Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Farligt med alla black friday-erbjudanden! 😜
Jag ska inte köpa något bara för att, men passade på att köpa hem lite Exuviance produkter från Hudoteket nyss. Med 25% rabatt känns det ju som att det är lika bra att passa på för sådant jag ändå använder.
Får man skriva rabattkod här? Annars får ni skicka pm. :)
 
Jag fick förtur på Lykos Black Friday i söndags eftersom jag tydligen handlat för mycket där och kommit upp i någon högre klubbnivå... jag ska till Coop och hämta på Instabox idag... :o

Lite By Terry och annat smått och gott (bla Ole Henriksen, jag gillar verkligen Truth Serum). Kan ha råkat beställa lite Dermalogica från Bangerhead också... :angel:
 
Senast ändrad:
Har fått utskrivet Acnatac mot min hy nu. Jag har testat typ allt. Bättre nu med produkter för känslig hud och utan parfym, men ändå inte riktigt bra, med rodnad och kvissloor främst runt hakan.

Nån som testat?
 
Jag ar fruktansvart nyfiken pa the ordinary men tycker de ar svart att veta var man ska borja. Ar novis och anvander bara en tvatt och en oljerengoring for tillfallet.
Jag anvander Kiehls just nu. Dyrt, men drygt. Deras rare earth tvatt ar himelsk och att ga fran sminkborttagnings servetter till en oljerengoring ar de basta jag gjort i mitt liv.
Provade deras calendula toner men den var kli-ig och gav mig utslag =(

Bestallde hem lite fran the ordinary. Anvant dom drygt en vecka. Marker ingen jatte skillnad men min forsta reaktion var att serumen var valdigt kladdiga och att "blodmasken" gav en valdigt kemisk stickande kansla.
 
Jag har precis köpt en ny cleanser från CeraVe som jag hittills är supernöjd med, den är jätteåterfuktande, bra innehåll (bl.a ceramider och hyaluronsyra) och kostar 75 kr :) ! Alltid kul att hitta billiga grejer som känns bra bland alla dyra, lyxiga produkter som man givetvis älskar :D !

1.jpg
 
Jag har precis köpt en ny cleanser från CeraVe som jag hittills är supernöjd med, den är jätteåterfuktande, bra innehåll (bl.a ceramider och hyaluronsyra) och kostar 75 kr :) ! Alltid kul att hitta billiga grejer som känns bra bland alla dyra, lyxiga produkter som man givetvis älskar :D !

1.jpg
Den är superbra!
 
Jag har precis köpt en ny cleanser från CeraVe som jag hittills är supernöjd med, den är jätteåterfuktande, bra innehåll (bl.a ceramider och hyaluronsyra) och kostar 75 kr :) ! Alltid kul att hitta billiga grejer som känns bra bland alla dyra, lyxiga produkter som man givetvis älskar :D !

1.jpg

Det är en av mina favoriter! Är superdupertorr, särskilt vintertid, och det är få rengöringar som inte torkar ut mig ännu värre. Detta är en av de få som funkar. :love:
 
Vad tycker ni om märket Lumene?
Har köpt ett par saker därifrån och blir bara mer och mer förtjust i produkterna. Då jag har ett presentkort så funderar jag på om jag ska uppdatera mitt smink med produkter från Lumene.
 
Vad tycker ni om märket Lumene?
Har köpt ett par saker därifrån och blir bara mer och mer förtjust i produkterna. Då jag har ett presentkort så funderar jag på om jag ska uppdatera mitt smink med produkter från Lumene.

Jag älskar Lumenes CC-cream! Den är en av mina favoritbaser att använda :) !
 
Hej alla duktiga hudvårdare!

Jag letar efter en rengöring som jag kan använda för att tvätta ansiktet och som är jäkligt bra på att ta bort smink. Tycker det är så smidigt att bara tvätta bort allt i ett svep, jämfört med att använda sådan där make-up borttagnings vätska.
Jag gillar helst när rengöringen är len och mjölkig jämfört med typ gel och den ska helst inte svida massor i ögonen. Pris max 150 kr. Har lätt att få torr hud under vintern och då kommer det små röda knottror men annars inga direkta ”problem”.

Har just nu ACOs Face Clean Lotion (den blåa) men den är jättedålig på att ta bort smink som mascara.
 
Hej alla duktiga hudvårdare!

Jag letar efter en rengöring som jag kan använda för att tvätta ansiktet och som är jäkligt bra på att ta bort smink. Tycker det är så smidigt att bara tvätta bort allt i ett svep, jämfört med att använda sådan där make-up borttagnings vätska.
Jag gillar helst när rengöringen är len och mjölkig jämfört med typ gel och den ska helst inte svida massor i ögonen. Pris max 150 kr. Har lätt att få torr hud under vintern och då kommer det små röda knottror men annars inga direkta ”problem”.

Har just nu ACOs Face Clean Lotion (den blåa) men den är jättedålig på att ta bort smink som mascara.

Använder du vattenfasta produkter är det nog rätt kört att få bort utan att använda makeupborttagning. Trivs du med ACOs lotion rekommenderar jag att du gnider in olja i ansiktet först. Oljan hjälper till att ta bort makeup bättre.

Jag gillar Dermalogicas Precleanse, det är en olja som man har på först och sedan deras vanliga rengöring. Man sköljer inte emellan utan bara en gång.
 
Använder du vattenfasta produkter är det nog rätt kört att få bort utan att använda makeupborttagning. Trivs du med ACOs lotion rekommenderar jag att du gnider in olja i ansiktet först. Oljan hjälper till att ta bort makeup bättre.

Jag gillar Dermalogicas Precleanse, det är en olja som man har på först och sedan deras vanliga rengöring. Man sköljer inte emellan utan bara en gång.

Nej inget vattenfast 😊 Vill helst bara ha en produkt!
 
Hej alla duktiga hudvårdare!

Jag letar efter en rengöring som jag kan använda för att tvätta ansiktet och som är jäkligt bra på att ta bort smink. Tycker det är så smidigt att bara tvätta bort allt i ett svep, jämfört med att använda sådan där make-up borttagnings vätska.
Jag gillar helst när rengöringen är len och mjölkig jämfört med typ gel och den ska helst inte svida massor i ögonen. Pris max 150 kr. Har lätt att få torr hud under vintern och då kommer det små röda knottror men annars inga direkta ”problem”.

Har just nu ACOs Face Clean Lotion (den blåa) men den är jättedålig på att ta bort smink som mascara.

Är ju ingen len och mjölkig konsistens men har du provat micellärt vatten? Garnier har en tex för vattenfast mascara och känsliga ögon.
 
Är ju ingen len och mjölkig konsistens men har du provat micellärt vatten? Garnier har en tex för vattenfast mascara och känsliga ögon.
Ja det har jag. Brukar ha det efter rengöring eller för att fräscha upp, men tycker inte att det tar bort sminket bra och vill ha något som gör att det känns rent dvs tillsammans med vatten. Har Biodermas micellära vatten just nu :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp