Hund i bilbur?

Om jag haft hund så hade jag bara satt in den i buren och åkt. Inga konstigheter. Men om den visade att den inte tyckte om buren hade den fått äta varenda måltid ett tag framöver i buren i bilen. Om det var en matglad hund. Då brukar de flesta ändra åsikt om buren.

Nåt man kan tänka på är att vissa hundar blir åksjuka. Ibland bara som valp och sen växer de ifrån det. För en del blir det bättre om de ätit nyligen och för andra är det bättre att åka på tom mage.
På den tiden vi hade hundbur gjorde jag inte heller något för att vänja. Bara in med hundarna i buren. Inget duttande eller daltande, bara helt naturligt- in där, godis för att de sitter fint på kommando (inte godis för att vänja utan just för att de var duktiga och satt när jag bad om det) och så stänga och åka och så stanna innan man öppnar och släpper ut, godis för att de stannar och sedan får de skutta ut och är jätteduktiga och glada. Det har aldrig varit några problem, lite pip och gnäll ibland, men inget långvarigt.

Jag tror det finns många saker vi egentligen inte alls behöver vänja våra hundar vid, om vi uppför oss som om det är det mest naturliga i världen så köper de också det utan problem. Det är min upplevelse av mycket i alla fall.
 
Mina åker i en trippelbur bak i min caddy samt en enkelbur vid sidodörren 🙂 de har dyna eller vet bed att ligga på.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210629_153005.jpg
    IMG_20210629_153005.jpg
    371,9 KB · Visningar: 50

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 228
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 051
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 170
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Nästa år ska jag skaffa mig min första egna hund. Har tingat en valp som "görs" i februari nästa år. (Har sett ut vilken mamma jag vill...
Svar
17
· Visningar
2 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp