Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
En uppdatering då... huden är fortfarande len och fötterna och armbågarna som fick en släng av masken är också superlena :love:

Nu på morgonen gjorde jag ingen tvätt utan bara toner som jag arbetade in med en liten "noppborste" (fick den tillsammans med Dermalogica Pre-cleanse balm), essence och två serum, By Wishtrend CE Ferulic samt Propolis och attans vilken effekt! Superåterfuktande och härligt glow. Nu kan säkert en del bero på gårdagens mask men jag behövde inte barriärkrämen utan jag tog min "grundkräm" Klairs Rich Moist. Absolut ingen tendens till att det "rullar", bara en plumpad och len hud.
 
Efter julkalendrandet har jag tre flaskor (visserligen små) med micellar water. Hur använder jag detta? 🤔

Min vanliga "rutin" är tvätt av ansikte, sedan dagkräm eller nattkräm och sen är jag nöjd. Nån kväll i veckan kan det bli en ansiktsmask före eller efter tvätt beroende på sort för att det känns lyxigt (och nu efter kalendrarna har jag några extra att använda). Men just micellär vatten har jag aldrig använt. Är det som sminkborrtagning? Alla här inne verkar ju vara mer eller mindre proffs på produkter så jag tänker att ni säkert kan hjälpa mig att bli lite klokare. 😊
 
Efter julkalendrandet har jag tre flaskor (visserligen små) med micellar water. Hur använder jag detta? 🤔

Min vanliga "rutin" är tvätt av ansikte, sedan dagkräm eller nattkräm och sen är jag nöjd. Nån kväll i veckan kan det bli en ansiktsmask före eller efter tvätt beroende på sort för att det känns lyxigt (och nu efter kalendrarna har jag några extra att använda). Men just micellär vatten har jag aldrig använt. Är det som sminkborrtagning? Alla här inne verkar ju vara mer eller mindre proffs på produkter så jag tänker att ni säkert kan hjälpa mig att bli lite klokare. 😊
Jag använder det på morgonen. Vanlig tvätt på kvällen och micellärvatten på morgonen.
 
Hurra nu har jag hämtat ut mina nya produkter :). Mycket spänd på att testa Verso för första gången.

D9512025-EADD-4A90-9EA9-41ECB6147ED7.jpeg


Sitter nu på händerna för att inte beställa ännu mer hudvård, är så sugen på att lägga en beställning på Glowids kit med Propolis/Honey-produkter, det är ju 600 kr billigare än att köpa produkterna separat… :angel:
 
Nu har snigelkrämen anlänt! Det står att man inte ska använda kring ögonen, varför inte tro? Hade ju tänkt ha den på rynkorna under ögonen. Har ni som testat den undvikit den runt ögonen? Har all in One krämen

Fick med en gratis produkt som jag känner mig osäker på om hur jag ska använda och när i rutinen. Help?
 

Bifogade filer

  • 0BCC6FCA-25EA-429C-9753-72479363CDF5.jpeg
    0BCC6FCA-25EA-429C-9753-72479363CDF5.jpeg
    192,8 KB · Visningar: 32
Har ni bra tips på sheet masks? Älskar klairs rich moist soothing mask, min hy blir galet återfuktad :love: Ska prova deras midnight blue mask också.

Vill främst ha lugnande och återfuktande masker. Har verkligen torr tendens, speciellt på vintrarna och kan periodvis bli ganska röd och ilsken trots god omvårdnad. 🙄
 
Har ni bra tips på sheet masks? Älskar klairs rich moist soothing mask, min hy blir galet återfuktad :love: Ska prova deras midnight blue mask också.

Vill främst ha lugnande och återfuktande masker. Har verkligen torr tendens, speciellt på vintrarna och kan periodvis bli ganska röd och ilsken trots god omvårdnad. 🙄

Då skulle jag testa Hyggees om jag vore du (speciellt den blå). Båda maskerna är helt underbara (jag tycker tyvärr Klairs masker är lite meh även om de inte är dåliga).
 
Är det någon här som har koll på hur kemisk peeling och retinal fungerar?
Jag tänker att det kanske är bra att skipa använda den direkt efter peeling, men kan jag använda den dagen efter som vanligt?
 
Är det någon här som har koll på hur kemisk peeling och retinal fungerar?
Jag tänker att det kanske är bra att skipa använda den direkt efter peeling, men kan jag använda den dagen efter som vanligt?
Jag tror det beror en del på hur känslig man är, men jag som ändå har rätt tålig hud brukar köra peeling (Exuviances Triple Microdermabrasion Face Polish som är både kemisk, mekanisk och enzymatisk) på kvällen 1-2 gånger i veckan och då lägger jag bara på lugnande produkter efteråt, som toner/essence och nattkräm. Nästa kväll funkar det fint för mig att köra aktiva produkter som retinal etc. igen :) Men jag har faktiskt aldrig testat både peeling och retinal samma kväll, har precis som dig för mig att det skulle bli för hårt när huden är "bebisny" :o
 
Någon som har provat en Pormasksug?
Tanken att suga ut skiten i ansiktet tilltalar på något märkligt sätt. Det jag läst är att man lätt kan få sugmärken om man håller den stilla för länge, annars blandade omdömen.
 
Pga bristande ork osv har jag nog typ ingen hudvårdsrutin alls. Känner att jag behöver hjälp. 😬

Tvättar ansiktet på kvällen med CeraVe smoothing cleanser och tar på mig Klairs Rich Moist Soothing Serum och någon random kräm ovanpå.

Skulle vilja bygga upp en ordentlig rutin för att bekämpa små rynkor och lite oren hud.

Har retinol från Paulas Choice 1% som min hud verkar ha klarat bra en gång i veckan i alla fall.

Skall man dubbeltvätta? Gör toner stor skillnad?

Känner att jag brukade ha koll men har glömt allt. 😬
 
Pga bristande ork osv har jag nog typ ingen hudvårdsrutin alls. Känner att jag behöver hjälp. 😬

Tvättar ansiktet på kvällen med CeraVe smoothing cleanser och tar på mig Klairs Rich Moist Soothing Serum och någon random kräm ovanpå.

Skulle vilja bygga upp en ordentlig rutin för att bekämpa små rynkor och lite oren hud.

Har retinol från Paulas Choice 1% som min hud verkar ha klarat bra en gång i veckan i alla fall.

Skall man dubbeltvätta? Gör toner stor skillnad?

Känner att jag brukade ha koll men har glömt allt. 😬

Jag dubbeltvättar om jag hinner, annars kör jag bara oljan pga torris. Först tyckte jag de som hyllade toners och essence måste överdriva men jag är omvänd, de tillför så mycket fukt! Det är absolut värt att lägga till en toner i rutinen. Speciellt Dr Ceuracles Vegan Kombucha har hjälpt mig med hudbarriären och Make P:rem Safe Me toner har gjort att jag törs använda starkare retinol, den är enormt lugnande. Den funkar också suveränt på solsveda.
 
Jag dubbeltvättar om jag hinner, annars kör jag bara oljan pga torris. Först tyckte jag de som hyllade toners och essence måste överdriva men jag är omvänd, de tillför så mycket fukt! Det är absolut värt att lägga till en toner i rutinen. Speciellt Dr Ceuracles Vegan Kombucha har hjälpt mig med hudbarriären och Make P:rem Safe Me toner har gjort att jag törs använda starkare retinol, den är enormt lugnande. Den funkar också suveränt på solsveda.
Vad dubbeltvättar du med?

Upplever du att retinolen hjälper mot fina linjer? Får börja med botox annars känner jag. 😅
 
Vad dubbeltvättar du med?

Upplever du att retinolen hjälper mot fina linjer? Får börja med botox annars känner jag. 😅

Oljan kör jag Klairs eller Dr Ceuracle och tvätten Cosrx Good Morning gel eller Make P:rems Safe Me rengöring. De är alla milda och snälla.

Nu är ju jag betydligt äldre än dig men jag upplever att retinolen hjälper. Men fina linjer kan också bero på att huden är torr så retinol tillsammans med produkter som stärker hudbarriären och tillför ordentligt med fukt tror jag är viktigt. Retinolen i sig är ju uttorkande också.

Edit: Jag tycker också huden blir slätare och mer plumpad av syrapreparat i form av creme/gel. Jag älskar att använda Make P:rems Peel Me som nattmask några gånger i veckan (min hy är ju känslig så jag använder inte den samtidigt som retinol). När jag inte kör retinol så använder jag C-vitaminserum och det är också bra, speciellt för hudtonen men även fina linjer till viss del.
 
Fick ju hem ett provpaket med Neostrata-produkter som jag testat en del nu. Känner mest "mjeh", tycker inte att det hände något särskilt alls och med tanke på prisnivån ser jag ju gärna att det ger nån form av resultat. Avskydde serumet som jag fick med, gjorde att min primer och make-up rullade sig. Ansiktskrämen med SPF blev man alldeles vit i ansiktet av. Gillade EN produkt och det var deras Ultra Moisturizing ansiktskräm, hade dock ingen SPF.

Har nu två provpaket från Medik8 att hämta ut istället, Hudoteket hade 25% rabatt och jag fick tips om det märket när jag gjorde mitt andra hudtest hos Skincity. Verkar vara många som är nöjda med det märket, så nu hoppas jag på att det händer lite saker!
 
Vad dubbeltvättar du med?

Upplever du att retinolen hjälper mot fina linjer? Får börja med botox annars känner jag. 😅
Jag tycker retinol hjälper mot fina linjer och framförallt se till att alltid tillföra fukt, jag märker när jag slarvar.
Däremot så tror jag att det är ett kortsiktig lösning, och fina linjer hör ju till att åldras, så jag funderar på botox ändå.
 
Jag tycker retinol hjälper mot fina linjer och framförallt se till att alltid tillföra fukt, jag märker när jag slarvar.
Däremot så tror jag att det är ett kortsiktig lösning, och fina linjer hör ju till att åldras, så jag funderar på botox ändå.
Sant!

Jag har börjat skymta en i pannan så det är nog dags snart. 😄
 
Sant!

Jag har börjat skymta en i pannan så det är nog dags snart. 😄
Jag fick fina linjer i pannan/ bekymmersrynkan i somras, har alltid vetat att jag skulle få där och har alltid sagt att jag ska botoxa bort den!
Blev väldigt mycket bättre med bra rutiner och produkter, men jag tror det är ett kört lopp för min del.
Jag tycker rynkor runt ögon och liknande är en viss charm (glada) men just den jag har ser man mest arg ut.
 
Min hud verkar vara mättad på jojobaolja, så tar en paus från den. Jag gillar verkligen hur den har gått in på halsen och dekolletage.
Är även positiv av Medik8 retinol, jag har varit relativt generös både i ansikte, hals och dekolletage. Snart dax för en ny tub och jag tror jag växlar upp en styrka, för att sedan ta en paus under sommaren eftersom det man blir solkänslig.
Mina fina linjer mellan ögonbrynen har markant minskat, jag tyckte jag märkte skillnad redan efter första veckan.
Använder MÅs produkter och endast aloe vera över retinol på kvällen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp