Humle som nät döljare?

TinyWiny

Trådstartare
Nån som har erfarenhet av humle? är den svår att få fin eller sköter den sig själv?

Jag håller på att sätta staket runt trädgården för hundarnas skull, det blir ett "häststaket" alltså fyrkantiga stolpar med två plankor, tyckte det blir snyggast eftersom häst hagens staket gränsar till trädgården.

På detta har jag satt "hönsnät" och funderar nu på vilka klängerväxter som blir snyggast och bäst att dölja detta med, det måste vara någon tålig växt eftersom trädgården gränsar ut mot grusväg som det ryker mycket från och hundarna ska ju inte heller få i sig något giftigt, jag ska inte ha växter mot hagen.

Tips mottages tacksamt:laugh:
 
Sv: Humle som nät döljare?

Humle är väldigt starkt och kan lyfta ett staket. Annars så är det väl ok som klätterväxt.
 
Sv: Humle som nät döljare?

Humle växer som satan. Brossan skulle ha det som lite avskiljare. Dom rekomenderade att han skulle köpa tre. Han envisades och skulle ha 5. Numera har han bara 2. Dom blir gigantiska tänk på det bara.
 
Sv: Humle som nät döljare?

Oj:o ja det vill jag ju inte!
Andra växter kanske?! Har du något tips?!
 
Sv: Humle som nät döljare?

Brossans blir väl nästan 50 cm bred och minst 2 meter hög.
 
Sv: Humle som nät döljare?

Humle är jättebra och det enda du behöver göra är att hjälpa den att "hitta rätt" så att säga :D

Visst växer den som ogräs osv men vill man dölja något under sommarhalvåret/början på hösten så *tummen upp*.


Annars är vildvin väldigt fint.

nyttbloggen2_021_1190837182.jpg
 
Sv: Humle som nät döljare?

Humle är jättebra och det enda du behöver göra är att hjälpa den att "hitta rätt" så att säga :D

Visst växer den som ogräs osv men vill man dölja något under sommarhalvåret/början på hösten så *tummen upp*.


Annars är vildvin väldigt fint.

nyttbloggen2_021_1190837182.jpg

Åhhhhh helt underbar:love::love::love:

Den ska jag verkligen titta närmare på! Tack:bow:
 
Sv: Humle som nät döljare?

Alla de skiftningar som finns hos vildvin är :love:

Det starka gröna som är på sommaren till skiftningarna framåt slutet och till slut det röda :love:

285087068_d90457978d.jpg


vildvin_hus.jpg
 
Sv: Humle som nät döljare?

Pappa har vildvin på väggen till matkällaren, det är så himla läckert på hösten... :love: :love:
 
Sv: Humle som nät döljare?

Verkligen helt underbar:love:

Hur många behöver man sätta? hur tätt menar jag? är de dyra?

Jag hittar inget inköps ställe:confused:

De borde väl finnas på vanliga växthus ställe eller?
 
Sv: Humle som nät döljare?

Kolla härdigheten - vi bor i zon 3-4 och vildvinet fryser ner varje vinter här och blir aldrig så där stort.
 
Sv: Humle som nät döljare?

Kolla härdigheten - vi bor i zon 3-4 och vildvinet fryser ner varje vinter här och blir aldrig så där stort.

Hm jag bor nog i zon 3, lite svårt att se på kartan jag hittade.

Vi brukar ju inte ha snö hela vintern precis:angel: så jag får hoppas att den orkar bli en meter så är jag nöjd:laugh:
 
Sv: Humle som nät döljare?

Jag bor i sörmland, eller jag vildvinet jag har tillgång till bor i sörmland (noll koll på zon) och det överlever, visst jättestort är det kanske inte men jag tror inte det skulle behövas så mycket mer...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en hundgård. En stadig variant i stelt kraftigt galler. Den har dock inget tak. Hunden hatar den som pesten, alltid gjort. Så...
2
Svar
20
· Visningar
5 241
Trädgård & Växter Jag bor i en liten lägenhet på markplan med en liten stenlagd uteplats som vetter ut mot en parkering. På vardera kortsida finns det, av...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: iNHALE
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 682
Övr. Katt Blev lite inspirerad av en annan tråd och kom på att någon här kanske kan hjälpa mig! Jag bor i hus med trädgård i ett villaområde och...
2
Svar
25
· Visningar
5 458
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp