Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skincitys senaste Seasonal-box är släppt och jag klickade faktiskt hem den. Innehållet ser trevligt ut med flera produkter som jag velat testa, bland annat ett serum i fullsize från By Wishtrend (som bara det kostar nästan lika mycket som boxen..).

Iom denna och adventskalender från GlowID så borde jag ha köpstopp på hudvård etc ett tag sen.. (Har inte tomt i skåpet sen innan, heller.) :o
 
Skincitys senaste Seasonal-box är släppt och jag klickade faktiskt hem den. Innehållet ser trevligt ut med flera produkter som jag velat testa, bland annat ett serum i fullsize från By Wishtrend (som bara det kostar nästan lika mycket som boxen..).

Iom denna och adventskalender från GlowID så borde jag ha köpstopp på hudvård etc ett tag sen.. (Har inte tomt i skåpet sen innan, heller.) :o
Satt också och tittade på boxen innan. Inte klickat hem än, men man vet ju aldrig vad fingrarna kan råka göra.
 
Skincitys senaste Seasonal-box är släppt och jag klickade faktiskt hem den. Innehållet ser trevligt ut med flera produkter som jag velat testa, bland annat ett serum i fullsize från By Wishtrend (som bara det kostar nästan lika mycket som boxen..).

Iom denna och adventskalender från GlowID så borde jag ha köpstopp på hudvård etc ett tag sen.. (Har inte tomt i skåpet sen innan, heller.) :o

Satt också och tittade på boxen innan. Inte klickat hem än, men man vet ju aldrig vad fingrarna kan råka göra.

Ok... får jag säga "fan ta er" men med kärlek?! ;) :D Hade inte sett att de har släppt den! :arghh:
 
Jag kastar in en fråga här också. Är det någon som provat Allél Hudvård? Jag har aldrig sett märket tidigare men nu har jag fått en massa serum och någon dagkräm från några julkalendrar.

IMG_20211118_174251.jpg
 
Det här med micellärt vatten. Onödigt? Vilka är bra? Vilka är inte bra?

De är väldigt milda och räcker ofta inte till för att ta bort smuts, make up och solskydd. Tillverkarna menar att man inte behöver tvätta bort vattnet från ansiktet, men det stämmer inte riktigt, eftersom det lämnar efter sig en hinna som kan vara irriterande för huden.

Dr. Drays åsikter om micellärt vatten:
 
Jag har ju skrikit gott om Mantle innan så känner att jag vill skrika bajs nu också så det blir rättvist :p
Rich cream, typ vintervariant av dagkrämen. Passar inte mig, kliar lite, går inte in i huden.
Must mist, toner i sprejflaska, kliar, torkar ut mig nåt fruktansvärt, blir finnig.
Magic milk, tvätt, känns helt ok och inte så uttorkande men inget wow.
Och. ALLT LUKTAR SÅ ILLA. Och starkt! Inte alls så behagligt milt och teaktigt som oljan och the chill cream utan typ kemisk citrus på samma vis som limoncello gör 😫 Var sugen på att testa deras nya exfoliering och masken "alla" är helt besatta av men det ser ut att vara samma doft i dom om man tittar i innehållsförteckningen så tror inte jag törs. Är inte särskilt doftkänslig egentligen men det luktar verkligen blä.
Juste Calm balm också, ok på nagelbanden, "meh" överallt annars. Typ vaselin i konsistensen. Luktar gott iaf.

Nu är det 1,5 h sen jag klev ur duschen och chill creamen jag kastade i ansiktet är redan absorberad och det håller ju inte, det är ju inte ens kallt på riktigt ute än. Skincity skickade ju ut en -25% häromdagen så jag passade på att kasta pengar på Skinome nu, det låter ju himla vettigt så hoppet är som vanligt alldeles för högt :p
 
Det här med micellärt vatten. Onödigt? Vilka är bra? Vilka är inte bra?

Jag tycker det är en onödig produkt då den, precis som @lykke redogjorde för, inte har tillräckligt bra effekt för att motivera sin existens. Men det är en personlig tolkning. Billiga micellära vatten har en förmåga att reta upp min hud också, det bästa jag provat är från Lancôme men inte ens det räckte för att få bort allt.


För övrigt så hade Sephora bra rea så jag har investerat i hudvård! :D Om jag sedan orkar upprätthålla det är en annan sak . . :o
 
Jag håller på att testa en sak. Jag har alltid haft hud som blir fet superfort! Alltså helt oljig!

Testet går ut på att inte tvätta ansiktet varje dag. Bara när jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan. Däremot så smörjer jag in ansiktet oftare och då använder jag Dermalogicas Active Moist. Gereröst. Två gånger efter tvätt. Först en gång direkt efter och sen en gång till när den omgången sjunkit in. Huden är inte alls lika fet när jag gör så här. Jag undrar om min hud helt enkelt reagerar med väldigt mycket olja/fett när de är torr och när jag inte tvättar så ofta och smörjer betydligt mer så behöver den inte göra det.
 
Jag håller på att testa en sak. Jag har alltid haft hud som blir fet superfort! Alltså helt oljig!

Testet går ut på att inte tvätta ansiktet varje dag. Bara när jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan. Däremot så smörjer jag in ansiktet oftare och då använder jag Dermalogicas Active Moist. Gereröst. Två gånger efter tvätt. Först en gång direkt efter och sen en gång till när den omgången sjunkit in. Huden är inte alls lika fet när jag gör så här. Jag undrar om min hud helt enkelt reagerar med väldigt mycket olja/fett när de är torr och när jag inte tvättar så ofta och smörjer betydligt mer så behöver den inte göra det.

Inte alls uteslutet. Nu är ju jag visserligen en torris men jag är väldigt försiktig med rengöring som kan vara uttorkande, dvs jag använder oljerengöring.
 
Apropå torr.. nu med kylans intåg knastrar det om mig. Jag är glad att jag började med barriärstärkande preparat i tid. Cosrx Balancium Ceramide Cream fungerar verkligen perfekt (jag vill beskriva den som en barriärkräm). Den är bättre än tidigare favoriten Make P:rem Barrier Cream.
 
Jag håller på att testa en sak. Jag har alltid haft hud som blir fet superfort! Alltså helt oljig!

Testet går ut på att inte tvätta ansiktet varje dag. Bara när jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan. Däremot så smörjer jag in ansiktet oftare och då använder jag Dermalogicas Active Moist. Gereröst. Två gånger efter tvätt. Först en gång direkt efter och sen en gång till när den omgången sjunkit in. Huden är inte alls lika fet när jag gör så här. Jag undrar om min hud helt enkelt reagerar med väldigt mycket olja/fett när de är torr och när jag inte tvättar så ofta och smörjer betydligt mer så behöver den inte göra det.
Det låter väl ganska rimligt, för mycket tvättande kan bli uttorkande och då kompenserar huden med att bli oljig. Samtidigt som det kan byggas upp under tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp