Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
En liten uppdatering om den nya hudvårdsrutinen jag köpte för ca 5 veckor sedan. Övre bilden är min hy vid mens för ca 4 v sedan och undre bilden är min hy vid mens idag. Som ni ser fick jag alltid stora inflammerade finnar vid mens något jag inte alls fått den här gången. Har däremot ganska många små pluppar och små blackheds men vågar ändå tro på att det kommer ge sig. Är förvånad över att jag inte alls känns torr i hyn. Trodde ansiktet skulle krackelera helt men förutom lite fjäll i pannan som försvann med lätt peeling så känner jag mig inte torr alls.
680CBC25-93D1-4CF2-A3A9-58D069A885E1.png
 
Är det någon som har tips på en bra ögonkräm för att ge fukt vid ögonen? I dagsläget har jag en gel från Oriflame som är hyffsad men tycker inte riktigt den går ner i huden. Har fått testa en från Mary Kay som var fantastiskt skön men min plånbok skriker över deras priser... Torris deluxe med känslig hy så behöver vara milt.
 
Är det någon som har tips på en bra ögonkräm för att ge fukt vid ögonen? I dagsläget har jag en gel från Oriflame som är hyffsad men tycker inte riktigt den går ner i huden. Har fått testa en från Mary Kay som var fantastiskt skön men min plånbok skriker över deras priser... Torris deluxe med känslig hy så behöver vara milt.
Whamisas ögonkräm. Jättebra för extra fukt snabbt överallt!
 
Är det någon som har tips på en bra ögonkräm för att ge fukt vid ögonen? I dagsläget har jag en gel från Oriflame som är hyffsad men tycker inte riktigt den går ner i huden. Har fått testa en från Mary Kay som var fantastiskt skön men min plånbok skriker över deras priser... Torris deluxe med känslig hy så behöver vara milt.

Klairs Eye Butter funkar för mig som är en extrem torris :up:

Edit: Klairs Vitamin E mask är också en fuktbomb som jag använder kring ögonen.
 
Jag fick ju ett prov (eller ja, en reseförpackning!) med Make Pr:em Peel Me nattkräm och jag måste säga, efter 10 dagar användning, att det faktiskt är den första produkten som verkligen gett mig en wow-effekt och där jag märker kraftig skillnad efter bara kort användning. Jag älskar den innerligt! Har lugn, ren, återfuktad hud full av lyster varje dag jag vaknar. Helt sjukt vilken fantastisk produkt.
 
Jag fick ju ett prov (eller ja, en reseförpackning!) med Make Pr:em Peel Me nattkräm och jag måste säga, efter 10 dagar användning, att det faktiskt är den första produkten som verkligen gett mig en wow-effekt och där jag märker kraftig skillnad efter bara kort användning. Jag älskar den innerligt! Har lugn, ren, återfuktad hud full av lyster varje dag jag vaknar. Helt sjukt vilken fantastisk produkt.
Får lite dåligt samvete, då jag vill minnas att jag sagt att den inte var något speciellt när du var nyfiken på nattkrämen i fråga. :o Men jag... blir ändå förvånad för jag själv märker ingen direkt skillnad alls! Inte så att den varit dålig på något vis, bara inte märkt någon effekt. Får jag fråga om du har något särskilt under den?
 
Jag fick ju ett prov (eller ja, en reseförpackning!) med Make Pr:em Peel Me nattkräm och jag måste säga, efter 10 dagar användning, att det faktiskt är den första produkten som verkligen gett mig en wow-effekt och där jag märker kraftig skillnad efter bara kort användning. Jag älskar den innerligt! Har lugn, ren, återfuktad hud full av lyster varje dag jag vaknar. Helt sjukt vilken fantastisk produkt.

Jag är också väldigt förtjust i den också, jag har på den ovanpå den vanliga nattkrämen.
 
Är det någon som har tips på en bra ögonkräm för att ge fukt vid ögonen? I dagsläget har jag en gel från Oriflame som är hyffsad men tycker inte riktigt den går ner i huden. Har fått testa en från Mary Kay som var fantastiskt skön men min plånbok skriker över deras priser... Torris deluxe med känslig hy så behöver vara milt.

Vilken av ögonkrämerna använder du?

Jag använder Novage Ultimate lift countour define eye cream - helt enkelt super. Behövs bara ett knappnålsstor liten klick och går in direkt i huden.

/Lizzie
 
Vilken av ögonkrämerna använder du?

Jag använder Novage Ultimate lift countour define eye cream - helt enkelt super. Behövs bara ett knappnålsstor liten klick och går in direkt i huden.

/Lizzie
Love Nature Refreshing eye gel

Den låter väldigt intressant, gillar deras beskrivning också! Snabbabsorberande är definitivt ett plus 😃
 
Är det någon som har tips på en bra ögonkräm för att ge fukt vid ögonen? I dagsläget har jag en gel från Oriflame som är hyffsad men tycker inte riktigt den går ner i huden. Har fått testa en från Mary Kay som var fantastiskt skön men min plånbok skriker över deras priser... Torris deluxe med känslig hy så behöver vara milt.

la Roche posay’s toleraine ultra eye contour är den bästa ögonkrämen i budgetklassen för den som behöver fukt 🙏
 
Jag var tvungen att testa igen under natten bara för att ni förde den på tal. Haha. Vad brukar du ha, eller inte ha för serum under nattkrämen innan masken?

Det beror på... just nu har jag slut på retinol och vet inte riktigt vilket serum jag ska köpa så jag avvaktar med det, dvs jag har inte provat det i kombination med Peel Me. De serum jag testat har varit Klairs Midnight Blue om jag är jättetorr eller By Wishtrends C-serum med ferulic acid (jag använder det regelbundet).

Nattkrämen är antingen Klairs Midnight Blue eller Klairs Vitamin E mask men jag fick prov på Dr Ceuracles Hyaluronic Night Cream och jädrar vad återfuktande den är! Jag har köpt en burk som jag tänkte köra i vinter.

Toner/essence är just nu Dr Ceuracle Vegan Kombucha både morgon och kväll.
 
Jag är en av dem som inte tror på ögonkräm.
Jag använder min vanliga nattkräm från M.Å. som jag tycker återfuktar bra.
Jag gör peeling med syra eller exfoliering (inte runt ögonen dock) och med serum innan nattkrämen återfuktar det riktigt bra.
 
Love Nature Refreshing eye gel

Den låter väldigt intressant, gillar deras beskrivning också! Snabbabsorberande är definitivt ett plus 😃

Produkterna från Novage-serierna är ju betydligt dyrare än Love nature-serien, men det finns en anledning. Produkterna i Novage innehar flera patent när det gäller innehåll och är en premium-produkt. Det är absolut inge fel på Love Nature-serien, men ibland behöver man lite mer än vad de kan ge :).

/Lizzie
 
Jag är en av dem som inte tror på ögonkräm.
Jag använder min vanliga nattkräm från M.Å. som jag tycker återfuktar bra.
Jag gör peeling med syra eller exfoliering (inte runt ögonen dock) och med serum innan nattkrämen återfuktar det riktigt bra.

Jag får jättelätt ögoninflammation om jag råkar komma för nära runt ögonen med vanliga krämer/lotions. Mina ögon är för känsliga helt enkelt, så ögonkrämer funkar för såna som mig som behöver något mildare. Läkarens kommentar sist jag var till vårdcentralen för att få penicillin - "IGEN?!" 😅
Tål man vanliga krämer runt ögonen så är det ju dock bara slöseri att köpa speciell kräm just för det, dom kostar ju mycket mer sett till mängd.

Jag ska dock prova vaselin härnäst 🙈, tips från dermatolog. Mer budget kan det ju inte bli iaf.
 
Jag får jättelätt ögoninflammation om jag råkar komma för nära runt ögonen med vanliga krämer/lotions. Mina ögon är för känsliga helt enkelt, så ögonkrämer funkar för såna som mig som behöver något mildare. Läkarens kommentar sist jag var till vårdcentralen för att få penicillin - "IGEN?!" 😅
Tål man vanliga krämer runt ögonen så är det ju dock bara slöseri att köpa speciell kräm just för det, dom kostar ju mycket mer sett till mängd.

Jag ska dock prova vaselin härnäst 🙈, tips från dermatolog. Mer budget kan det ju inte bli iaf.
Men alltså, ögoninflammation orsakas av bakterier (eller virus), inte av krämer. Enda förklaringen jag skulle kunna se är du har en hög koncentration av bakterier i krämen om du exempelvis har burkar som du stoppar ner fingrarna i. Jag har väldigt svårt att se att krämen i sig - om man smörjer med rena händer och inte "dubbeldippar" i krämburkar - skulle kunna orsaka en inflammation. En irritation, javisst, men inte inflammation.
 
Senast ändrad:
Just nu kör jag en väldigt enkel rutin, men funderar på om det finns något att prova för lite orenheter, typ pormaskar. Funderar på om dubbelrengöring skulle fungera, just nu använder jag CeraVe SA smoothing cleanser.

I övrigt har jag serum, toner och kräm från Klairs, använder c-vitamin på morgonen och så retinol typ 2-3 dagar i veckan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp