Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte att jag recenserar mina prover här också. Jag har fått en hel drös med prover senaste året (då jag börjat köpa schampo via nätet) och nu måste jag såklart prova dem före jag kan prova allt jag fått i mina kalendrar. :)

Två kvällar nu har jag rengjort med min ”vanliga” rengöring (Neutrogena visibly clear pink grapefruit daily scrub som luktar så gott att jag nästan vill äta den) och sedan haft på

9A122A7E-67E1-46B0-A285-F74F9AA49F09.jpeg


Min hud är ju snäll, så den kändes superplump direkt. Nu andra gången är det kanske lite mindre kladdigt också. Däremot luktar den tant (rosor?) och nåt jag insett senaste tiden är att doft är superviktigt för mig. Jag har ingen daglig rutin, utan pysslar om mig själv när jag har tid och lust. Då vill jag att det ska lukta gott också.

Så tre av fem kanske? Den räckte till två omgångar ansikte + hals iaf.
 
Ni som använder Retinol ofta/varje kväll. Använder ni någon typ av BHA/AHA samtidigt? Förstår att de går att kombinera men det känns så mycket?
 
Jag kör ju till största del MÅ och behövde köpa ny nattkräm och då slank det klart med lite andra saker. Ett pannband för att hålla undan håret, jojobaolja (hur uttalas det på svenska, med j eller h?), tvättgel från Medik8 att ha där jag har stora porer/ får blackheads.

Blir verkligen fukt + återfuktning denna vintern!
 
Jahpp, idag var jag och köpte fullstorlek på nattkrämen jag fått i min kalender.
Tänkte kompletta med ett serum av annat (billigare) märke men lyckades inte komma på vad jag behövde och hur jag kunde kombinera.
 
Jahpp, idag var jag och köpte fullstorlek på nattkrämen jag fått i min kalender.
Tänkte kompletta med ett serum av annat (billigare) märke men lyckades inte komma på vad jag behövde och hur jag kunde kombinera.
Vad är billigt?
Det första serumet jag köpte var Maria Åkerbergs c vitamin serum.
Gillar det fortfarande skarpt, tycker överlag MÅs produkter är dryga (men "milda", för mig har det verkligen känts återfuktande.

Är det milda saker kan jag kombinera, annars tar jag "en sak i taget", antingen från dag till dag, eller kör på tills tuben är slut och testar nästa grej. Bara att se resultat tar ett par veckor.
 
Vad är billigt?
Det första serumet jag köpte var Maria Åkerbergs c vitamin serum.
Gillar det fortfarande skarpt, tycker överlag MÅs produkter är dryga (men "milda", för mig har det verkligen känts återfuktande.

Är det milda saker kan jag kombinera, annars tar jag "en sak i taget", antingen från dag till dag, eller kör på tills tuben är slut och testar nästa grej. Bara att se resultat tar ett par veckor.
Billigare än dom 700+ det här serumet kostar :D
 
Haha, jag tog mig tydligen vatten över huvudet. Det känns kanske lite onödigt att köra på två kvällar i rad med retinal 10, testa ny rengöring och glömma ta med sig lite mer återfuktande grejer till min partners lägenhet där jag ska husera i veckan. :angel: Får nog införskaffa något fuktgivande serum att rädda situationen med.
 
Har precis börjat testa BHA (från Paula´s choice). Undrar om jag kan använda det tillsammans med Zink+Niacinamide från the ordinary? Brukar alltid använda det senare under min dagkräm (MÅ) men blir osäker på om de funkar tillsammans? Nån som vet?
 
Kände mig lite yttorr efter duschen, så den här fick åka på.

Visa bifogad fil 81398

Den kändes väldigt trevlig, åkte in i huden bra, tom så jag tog lite extra i pannan. Nu känns huden (en kvart senare) väldigt mjuk och behaglig.

Fyra av fem, då jag gärna hade tagit lite doft också.

Sen morgonen efter flagnade huden lite. Oklart om det faktiskt var hud eller om det var överbliven kräm. Hm...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp