Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon som testat att bara återfukta med en ren olja eller liknande? Typ olivolja, mandelolja, kokosolja? Eller någon annan olja (läste om någon Jojoba-olja)? Tycker det är så svårt att veta vilka fuktkrämer som är bra (som inte torkar ut med alkohol i ect) och tänker lite att det är enklare med bara en enda ingrediens :p Jag har rätt torr hud (ffa på vintern) men som verkar kompensera med att producera överflödigt fett. Just nu tvättar jag ansiktet morgon och kväll med Neutrogena orange "daily wash" (den med pump) och smörjer in ansiktet med CCS handkräm (!?), vilket ändå gjort min hud bättre än när jag mestadels använt mig av Bodyshops tea tree 3 in one och neutrogenas återfuktande kräm, men känns som det måste finnas något bättre än att ha handkräm i hela ansiktet :o
Jag har kört på ekologisk rapsolja i perioder. Kokosolja och olivolja ger mig finnar men rapsen är ”torrare” och funkar bra. Mitt problem är att produkter antingen bara lägger sig utanpå eller inte återfuktar tillräckligt, rapsen verkar vara nån slags medelväg. Bara innan sängen dock för jäklar vad blank man blir :p
(men handkräm är underskattat, jag kör atrix ibland)
 
Jag kör enbart kokosolja i väntan på att apoteket ska behaga skicka iväg produkter jag beställt. :meh:
Jag upplever att den inte gör någon större skillnad för den "strama" känslan i redan torr hud, utan mera motverkar ytterligare uttorkning. Bäst känsla får jag om jag applicerar den efter dusch, tvätt eller liknande när ansiktet ändå redan är fuktigt.
 
Vad tycker du om den? Har kikat lite på den, men inte kommit mig för att beställa den ännu.

Helt underbar, den fungerar jättebra på mig. Jag har tom använt lite på mina torra armbågar :laugh: Jag kör hyaluronsyra, Cliniques DDML och olja om jag känner att jag behöver det. Ibland också Cliniques Moisture Surge 72 h och Moisture Surge Overnight Mask.
 
Helt underbar, den fungerar jättebra på mig. Jag har tom använt lite på mina torra armbågar :laugh: Jag kör hyaluronsyra, Cliniques DDML och olja om jag känner att jag behöver det. Ibland också Cliniques Moisture Surge 72 h och Moisture Surge Overnight Mask.

Låter bra :D priset gör ju inte det hela sämre heller.
Min hud är allt röd nu av torr och kall vinterluft, och att jag fuskat med en billig ansiktskräm istället för den jag brukar köra med från apoteket, måste skärpa mig:o

Började läsa tråden från slutet, så ska gå till början nu och se ifall någon har några andra bra tips mot rodnande hud:)
 
Tänkte slänga in ett allmänt tips efter att precis ha testat en riktigt bra mask, Z’est La Vie Enzyme Mask från det brittiska märket Wow You!. Läst om den på Skin Witchs blogg från början och varit sugen på att testa ett bra tag. Blev inte besviken alls, det är verkligen en prisvärd exfolierande mask och huden blev jättelen efter bara en användning.

Sen en fråga till er andra, vilket C-vitaminserum tycker ni är bäst? Funderar på att klicka hem By Wishtrends
 
Så bra hy som jag har sen jag började med The Ordinary har jag aldrig haft! Eller så beror det på åldern :p Men har haft problemhy i 15 år och nu äntligen verkar det vända på riktigt! Beror det på åldern så är jag lika lycklig ändå :D
 
Min hud i ansiktet har blivit som apelsinskal.. Supergrovporig! Och finnar..
Har köpt tvätt, kräm och toner från aco och en ansiktsmask från Indy. Hoppas det hjälper för jag ser ju inte klok ut!
 
Så bra hy som jag har sen jag började med The Ordinary har jag aldrig haft! Eller så beror det på åldern :p Men har haft problemhy i 15 år och nu äntligen verkar det vända på riktigt! Beror det på åldern så är jag lika lycklig ändå :D

Jag testade deras Hyaluronserum iom att jag var nyfiken på hypen. Men jag tycker jag blev torrare av det. Blev yttorr och fick fina linjer i ansiktet.
Blev samma med Dermalogicas Hyaluronserum förvisso.
Men har ju haft andra som funkat. Blir nog inget mer The Ordinary för mig.
 
Jag testade deras Hyaluronserum iom att jag var nyfiken på hypen. Men jag tycker jag blev torrare av det. Blev yttorr och fick fina linjer i ansiktet.
Blev samma med Dermalogicas Hyaluronserum förvisso.
Men har ju haft andra som funkat. Blir nog inget mer The Ordinary för mig.

Ja det är ju olika hur det funkar på olika personer :)
 
Finns det någon bra dagkräm med SPF för blandhy? Har fet T-zon med tilltäppta porer men blir riktigt torr på kinderna. Har kikat ut lite olika serum och så men då de innehåller syra är SPF ett måste och jag känner att det blir för meckigt att köra det separat.
 
Finns det någon bra dagkräm med SPF för blandhy? Har fet T-zon med tilltäppta porer men blir riktigt torr på kinderna. Har kikat ut lite olika serum och så men då de innehåller syra är SPF ett måste och jag känner att det blir för meckigt att köra det separat.

Jag tycker att EWYs face mousse är grymt. I somras tog jag oftast bara det men det går även att ha en vanlig dagkräm under. Har samma hy som du.

Just nu testar jag faktiskt Niveas Urban skin protect day cream med SPF 20 och är nöjd. Haft den i cirka två veckor nu. Det som jag inte gillar med den är att den luktar rätt starkt, men det försvinner snabbt. Gillar mer neutrala dofter om jag får välja. Är den dock bra kan jag leva med lite starkare doft.

Använder the ordinarys serum med hyaluronsyra eller lumene valo glow boost serum med hyaluronsyra och vitamin-c under dagkrämen för att få mer fukt. Sistnämnda doftar också en del men det är mer citrus och känns inte lika tungt i doften.

Alla dom kostar under 200 kr.
 
Jag tycker att EWYs face mousse är grymt. I somras tog jag oftast bara det men det går även att ha en vanlig dagkräm under. Har samma hy som du.

Just nu testar jag faktiskt Niveas Urban skin protect day cream med SPF 20 och är nöjd. Haft den i cirka två veckor nu. Det som jag inte gillar med den är att den luktar rätt starkt, men det försvinner snabbt. Gillar mer neutrala dofter om jag får välja. Är den dock bra kan jag leva med lite starkare doft.

Använder the ordinarys serum med hyaluronsyra eller lumene valo glow boost serum med hyaluronsyra och vitamin-c under dagkrämen för att få mer fukt. Sistnämnda doftar också en del men det är mer citrus och känns inte lika tungt i doften.

Alla dom kostar under 200 kr.
Jag kollade faktiskt på EVY då jag såg att flera pratat om den men när jag läste om den verkade den vara mer av ett rent solskydd och det rekommenderades att man hade en annan dagcreme under vilket är vad jag ville undvika.

Nivean är ju rätt billig så känns värt att prova, tack för tipset! Du upplever inte att du blir blank/flottig på näsan av den? Jag har tidigare haft Mario Badescus dagcreme med SPF då den varit superhyllad lite här och där om man har bland/fet hy. Jag har verkligen gett den en ärlig chans (i två omgångar till och med) men jag blir bara blank och flottig under dagen.

I dagsläget håller jag mig undan syrorna och har faktiskt ingen kräm alls i ansiktet, tvättar inte på morgonen heller. Det verkar vara det enda som håller flottet borta men då jag vill försöka göra något åt mina porer så behöver jag hitta något som funkar.
 
Ett generellt tips för tråden för övrigt när det kommer till rengöring är Enzyme cleansing gel från Mario Badescu. 275 kr kanske känns saftigt för en tub men den håller verkligen en halv evighet. Jag har använt den här rengöringen under säkert närmare 10 år och min "rutin" utöver det har varit minst sagt svajig, ofta obefintlig. Ändå märker jag alltid skillnad till det sämre när jag byter till någon annan rengöring. Tycker absolut att denna är mindre uttorkande, håller finnar och plitor borta bättre och ger en lite jämnare hudton.

Drömmer liksom om en roligare rengöring då denna dels inte löddrar, inte luktar härligt (luktar däremot inte illa) och har en ganska märklig konsistens men den är så bra att jag återgår till denna hela tiden ändå.
 
Elizabeth Arden Eight Hour Cream - är det originalet (skin protectant) som är grejen, eller finns det anledning att kika även på de andra produkterna i 8h-serien (hand cream, lipcare...)?
 
Jag kollade faktiskt på EVY då jag såg att flera pratat om den men när jag läste om den verkade den vara mer av ett rent solskydd och det rekommenderades att man hade en annan dagcreme under vilket är vad jag ville undvika.

Nivean är ju rätt billig så känns värt att prova, tack för tipset! Du upplever inte att du blir blank/flottig på näsan av den? Jag har tidigare haft Mario Badescus dagcreme med SPF då den varit superhyllad lite här och där om man har bland/fet hy. Jag har verkligen gett den en ärlig chans (i två omgångar till och med) men jag blir bara blank och flottig under dagen.

I dagsläget håller jag mig undan syrorna och har faktiskt ingen kräm alls i ansiktet, tvättar inte på morgonen heller. Det verkar vara det enda som håller flottet borta men då jag vill försöka göra något åt mina porer så behöver jag hitta något som funkar.

Nej blir inte alls blank eller flottig av den 😊
Den drar in fort och känns inte som något ”lager” på huden utan försvinner in i den. Upplever att den återfuktar bra och hela dagen.
 
Finns det någon bra dagkräm med SPF för blandhy? Har fet T-zon med tilltäppta porer men blir riktigt torr på kinderna. Har kikat ut lite olika serum och så men då de innehåller syra är SPF ett måste och jag känner att det blir för meckigt att köra det separat.

Paulas choice!
Jag har den orangea spf 50 extra care non greasy både i ansiktet och på kroppen och jag tycker att den är grym. Funkar riktigt bra under smink också. Har även en blå tub från PC som heter resist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp