Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
@EmmaBovary först tänkte jag säga kör bara kör, men sen ekade min hudterapeuts ord i bakhuvudet: hon hävdar å det bestämdaste stt man ska vänta med de riktigt starka produkterna till man är åtminstone en bra bit över 40. Gällande retinol, c-vitamin osv.
Typ "vad ska man annars ta till den dagen det verkligen gäller" och att ingen under 40 faktiskt behöver 30 %iga Cvitaminkoncentrationer.
Meeen nu vet jag inte din ålder så känner du att du uppfyller kriterierna så återgår jag till att mässa kör, bara kör :D
 
@EmmaBovary först tänkte jag säga kör bara kör, men sen ekade min hudterapeuts ord i bakhuvudet: hon hävdar å det bestämdaste stt man ska vänta med de riktigt starka produkterna till man är åtminstone en bra bit över 40. Gällande retinol, c-vitamin osv.
Typ "vad ska man annars ta till den dagen det verkligen gäller" och att ingen under 40 faktiskt behöver 30 %iga Cvitaminkoncentrationer.
Meeen nu vet jag inte din ålder så känner du att du uppfyller kriterierna så återgår jag till att mässa kör, bara kör :D
Haha, jag är 35 så inte riktigt där, men inte så långt ifrån! Min hud verkar fö. ha större problem med att hantera c-vitamin än retinol överlag, så där är jag mer restriktiv. Sedan är jag väl öppen för botox eller fillers eller något annat i framtiden! (även om det låter jobbigt och dyrt med underhållet :D)
 
Jag håller på att testa en sak. Jag har alltid haft hud som blir fet superfort! Alltså helt oljig!

Testet går ut på att inte tvätta ansiktet varje dag. Bara när jag tvättar håret 2-3 gånger i veckan. Däremot så smörjer jag in ansiktet oftare och då använder jag Dermalogicas Active Moist. Gereröst. Två gånger efter tvätt. Först en gång direkt efter och sen en gång till när den omgången sjunkit in. Huden är inte alls lika fet när jag gör så här. Jag undrar om min hud helt enkelt reagerar med väldigt mycket olja/fett när de är torr och när jag inte tvättar så ofta och smörjer betydligt mer så behöver den inte göra det.
Jag hörde i Beauty & bubblor härom veckan att om man har fet hy men inte akne är det troligt att man är ytfet. Har inte hört om det förut men det lät rimligt.
 
Det här med micellärt vatten. Onödigt? Vilka är bra? Vilka är inte bra?
Jag har Lumenes micellar, de har två stycken olika. Den ena är bättre på att ta bort make up, jag använder den andra.
Framförallt om jag har fixat i stallet, packat hö osv men är inte redo för kvällen. Lumenes känner jag inget behov av att tvätta bort, dock om jag ska ha kräm/spf på efteråt så tar jag en bomullsrondell med vatten och torkar av.

Har testat någon annan enstaka, det är den enda jag inte känner att jag får en hinna av. Huden känns inte iheller uttorkad.
 
Köpte precis denna rengöringskräm som blir som olja på huden. Fick den i Skincitys julkalender förra året och har använt den då och då och gillar den mycket. Framförallt dom gånger jag bär smink så är den superbra på att få bort mascara utan någon förbehandling. Huden känns ren och framförallt - inte torr(!) efter användning som jag tycker många andra rengöringsprodukter annars gör mer huden.

Passade på när det är 25% på allt nu på Skincity.

2131002_1.jpg
 
För adventskalendertråden inte ska bli översvämmad av hudvård så recenserar jag här ;)

Medik8 rengöringsmousse var riktigt trevlig. Det var varianten för känslig hud med rosmarin, annars hade jag varit tveksam att testa. Nu kör jag iofs en extremt återfuktande rutin pga vädret men jag upplevde inte att den torkade ut utan gjorde rent på ett milt sätt.
 
För adventskalendertråden inte ska bli översvämmad av hudvård så recenserar jag här ;)

Medik8 rengöringsmousse var riktigt trevlig. Det var varianten för känslig hud med rosmarin, annars hade jag varit tveksam att testa. Nu kör jag iofs en extremt återfuktande rutin pga vädret men jag upplevde inte att den torkade ut utan gjorde rent på ett milt sätt.
Alltså, jag tänker på dig varje morgon när jag kladdar på serum :D Har tänkt tipsa dig om Bioline Aqua+ Nectar in Drops Intense Moisturizer länge nu. Det är ett så VANSINNIGT bra serum för torr hud. Tycker det är lugnande också. Skulle inte klara mig genom vintern utan det.

Kan också tipsa om COSRX Low Ph good morning cleanser som jag kör som rengöring såhär års just pga att jag upplever det som inte alls uttorkande (vilket min vanliga, Medik8 AHA/BHA Radiance Cleanser, kan vara i längden).
 
Jag tänkte att jag skulle testa lite av de produkter jag fått i mina kalendrar (Body shop + Clinique), men så insåg jag att jag ju har kvar både rengöring och fukt sen innan (från andra producenter), så då blev jag snål och ville inte öppna nya... Men det blev åtminstone lite scrubrengöring + fukt på huden, förmodligen för första gången sen i somras...

Tycker att jag blir väldigt plump direkt, antingen missbedömer jag eller så har jag världens snällaste hy.
 
Haha, jag är 35 så inte riktigt där, men inte så långt ifrån! Min hud verkar fö. ha större problem med att hantera c-vitamin än retinol överlag, så där är jag mer restriktiv. Sedan är jag väl öppen för botox eller fillers eller något annat i framtiden! (även om det låter jobbigt och dyrt med underhållet :D)

Fillers är inte speciellt jobbigt och kostar mindre än min hudvård :p (Fixar alltså läpparna ca en gång om året och hakan en gång om året, när man väl fått till formen man vill ha efter några gånger så försvinner det väldigt långsamt. Botox tar ju lite mer underhåll och bör börjas med innan man faktiskt får rynkor.)
 
Fillers är inte speciellt jobbigt och kostar mindre än min hudvård :p (Fixar alltså läpparna ca en gång om året och hakan en gång om året, när man väl fått till formen man vill ha efter några gånger så försvinner det väldigt långsamt. Botox tar ju lite mer underhåll och bör börjas med innan man faktiskt får rynkor.)
Jag har haft fillers i läpparna (men inte underhållit det under pandemin pga. immunsupperimerad och sånt trams). :) Jag menade mer som rynkutfyllnad (för det används väl tillviss del?) även om det isf låter mer troligt att botox ger ett snyggare resultat.
 
Jag har haft fillers i läpparna (men inte underhållit det under pandemin pga. immunsupperimerad och sånt trams). :) Jag menade mer som rynkutfyllnad (för det används väl tillviss del?) även om det isf låter mer troligt att botox ger ett snyggare resultat.
Ja botox fyller i alla fall ut mina rynkor (får det pga huvudvärk). Hade ett tydligt veck mellan ögonbrynen och i pannan förut men det är ju helt borta nu, syns inte att jag ens haft rynkor där. Försvann redan efter första gången. Och då får jag alltså inte en skönhetsbehandling utan mot huvudvärken, så jag antar att man sätter injektionerna på lite olika ställen beroende på syfte.
 
För adventskalendertråden inte ska bli översvämmad av hudvård så recenserar jag här ;)

Medik8 rengöringsmousse var riktigt trevlig. Det var varianten för känslig hud med rosmarin, annars hade jag varit tveksam att testa. Nu kör jag iofs en extremt återfuktande rutin pga vädret men jag upplevde inte att den torkade ut utan gjorde rent på ett milt sätt.
Jag använder just nu deras calmwise soothing cleanser för känslig hy. Är det samma? Jag är nöjd med den hittills, den känns snäll mot huden men ändå rätt effektiv.
 
Segade med att beställa under black friday-helgen etc., och det var slut på produkten ifråga när jag fick tummen ur... så passade på att klicka hem Crystal Retinal 10 nu när skincity hade 30%, min partner anklagar mig för att vara en missbrukare (men gav mig ändå serumet som tidig julklapp :angel:).
 
Jag använder just nu deras calmwise soothing cleanser för känslig hy. Är det samma? Jag är nöjd med den hittills, den känns snäll mot huden men ändå rätt effektiv.

Den heter Gentle Cleanse Hydrating with Rosemary, i en pumpflaska. De har ju gjort om förpackningarna rätt nyligen så det kanske är samma?

Edit: Nej, det var det inte. Men den här är som sagt väldigt snäll.
 
Efter allt prat om Medik8 har en Cleansing gel hamnat i kundkorgen och sedan har jag en villhöver produkt; Medik8 skin ageing crystal retinal serum känns precis som den produkten jag letat efter, hyaluronsyra + vitamin c + retinal
Är det någon här som testat den och bör jag börja med styrka 1 eller kan jag köra på tex 3 om jag är försiktig?


Annars blir det bara påfyllning av MÅ produkter och Maria Nila till håret.
 
Efter allt prat om Medik8 har en Cleansing gel hamnat i kundkorgen och sedan har jag en villhöver produkt; Medik8 skin ageing crystal retinal serum känns precis som den produkten jag letat efter, hyaluronsyra + vitamin c + retinal
Är det någon här som testat den och bör jag börja med styrka 1 eller kan jag köra på tex 3 om jag är försiktig?


Annars blir det bara påfyllning av MÅ produkter och Maria Nila till håret.
Jag antar att du menar Crystal Retinal (hade missat att de kallar den skin ageing också)? Jag började med 3, och är sedan innan van vid Exuviances retinolserum. Jag gick sedan över till 6 och har nu köpt 10...
 
Jag antar att du menar Crystal Retinal (hade missat att de kallar den skin ageing också)? Jag började med 3, och är sedan innan van vid Exuviances retinolserum. Jag gick sedan över till 6 och har nu köpt 10...
Ja precis, det är samma! Det blir första gången med retinol för mig, jag har några fina linjer i ansiktet jag vill mota så länge det är möjligt.
Tror du det kan funka med 3 eller ska jag köra med 1?
 
Ja precis, det är samma! Det blir första gången med retinol för mig, jag har några fina linjer i ansiktet jag vill mota så länge det är möjligt.
Tror du det kan funka med 3 eller ska jag köra med 1?
Det beror på hur känslig du är! Om jag jämför med det serumet jag är van vid från Exuviance så upplevde jag faktiskt det här som lättare att fasa in till daglig användning (även om jag åtminstone hade i åtanke att jag skulle vara försiktig), samtidigt som det på nåt vis kändes mer potent? Jag gissar att den upplevda skillnaden egentligen ligger att detta serum även har en antibakteriell funktion och verkar funka rätt bra mot finnar etc. så den allmänna reaktionen kändes snällare.
 
Det beror på hur känslig du är! Om jag jämför med det serumet jag är van vid från Exuviance så upplevde jag faktiskt det här som lättare att fasa in till daglig användning (även om jag åtminstone hade i åtanke att jag skulle vara försiktig), samtidigt som det på nåt vis kändes mer potent? Jag gissar att den upplevda skillnaden egentligen ligger att detta serum även har en antibakteriell funktion och verkar funka rätt bra mot finnar etc. så den allmänna reaktionen kändes snällare.
Jag har en ganska normal hy, det är sällan jag reagerar på saker. Det är lite därför jag tvekar på 1an, jag tänker att det kanske inte blir någon större skillnad?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp