Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du ha en snäll tvåfasrengöring rekommenderar jag Make P:rems Radiance Me. Cleansing water oil, den finns på bla Skincity som har rabatt på hela märket imorgon. Min reaktiva och eksembenägna hud har aldrig reagerat på den.
Hur var det, vilken produkt från Make P:rem var det du var så förtjust i? Mvh/ lite mer irriterad hy än vanligt, nog inte så mycket retinalgate som frekvent andningsskyddvändande i längre perioder än att bara dra på ett kirurgiskt munskydd tio min på Ica någon gång ibland.
 
Hur var det, vilken produkt från Make P:rem var det du var så förtjust i? Mvh/ lite mer irriterad hy än vanligt, nog inte så mycket retinalgate som frekvent andningsskyddvändande i längre perioder än att bara dra på ett kirurgiskt munskydd tio min på Ica någon gång ibland.

Deras toner :love: Jag använder den alltid samtidigt med retinol.
 
Egentligen är det inte huden som är irriterad, utan i ögonen. Jag ser helt bakis ut, ögonen blir röda och glansiga och ögonlocken svullnar upp. Trodde först det var mascaran som var boven i dramat men har köpt två andra sorter med exakt samma resultat efter sminkborttagning).

Jag hade fortfarande inte provat Lancôme. Märket är som sagt ökänt för att orsaka reaktioner.
 
Jag är ute efter en ordentligt återfuktande nattkräm som sjunker in snabbt i huden! Blir tokig på alla krämer som liksom ligger kvar utanpå huden och är apkletiga hela natten.

Nu senast har jag provat (och kommer använda upp pga snål) Elizabeth Arden 8 hour night cream. Det stod i produkttexten att den snabbt sjunker in i huden men gud vilken lögn! Kletigaste jag testat hittills. :(
 
Jag är ute efter en ordentligt återfuktande nattkräm som sjunker in snabbt i huden! Blir tokig på alla krämer som liksom ligger kvar utanpå huden och är apkletiga hela natten.

Nu senast har jag provat (och kommer använda upp pga snål) Elizabeth Arden 8 hour night cream. Det stod i produkttexten att den snabbt sjunker in i huden men gud vilken lögn! Kletigaste jag testat hittills. :(
Jag tycker Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask är suverän som nattkräm.
 
Jag är ute efter en ordentligt återfuktande nattkräm som sjunker in snabbt i huden! Blir tokig på alla krämer som liksom ligger kvar utanpå huden och är apkletiga hela natten.

Nu senast har jag provat (och kommer använda upp pga snål) Elizabeth Arden 8 hour night cream. Det stod i produkttexten att den snabbt sjunker in i huden men gud vilken lögn! Kletigaste jag testat hittills. :(

Jag håller verkligen med @Malibu_Stacy, Klairs Vit E mask är suverän på nätterna och har räddat min supertorra hud många gånger. Den är absolut inte kletig och trots att den återfuktar bra är den inte kladdig i konsistensen. Jag använder den utan problem kring ögonen också.
 
Jag håller verkligen med @Malibu_Stacy, Klairs Vit E mask är suverän på nätterna och har räddat min supertorra hud många gånger. Den är absolut inte kletig och trots att den återfuktar bra är den inte kladdig i konsistensen. Jag använder den utan problem kring ögonen också.
Den drar verkligen in direkt tycker jag och jag har aldrig reagerat på den med min känsliga hy.
Finns dessutom i en liten burk för den som vill testa först innan köp av full size ☺️
 
Hjälp!

Jag vet inte om det är relaterat till vintern eller amningen eller både och, men min hud har plötsligt blivit så himla torr! Kliar och stramar :crazy: Inte haft det förut. Däremot hade jag en omgång med perioral dermatit för ett år sen och då tog jag bort nästan alla produkter för att inte irritera huden. Har sen dess bara använt mild rengöring och ansiktskräm från Cetaphil.

Den senaste tiden har jag pga tidsbrist/småbarn använt även dessa produkter otroligt sparsamt. Det är alltså inte överdriven rengöring direkt...

Vad letar jag efter för produkter om jag vill hjälpa huden på traven? Mycket fukt antar jag? Oljor, är det nåt att ha? Jag har förstått att jag bör ha milda oparfyrmerade produkter och inte använda någon exfoliering/peeling.
Cetaphil är den enda ansiktskräm som jag får utslag av. Blir röd och fjällar. Kan använda vilket skit som helst men inte denna.
 
Jag tar bort smink med olja just nu. Blöter en bomullsrondell/liten handduk med vatten och tar på några droppar och skummar upp. Fungerar jättebra och är superdrygt samt milt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp