Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som att mitt hudvårdsintresse varit vilande ett tag, bra iof då jag har så mkt produkter som behöver användas upp. Men nu har det börjat bli kul att nörda ner mig igen. :) Har i huvudsak använt medik8 senaste året och är i stort sett nöjd, men tycker att märket är i dyraste laget. När jag funderar tillbaka tror jag att jag var rätt nöjd med Paulas Choice. Nån här som använder produkter från märket och vad är era favoriter? Mitt hustillstånd är hyfsat normalt med blandhy, och lite känslig/reaktiv.
 
La en lite större beställning (i mina mått mätt) och borde få hem produkterna inom en dag eller två. :bump:

Är väldigt glad i Maria Åkerbergs produkter, så det blev lite påfyllning.
Cleansing Clay
Neroli Freshner
Face Lotion Clearing

Sen får jag blemmor i bland, så ville ha en "tvål" men salicylsyra, ska testa att använda Dermalogica clear start breakout clearing foaming wash 0.5%.

Brukar använda mig av MÅs peeling, men vill testa med the Ordinary's blodmask och så köpte jag deras 7 % toning.

Ska försöka med att lägga in en sak i veckan så att inte huden blir kajko.
Köpte även några nya "natur" svampar att använda istället för bomull.
 
Tjoho, beställde i söndags, idag kom det!
Sitter med blod asken nu. 🙂
Jag hoppas det framgår att jag ibland jobbar emot autokorrekt. 🙈

Har fått en hel del finnar av min nya medicin, så det där med att ta det lugnt och inte använda allt samtidigt har gått sådär.
Tror jag har hamnat i "en purge", har fått fler finnar och huden känns väldigt "tunn/ömtålig".
Försöker återfukta så mycket det går och är noggrann med solskydd.

Någon som känner igen sig?
 
Jag hoppas det framgår att jag ibland jobbar emot autokorrekt. 🙈

Har fått en hel del finnar av min nya medicin, så det där med att ta det lugnt och inte använda allt samtidigt har gått sådär.
Tror jag har hamnat i "en purge", har fått fler finnar och huden känns väldigt "tunn/ömtålig".
Försöker återfukta så mycket det går och är noggrann med solskydd.

Någon som känner igen sig?
Japp! Känner igen mig helt! Jag fick gå över till olja och rätt olja för att få ordning på det. Tvättade ansiktet med olja och en duk (mjuk i silke), sedan i duschen eller när ansiktet var blött alltså inte avtorkat alls, på med ett par andra oljor. Körde så i två veckor och sedan började det vända. Använde också algansiktsmasker dessa var jättebra! Gav rejält med fukt. Kan tipsa om esse, ett märke med probiotika i, använde den som fukt ihop med oljan. Körde så över 6 mån innan jag la på annat.

Vid ett annat tillfälle var det endast may Lindström som hjälpte, dyrt, men ack så bra! Körde rengöringen, masken och oljan, det var det som fanns på den tiden.
 
Ok vänner....

Jag måste ta tag i mitt ansikte och få till en rutin. Klairs produkter (tack @athena_arabians ) verkar passa mig och min hud. Känns fräsch. Svag doft som jag ibland reagerar på men inte mycket

Brukar egentligen bara tvätta ansiktet med en mild ansiktstvätt men har nu även smörjt in eftersom jag fick så många fina provpaket.

Hur gör jag för att få in en enkel rutin?

hudvård för dummies liksom. Jag ar märkt skillnad nu i ansiktet när jag smörjt in med klairs rich motion

Räcker det med rengöring och sen denna eller ska det till en toner?

Att det ska vara så svårt att lära in detta :D
 
Ok vänner....

Jag måste ta tag i mitt ansikte och få till en rutin. Klairs produkter (tack @athena_arabians ) verkar passa mig och min hud. Känns fräsch. Svag doft som jag ibland reagerar på men inte mycket

Brukar egentligen bara tvätta ansiktet med en mild ansiktstvätt men har nu även smörjt in eftersom jag fick så många fina provpaket.

Hur gör jag för att få in en enkel rutin?

hudvård för dummies liksom. Jag ar märkt skillnad nu i ansiktet när jag smörjt in med klairs rich motion

Räcker det med rengöring och sen denna eller ska det till en toner?

Att det ska vara så svårt att lära in detta :D

Jag som supertorris gillar verkligen att använda toner, den återfuktar och gör att ev serum går in lättare.

Om du är nöjd med Klairs kan du ju fortsätta:

1. Rengöring (dubbel eller enkel, jag gör oftast enkel med enbart oljan eftersom jag är så sabla torr)
2. Toner
3. Serum om du vill (deras Rich Moist serum för maximal återfuktning och skydd tex)
4. Kräm (gillar du Rich Moist är det ju bara att fortsätta med den)

Vill du lägga till lite extra för kvällen kan jag rekommendera deras Freshly Juiced-serie, dvs serum och mask (jag kommer inte ihåg om jag skickade något prov på den masken). Masken går jättebra att använda som nattkräm och återfuktar ordentligt. Där kör du rengöring och toner samt de två istället för Rich Moist.

Jag är ju en beauty junkie så jag experimenterar ju hej vilt med olika produkter och märken men det är ju för att jag tycker det är kul :D Men grunden i min rutin är ju ändå rengöring-toner-serum-fuktkräm. Att jag sedan ibland kör med dubbla serum osv är en annan femma :laugh:
 
Jag som supertorris gillar verkligen att använda toner, den återfuktar och gör att ev serum går in lättare.

Om du är nöjd med Klairs kan du ju fortsätta:

1. Rengöring (dubbel eller enkel, jag gör oftast enkel med enbart oljan eftersom jag är så sabla torr)
2. Toner
3. Serum om du vill (deras Rich Moist serum för maximal återfuktning och skydd tex)
4. Kräm (gillar du Rich Moist är det ju bara att fortsätta med den)

Vill du lägga till lite extra för kvällen kan jag rekommendera deras Freshly Juiced-serie, dvs serum och mask (jag kommer inte ihåg om jag skickade något prov på den masken). Masken går jättebra att använda som nattkräm och återfuktar ordentligt. Där kör du rengöring och toner samt de två istället för Rich Moist.
Har precis klickat hem rengöringen, Tonern fick jag med på köpet dock tycker jag den svider i ansiktet?

Jag vill ha det enkelt. Jag brukar inte göra nånting på morgonen med ansiktet kanske måste göra det? Jag tvättar och smörjer på kvällen. Morgonen brukar jag på min höjd smörja in ansiktet, dra borsten genom håret borsta tänder och dra iväg till jobbet :D
 
Har precis klickat hem rengöringen, Tonern fick jag med på köpet dock tycker jag den svider i ansiktet?

Jag vill ha det enkelt. Jag brukar inte göra nånting på morgonen med ansiktet kanske måste göra det? Jag tvättar och smörjer på kvällen. Morgonen brukar jag på min höjd smörja in ansiktet, dra borsten genom håret borsta tänder och dra iväg till jobbet :D

Jag är försiktig med överdriven rengöring så på morgonen brukar jag bara köra toner, serum och fuktkräm (och serum behöver en ju inte använda om en inte vill). Det är ju inte som om jag blivit så skitig över natten... Men jag kör alltid rengöring på kvällen.

De har en oparfymerad toner också, skickade jag med prov på den? Annars har jag så jag kan skicka. En toner som annars är supermild är den från Make P:rem (slut på Skincity men finns på Glowid).

En annan mycket mild toner mer åt en essence (dvs ett mellanting mellan toner och serum) är Dr. Ceuracle Vegan Kombucha Essence. Svindyr men kommer att införskaffas till vintern för oj vad min hud blev ordentligt återfuktad av den. Men det är som sagt lite överkurs.
 
En annan mycket mild toner mer åt en essence (dvs ett mellanting mellan toner och serum) är Dr. Ceuracle Vegan Kombucha Essence. Svindyr men kommer att införskaffas till vintern för oj vad min hud blev ordentligt återfuktad av den. Men det är som sagt lite överkurs.
Hoppsan vad jag är lättpåverkad. Beställde den precis :D Märker nu när vintern kommer att min sommarrutin måste uppdateras och anpassas lite.
Såg förresten att de hade, i min ögon, ett väldigt fint gåvo-erbjudande på ett resekit med bland annat den tonern och flera andra produkter jag velat prova länge på glowid om man beställde över 699. Så ett serum fick åka med beställningen också :D
 
Hoppsan vad jag är lättpåverkad. Beställde den precis :D Märker nu när vintern kommer att min sommarrutin måste uppdateras och anpassas lite.
Såg förresten att de hade, i min ögon, ett väldigt fint gåvo-erbjudande på ett resekit med bland annat den tonern och flera andra produkter jag velat prova länge på glowid om man beställde över 699. Så ett serum fick åka med beställningen också :D

Det erbjudandet såg jag inte... inte alls :angel: :rofl:

Och ja, en gråtråkig fredag är perfekt tillfälle för lite pampering :heart
 
Igår kom mitt paket från Skincity

så igårkväll gjorde jag hela ritualen och försökte ta mig dit.
Rengöring
Toner
serum (hade lite kvar av provpåse)
kräm.

Imorses gick jag upp och duschade tvättade ansiktet- toner och kräm

Ska försöka bara tvätta ansiktet och smörja varje morgon.
Nu när jag inte åkte in tidigare på jobbet så tog jag mig tid och la på lite fundation och mascara. Känner mig riktigt fräsch. :)

Kan inte säga att det är någon aha upplevelse men jag vet att det är bra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp