Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men vill testa! Blir lite snål bara... Min mamma har hennes bok så har läst en del i den, intressant är det!

Ja, är också sugen på att testa men det är ett prissteg upp för mig också. Men med tanke på att de är tillverkade i Sverige i mindre volymer så känns det rimligt att de är lite dyrare.
 
Ja, är också sugen på att testa men det är ett prissteg upp för mig också. Men med tanke på att de är tillverkade i Sverige i mindre volymer så känns det rimligt att de är lite dyrare.
Jaa, det är ju jättepositivt! Det får bli en beställning när det jag har nu har tagit slut
 
Någon här som testat Skinome? Gillar idén kring evidensbaserad hudvård och less is more. Vet inte om man får länka till hemsidan pga reklamskäl men Skinome Project är lättgooglat. :)
🙋🏼‍♀️ Var inte tillräckligt med fukt för mig i vintras(men bättre än mycket annat jag provat vintertid) men ser fram emot att prova igen nu när det börjar bli lite vettigare ute. Trevlig konsistens och skön på huden, nån av dom luktar typ mineral/kattgodis men det försvinner ju. Skönt med en så kort rutin, inget krångel. Känns som om det går åt rimlig mängd.
 
🙋🏼‍♀️ Var inte tillräckligt med fukt för mig i vintras(men bättre än mycket annat jag provat vintertid) men ser fram emot att prova igen nu när det börjar bli lite vettigare ute. Trevlig konsistens och skön på huden, nån av dom luktar typ mineral/kattgodis men det försvinner ju. Skönt med en så kort rutin, inget krångel. Känns som om det går åt rimlig mängd.

Tack! Använde du serien för torr hy med nattkoncentrat då, dvs hela paketet? Har också torr hy nämligen.
 
Tack! Använde du serien för torr hy med nattkoncentrat då, dvs hela paketet? Har också torr hy nämligen.
Jajamen! Kan känna att jag saknar nån lite "blötare" produkt, men det var som sagt bättre än mycket annat så tror absolut det kan vara värt ett försök :)
05F2A6C3-7D72-4762-9DA2-BC3D5553F41A.jpeg
 
Någon som prövat BB skin glow-behandling? Har sett en hel del före- och efterbilder och blir helt exalterad. Vilka resultat! Jag har både ojämn hudton, stora porer och vissa fina linjer samt röda kinder, och ingen hudvård i världen verkar rå sig på detta. Blir väldigt sugen på att prova!
 
Vilket är bästa solskyddet för känslig problemhy? Jag tål inte sol alls i ansiktet, så behöver hög solskyddsfaktor. Måste passa känslig, fet och aknebenägen hy 🙄. Just nu har jag en från Eucerin som ska passa min hudtyp, men den funkar dåligt för mig.
 
Tips på kroppsvård. Mina ben är fruktansvärt torra så till den grad att jag ser ut som något med fjäll så behöver göra något åt det.
speciellt nu inför sommarsäsongen

Har inte gjort något nämnvärt tidigare mer än typ de bodylotion man köper på ICA jag har inte heller kollat men ni verkar ha redig koll :D
 
@FrDrake

Jag gillar Paula's Choice, Super light daily wrinkle defense. SPF 30.
Den är lätt tonad, ger inte vit yta, och har inte lett till några utbrott på mig. Finns i reseförpackning så att man kan testa.
 
Tips på kroppsvård. Mina ben är fruktansvärt torra så till den grad att jag ser ut som något med fjäll så behöver göra något åt det.
speciellt nu inför sommarsäsongen

Har inte gjort något nämnvärt tidigare mer än typ de bodylotion man köper på ICA jag har inte heller kollat men ni verkar ha redig koll :D
Peeling!

En omgång med scrubhandske, och sen finns det en del kroppspeelingprodukter med typ AHA-syra på ex. Skincity att köra mer regelbundet med. Sen kan du smörja med typ vilken mjukgörande/fuktgivande body lotion som helst efteråt. Men om du inte peelar bort det första lagret så att säga är det svårt att få en mjuk hud.
 
Tips på kroppsvård. Mina ben är fruktansvärt torra så till den grad att jag ser ut som något med fjäll så behöver göra något åt det.
speciellt nu inför sommarsäsongen

Jag använder en peeling från Skincity skincare. Den är väldigt trevlig och inte svindyr. Men det är syror i den, så kom ihåg SPF.

Jag använder för tillfället body butter från samma märke. Den återfuktar bra och luktar väldigt lite - gillar den, även om jag hade föredragit en annan förpackning än en burk.
 
Någon som prövat BB skin glow-behandling? Har sett en hel del före- och efterbilder och blir helt exalterad. Vilka resultat! Jag har både ojämn hudton, stora porer och vissa fina linjer samt röda kinder, och ingen hudvård i världen verkar rå sig på detta. Blir väldigt sugen på att prova!

& @Diabetikern
Jag såg resultaten och blev ganska lockad, tills jag tittade mer på preparatet.

Det är inte godkänt för bruk "under" huden (vilket borde vara det enda rimliga med tanke på att man inte kan tvätta bort det vid en eventuell reaktion), och många av ingredienserna är inte nerbrytbara i kroppen.

Det finns inga vetenskapliga långtidsstudier, och risken för biverkningar på längre sikt känns klart överhängande (och i det läget kan man som sagt inte göra speciellt mycket åt det..)
 
& @Diabetikern
Jag såg resultaten och blev ganska lockad, tills jag tittade mer på preparatet.

Det är inte godkänt för bruk "under" huden (vilket borde vara det enda rimliga med tanke på att man inte kan tvätta bort det vid en eventuell reaktion), och många av ingredienserna är inte nerbrytbara i kroppen.

Det finns inga vetenskapliga långtidsstudier, och risken för biverkningar på längre sikt känns klart överhängande (och i det läget kan man som sagt inte göra speciellt mycket åt det..)

Jag har förstått det som att det försvinner över tid och för ett mer permanent resultat behöver man göra om behandlingen flera gånger. Men det låter ju sisådär med preparat som inte är godkänt för sådant bruk, har du någon länk där man kan läsa mer?
 
Beställde hem dr ceuracle cica regen vegan sun och spontant så är jag positiv! Luktar inte alls äckligt solskydd. :D

När det gäller hudbehandlingar funderar jag starkt på att göra skinboosters nu i maj, ska bli spännande.
 
Någon som prövat BB skin glow-behandling? Har sett en hel del före- och efterbilder och blir helt exalterad. Vilka resultat! Jag har både ojämn hudton, stora porer och vissa fina linjer samt röda kinder, och ingen hudvård i världen verkar rå sig på detta. Blir väldigt sugen på att prova!

Jag har ingen personlig erfarenhet av BB Glow, men följer massa skincare-gurus/dermatologer osv på Insta. Allt jag har läst om behandlingen från dem har varit stora varningar! Folk som har skadat sin hudbarriär extremt mycket och fått jätteproblem med huden efter sådana behandlingar

(Med tillägget att det var för 1-2 år jag läste om det senast, så det kanske har ändrat tillvägagångssätt eller annat nu)
 
Peeling!

En omgång med scrubhandske, och sen finns det en del kroppspeelingprodukter med typ AHA-syra på ex. Skincity att köra mer regelbundet med. Sen kan du smörja med typ vilken mjukgörande/fuktgivande body lotion som helst efteråt. Men om du inte peelar bort det första lagret så att säga är det svårt att få en mjuk hud.

Körde en rejäl bodyscrub igår (har kvar en massa från mitt jobb på spa) och smörjde in benen men det blev som en oljig hinna så den bodylotionen kommer jag inte ta igen.

Får försöka kika förbi apoteket och se om de har någon de kan rekommendera

Jag vågade inte göra scrub eller peeling då jag trodde det skulle bli värre :) Tack
 
Körde en rejäl bodyscrub igår (har kvar en massa från mitt jobb på spa) och smörjde in benen men det blev som en oljig hinna så den bodylotionen kommer jag inte ta igen.

Får försöka kika förbi apoteket och se om de har någon de kan rekommendera

Jag smörjer mig med Propyderm från ACO på vintern när jag är riktigt torr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp