Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara hylla min jojobaolja, köpte en ren kallpressad och än så länge slurpar sig huden i sig den. Trodde att den eventuellt skulle ha svårt att gå in i huden och bli flottig.
Men den ger mig mjuk hy och jag känner mig återfuktad. Efter det tar jag "ren" aloe på tub, och sedan MÅ's Night Cream. 👌🏼👌🏼👌🏼
Känns bra att vara snäll mot huden efter att ha kört kemisk peeling nu i höst och diverse produkter.
 
Har slarvat med hudvården ett tag på grund av knasig gravidhud och senare knepig amningshud :crazy:
Men nu vill jag verkligen få ordning på den igen. Har normalt sett oren hud, lätt att få pormaskar men brukar ändå va yttorr.
Så vad har ni experter för favoriter? Tänker att många här verkar ha testat ett flertal märken 😊
 
Har slarvat med hudvården ett tag på grund av knasig gravidhud och senare knepig amningshud :crazy:
Men nu vill jag verkligen få ordning på den igen. Har normalt sett oren hud, lätt att få pormaskar men brukar ändå va yttorr.
Så vad har ni experter för favoriter? Tänker att många här verkar ha testat ett flertal märken 😊

Vilken prisklass? Finns det något du inte tål?

Personligen är jag rätt såld på K-beauty och flera av de märkena har produkter som passar oren/fet hud. De är också generellt väldigt milda vilket är en av anledningarna att jag gillar dem (har känslig hud med diverse eksem och allergier).

Nu har inte jag din typ av hud men jag gillar märket Cosrx som har serien AC för acnebenägen hud. Dr Ceuracle och By Wishtrend har också produkter som passar.
 
Har slarvat med hudvården ett tag på grund av knasig gravidhud och senare knepig amningshud :crazy:
Men nu vill jag verkligen få ordning på den igen. Har normalt sett oren hud, lätt att få pormaskar men brukar ändå va yttorr.
Så vad har ni experter för favoriter? Tänker att många här verkar ha testat ett flertal märken 😊
Yttorr brukar jag bli om jag tvättar för mycket eller med fel produkt. Tipsar om oljerengöring eller någon mild som inte tvättar bort ditt egna skydd. Min hud tex är direkt kinkig med rengöring och får både finnar och yttorrhet med fel. Oberoende på vilka produkter jag använder.

Jag fick göra så en omgång att jag helt enkelt rengjorde mitt ansikte i duschen med ren olja (har för mig nyponros) och sedan inte göra något mer i en vecka för att få lite balans på huden.
 
Visst är det väl flera som gjort Skincitys hudtest och fått rekommendationer? Om ni köpt produkterna, blev ni nöjda?
 
Visst är det väl flera som gjort Skincitys hudtest och fått rekommendationer? Om ni köpt produkterna, blev ni nöjda?

Jag har gjort det en gång och jag blev nöjd. Det blev kanske inte helt perfekt men det blev rätt bra. Jag kunde även maila dem efteråt och ställa specifika frågor om jag ville köpa fler produkter. Då kunde de svara med utgångspunkt från svaren jag gav i testet.
 
Jag har gjort det en gång och jag blev nöjd. Det blev kanske inte helt perfekt men det blev rätt bra. Jag kunde även maila dem efteråt och ställa specifika frågor om jag ville köpa fler produkter. Då kunde de svara med utgångspunkt från svaren jag gav i testet.

Jag var nöjd med det och var även i kontakt med dem via chatten med frågor efter jag fått resultatet.

Spännande. :) Mitt hudvårdslager börjar sina, gjorde ett hudtest i september och fick Neostrata som tips men köpte aldrig produkterna. Beställde nu hem ett litet provkit!
 
Spännande. :) Mitt hudvårdslager börjar sina, gjorde ett hudtest i september och fick Neostrata som tips men köpte aldrig produkterna. Beställde nu hem ett litet provkit!
Jag minns inte om du testat produkter från Exuviance innan, det är väl oftast ganska liknande produkter (och kan därför ofta kombineras utan större bekymmer). Tror Neostrata inledningsvis bara var till kliniker, medan Exuviance var för hemmabruk. Bara testat en ögonkräm från Neostrata dock, och den var helt ok tillfredställande (ja, jag är en sådan som inte kan låta bli att även köra ögonkräm :p).
 
Jag minns inte om du testat produkter från Exuviance innan, det är väl oftast ganska liknande produkter (och kan därför ofta kombineras utan större bekymmer). Tror Neostrata inledningsvis bara var till kliniker, medan Exuviance var för hemmabruk. Bara testat en ögonkräm från Neostrata dock, och den var helt ok tillfredställande (ja, jag är en sådan som inte kan låta bli att även köra ögonkräm :p).

Nej, det har jag inte testat innan, men varit sugen!
 
Vilken prisklass? Finns det något du inte tål?

Personligen är jag rätt såld på K-beauty och flera av de märkena har produkter som passar oren/fet hud. De är också generellt väldigt milda vilket är en av anledningarna att jag gillar dem (har känslig hud med diverse eksem och allergier).

Nu har inte jag din typ av hud men jag gillar märket Cosrx som har serien AC för acnebenägen hud. Dr Ceuracle och By Wishtrend har också produkter som passar.
Hade ett test från Dr ceuracle hemma å den va ju underbar men snålgenen slog till så nu försöker jag kompromissa och hitta nåt billigare (går det?).
Körde PC tidigare men tyckte ju inte det kändes så lyxigt. Men man får väl kanske inte lyxkänslan när det är billigt? 🙈
 
Hade ett test från Dr ceuracle hemma å den va ju underbar men snålgenen slog till så nu försöker jag kompromissa och hitta nåt billigare (går det?).
Körde PC tidigare men tyckte ju inte det kändes så lyxigt. Men man får väl kanske inte lyxkänslan när det är billigt? 🙈

Det beror väl på vad du uppfattar som lyxigt? För mig är det mycket texturen, och då är min dagkräm från PC perfekt för vad jag gillar. Serum vill jag ska ge effekt och funka i kombination med andra produkter, så jag har lite svårt att föreställa mig vad som är mer eller mindre lyxigt...? Vad är det med Dr Ceuracle du gillar mer specifikt?
 
Hade ett test från Dr ceuracle hemma å den va ju underbar men snålgenen slog till så nu försöker jag kompromissa och hitta nåt billigare (går det?).
Körde PC tidigare men tyckte ju inte det kändes så lyxigt. Men man får väl kanske inte lyxkänslan när det är billigt? 🙈

Lyx sitter inte i priset för mig personligen men vi är ju alla olika. Plus att en behöver ju inte köra en hel 10-stegsrutin utan rengöring, toner och fuktkräm. Men visst, vill en ha bättre effekt är det ju bra att lägga till serum, ansiktsmask osv.

Om PC har funkat tidigare så varför inte fortsätta med det? Jag använder en del PC men behöver mer återfuktning än vad det ger.

För mer budget så kanske Skincitys egna serie? Jag har testat en del som varit helt ok.
 
Visst är det väl flera som gjort Skincitys hudtest och fått rekommendationer? Om ni köpt produkterna, blev ni nöjda?
Jag har också gjort deras hudtest, två gånger hittills! Första gången blev jag rekommenderat Paula's Choice, som jag köpte. Fungerade jättebra! Efter några år gjorde jag ett nytt test då jag tyckte min hud började bli "torrare" än tidigare, alltså mer åt normal/blandad än blandad/fet. Fick då rekommenderat Exuviance, som jag kör med nu för det mesta, sen snart två år tillbaka :) Har bara bytt ut lite produkter sommar/vinter med tanke på syror och solen. Har alltid fått bra hjälp av dem vid frågor :) 👍
 
Första kvällen med Medik8 retinal och är väldigt positiv än så länge. Peachfärgad, luktade lite som smörj till sadel men jag tycker det är mysigt, gick verkligen in i huden på direkten.

Ska bli spännande att se hur det fungerar i längden. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp