Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har Eucerin Oil Control Sun Gel-Cream Dry Touch SPF50. Såg att alkohol var nummer tre bland ingredienserna, så kanske beror på det då. Nu köpte jag hem en från Evy som fått bra recensioner, så ska testa den i några veckor. Skriver upp SKINRx som nästa på listan att testa. Tack för tipset!
Alkohol i solkrämen tycker jag inte gör något, och jag har ändå jättekänslig hud.

Men solkrämen är för mig sista lagret, det gör mig sak samma att det finns alkohol som dunstar bort i den. Det är andra faktorer jag ser som viktigare där, som att skydda mig mot solskador, inte svida i ögonen, inte vara flottig eller ha whitecast (jag har ganska "solbrun" hud även på vintern, så mineralsolkrämer med whitecast ser jag jättekonstig ut i).

Däremot uttorkande alkoholer i toner eller fuktkrämen, det går fetbort. Det reagerar min hud fort på med upprördhet.
 
Apropå solskydd!!Testade Evy kids mousse 50 idag. Initialt lite klibbig känsla men sen kändes den super!
(Gammal användare nytt konto)
 
Solskydd solskydd solskydd..denna djungel... Jag har ett litet lager här hemma som jag testar mig igenom, en del som jag köpt och en del som jag fått i gwp etc. Solskydd är något som jag tyckt varit svårt att hitta nåt som jag (och huden) gillar. Jag har kombinerad hy med både yttorrhet och benägenhet att få finnar/plitor/orenheter och kan kännas oljig.

Ultrasun Face SPF 30 - helt okej. Lite white cast och lite klibbig känsla, kändes lite mycket på huden vid "påfyllning" tyckte jag. Fick en mindre tub som gwp, men kollade upp den och tycker att priset är helt okej för en 50ml.
Kiehls Ultra light daily uv defense SPF 50 - gillar mycket! Lite white cast och känns lite på huden först, men efter nån timme har den sjunkit in och då försvinner båda (även om den absolut känns om jag känner efter med handen under dagen). Fin under smink. Lite dyr, men jag kan nog tänka mig att köpa en full size (fick en 30ml som gwp). Dock slutsåld tamigtusan överallt, så klart.
Dr Ceuracle Hyal Reyouth Moist Sun SPF 50 - woho, ett kemiskt solskydd som inte svider i mina ögon! Halleluja! Har bara testat den en dag (idag) hittills, men gillar den mer än jag trodde. Lite sammetsliknande finish på huden, mycket trevlig. Känns som att den sjunker in snabbt.


Förra året använde jag två olika från Skincity skincare - en mousse (gillar men känns oljig på min hud, har en liten flaska som jag använder till kroppen i år men inget för mitt ansikte.) och en kräm (sved i mina ögon trots att jag inte applicerade i det direkta ögonområdet - det som var kvar fick åka till Återbruket.). Och så den i serien CALM från Paulas Choice (som jag ska testa igen i år).

Jag fortsätter mitt spf-testande!

Dr Ceuracle Hyal Reyouth Moist Sun SPF 50 är hittills en favorit i år. Gillar den massor och kan återapplicera rikligt flera gånger utan att det känns tungt. Har gjort av med första tuben och köpt två nya som ligger i skåpet. Jag har kommit fram till att för mig funkar det bäst att använda bara en toner/essence och denna, med andra krämer under känns det inte lika bra.

Igår plockade jag fram förra årets favorit: Paulas Choice CALM Mineral moisturizer Normal to oily/combination SPF 30. Förra året en favorit, i år.. helt okej. Jag blev vit som ett spöke och när det lagt sig så kändes den lite för mycket på huden för mig vilket kändes jobbigt vid återapplicering. Njaae.

Idag testar jag Dr Ceuracle 5a Control No-sebum Sun lotion SPF 50. Väldigt rinnig! Det tycker jag gör det knepigt att avgöra hur mycket jag tar, men jag kletade på. White cast som på mig jobbades bort på ett par minuter, så helt okej godkänt på den punkten. Torkar ner och känns väldigt lite på huden, känns lite som en matt primer (smink). Kan tänka mig att denna blir väldigt fin under smink, för mig som lätt blir rätt ordentligt blank såhär i sommarvärmen.


Har testat spf-sticket från Skincity skincare, men inte på ansiktet utan på armarna. Njae. Nä, inte för mig. Känns för oljig på huden och jag har svårt för lukten. Nu använder jag en spf-mousse för barn (väldigt vattenrestistent och SPF 50) från Evy. Den gillar jag mycket! "Torraste" av de jag testat till kroppen.
 
Jag kunde inte låta bli att testa Hello Sunday The one that´s got it all - Invisible sun primer SPF 50 när jag såg att Skincity fått in märket. Och den är verkligen annorlunda från alla SPF jag testat i konsistensen, som det låter påminner den mer om en primer. Tyvärr så föredrar jag en primer som är lite mer... silkig i konsistensen, men om man gillar en som liksom greppar tag i smink är den nog toppen i det avseendet!
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, men jag har varit på konsultation för botox i bekymmersrynkan och har en tid bokad om 10 dagar.
Den har varit väldigt liten under vintern, men jag är både mer försiktig med retinol sen i våras och dels.. ja det blir ju en del kisande.
 
Idag testar jag Dr Ceuracle 5a Control No-sebum Sun lotion SPF 50. Väldigt rinnig! Det tycker jag gör det knepigt att avgöra hur mycket jag tar, men jag kletade på. White cast som på mig jobbades bort på ett par minuter, så helt okej godkänt på den punkten. Torkar ner och känns väldigt lite på huden, känns lite som en matt primer (smink). Kan tänka mig att denna blir väldigt fin under smink, för mig som lätt blir rätt ordentligt blank såhär i sommarvärmen.

Tyvärr verkar jag reagera på något i denna. Har testat den två dagar till nu. Under dagarna på jobbet kliar det lite i ansiktet. På gymmet sved det i både hud och ögon, huden ovanför de övre ögonlocken brände ordentligt (applicerade inte där men svetten rann ju..). Verkar tyvärr som att jag reagerar på något i denna :(
 
Senast ändrad:
Jag fortsätter mitt spf-testande!

Dr Ceuracle Hyal Reyouth Moist Sun SPF 50 är hittills en favorit i år. Gillar den massor och kan återapplicera rikligt flera gånger utan att det känns tungt. Har gjort av med första tuben och köpt två nya som ligger i skåpet. Jag har kommit fram till att för mig funkar det bäst att använda bara en toner/essence och denna, med andra krämer under känns det inte lika bra.

Igår plockade jag fram förra årets favorit: Paulas Choice CALM Mineral moisturizer Normal to oily/combination SPF 30. Förra året en favorit, i år.. helt okej. Jag blev vit som ett spöke och när det lagt sig så kändes den lite för mycket på huden för mig vilket kändes jobbigt vid återapplicering. Njaae.

Idag testar jag Dr Ceuracle 5a Control No-sebum Sun lotion SPF 50. Väldigt rinnig! Det tycker jag gör det knepigt att avgöra hur mycket jag tar, men jag kletade på. White cast som på mig jobbades bort på ett par minuter, så helt okej godkänt på den punkten. Torkar ner och känns väldigt lite på huden, känns lite som en matt primer (smink). Kan tänka mig att denna blir väldigt fin under smink, för mig som lätt blir rätt ordentligt blank såhär i sommarvärmen.


Har testat spf-sticket från Skincity skincare, men inte på ansiktet utan på armarna. Njae. Nä, inte för mig. Känns för oljig på huden och jag har svårt för lukten. Nu använder jag en spf-mousse för barn (väldigt vattenrestistent och SPF 50) från Evy. Den gillar jag mycket! "Torraste" av de jag testat till kroppen.
Dr Ceuracle Hyal Reyouth Moist Sun SPF 50 Är också min favorit i år! Måste beställa mer!
 
Dr Ceuracle Hyal Reyouth Moist Sun SPF 50 Är också min favorit i år! Måste beställa mer!
Jag är också nyfiken på den! Hur känns den på huden? Går den in ordentligt?

För mig känns nämligen allt klibbigt, trots att andra säger att produkten inte känns. Jag behöver något som ger en matt yta direkt.
 
Jag är också nyfiken på den! Hur känns den på huden? Går den in ordentligt?

För mig känns nämligen allt klibbigt, trots att andra säger att produkten inte känns. Jag behöver något som ger en matt yta direkt.

Den känns betydligt mer som en vanlig hudkräm, ger ej en matt yta dock.
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, men jag har varit på konsultation för botox i bekymmersrynkan och har en tid bokad om 10 dagar.
Den har varit väldigt liten under vintern, men jag är både mer försiktig med retinol sen i våras och dels.. ja det blir ju en del kisande.
Jag får botox för migrän och därmed har bekymmersrynkan också försvunnit. Den försvann redan efter första behandlingen! Extremt effektivt 😄
 
Jag vet inte om det är rätt tråd, men jag har varit på konsultation för botox i bekymmersrynkan och har en tid bokad om 10 dagar.
Den har varit väldigt liten under vintern, men jag är både mer försiktig med retinol sen i våras och dels.. ja det blir ju en del kisande.

Har funderat på att göra samma! Fixade mina nasolabialveck för någon månad sedan med fillers och vilken jäkla skillnad det blir, och billigare än att försöka få samma resultat med krämer.
 
Nu har jag gjort botox och det kändes rejält, så där så att jag fick tårar i ögonen. Men det var ju bara någon sekund vid varje stick (fick fyra). Fick en mindre spänningshuvudvärk efteråt i 6h ungefär.
Det är gradvis effekt så har någon dag kvar innan det syns, men jag känner ju att där en förändring på gång, eller hur jag ska uttrycka det.
Efter två veckor är det återbesök och ev. påfyllning då hon hellre lägger lite mindre och fyller på (kostnadsfritt).
Ska bli spännande och se resultatet såklart, men även hur länge det varar. Jag har någon förhoppning om att det kanske räcker att jag gör det på senvåren de första åren eftersom det oftast uppstår rynka när jag kisar vid stark sol, men på vintern har jag varit förskonad.
 
Bästa billiga, oparfyrmerade fuktkrämen för 40+?

Cerave burken svider, Propyless är inte riktigt tillräcklig. Helst budget!
 
Bästa billiga, oparfyrmerade fuktkrämen för 40+?

Cerave burken svider, Propyless är inte riktigt tillräcklig. Helst budget!
Om det är till kroppen, så har produkterna från hth iallafall hjälpt mig mycket med mina torra ben! De är utan parfym och kostar typ inget ( ca 59 kr för en pumpflaska body lotion med 400 ml) :) Har även duschgel från hth.
Finns även en universalkräm som borde gå att använda i ansiktet med, har dock inte testat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp