Humör under dräktighet?

Neko

Trådstartare
Är era ston som vanligt under dräktigheten?

Börjar tro att jag har en hingst, dock är hon på dygn 129 idag... Under ett vanligt år vill jag slå ihjäl na kanske tre ggr, nu är det varje dag :devil::devil:
 
Sv: Humör under dräktighet?

Mitt sto som alltid är supersnällt blir en drake när hon är dräktig, kastar sig mot gallret när andra hästar går förbi. Märkte direkt när hon var dräktig då hon blev så personlighetsförändrad.
 
Sv: Humör under dräktighet?

Min är trevlig med hantering ända tills täcket kommer fram då :devil:
Innan har jag varit i boxen och lagt på, men nu för att skona kroppen från blåmärken så får hon stå i stallgången.

Trodde jag hade en häst, men har fått en huggorm i stället :cool:
 
Sv: Humör under dräktighet?

Min blir precis tvärtom!
Vass i humöret i vanliga fall men som dräktig from som ett lamm. Hon står där med drömmande blick och öronen slappt åt sidorna och älskar alla.
 
Sv: Humör under dräktighet?

Min bara njuter nu i början på dräktigheten. Ska dock bli... intressant att se vad som händer framåt februari mars. Förra gången hon var dräktig blev hon en eldsprutande drake som gick över från att vara vegetarian till att bli karnivor :crazy:. Resultatet blev dock trevlig så det känns om det var en mycket uthärdlig period :laugh:
 
Sv: Humör under dräktighet?

Mitt sto har fått två hingstar och två ston. Med hingstarna har hon varit mild hela dräktigheten förutom en period runt 4-5 månaden. Med stona blev hon ilsk rumt månad 4-5 och sen fortsatte det genom hela dräktigheten.
 
Sv: Humör under dräktighet?

Och min ögonsten är snäääääääll och luuuuuuuuuuugn.

Hon är snäll annars också, men väldigt vaken och "överpigg". Nu vill hon bara stå och gosa, lyfter inte ett ögonbryn för otippade händelser som annars skulle föranleda piff & puff & skutt.

Det roliga är att jag själv är likadan som hon, sådan herre sådan häst:angel:, men nu är jag också gravid och seg, så vi tar det lugnt tillsammans:love:
 
Sv: Humör under dräktighet?

Mitt sto har fått två hingstar och två ston. Med hingstarna har hon varit mild hela dräktigheten förutom en period runt 4-5 månaden. Med stona blev hon ilsk rumt månad 4-5 och sen fortsatte det genom hela dräktigheten.

Ungefär som min, hon är normalt pigg men varit dölugn fram tills 3v sedan... Dvs månad 4! Jag som vill ha ett sto, får väl stå ut med draken :love:

Mot mig är hon snäll (hon har väl självbevarelsedrift!) men hon försvarar sin kompis till 1000% och vallar runt sin flock med tyrannmetoder :crazy: hon som under mina 7års ägande aldrig varit ledare! Det är hennes beteende mot andra hästar som jag inte känner igen :devil:

Hon lär mig att vara tålmodig :idea:
 
Sv: Humör under dräktighet?

:devil: Mitt lugna jättesnälla sto, låter som en hingst och slår med frambenen vissa perioden under dräktigheten
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 706
Senast: Skjøldur
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 114
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 714
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
581
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp