Bukefalos 28 år!

Hund med hjärnhinneinflamation!?

J

jenzeen

När jag vaknade imorse så hade min 10 år gamla Welsh Corgi Cardigan helt plötsligt jätte dålig balans på höger sida och gick och luta sig mot väggen för att inte ramla, innan så hade min mamma varit ute med hundarna och han hade vägrat gå och bara satt sig ned så fick springa och hjälpa henne. När vi var precis utanför huset skummade runt hela munnen och rann på honom och han hade inte kunnat kissa mycket för han kunde inte lyfta på benet enligt mamma. När vi kom in så spydde han på golvet och yrade sig på väg mot dörren (han vet att man brukar fösa ut honom när han är på väg att spy) men i försöket så gick han in i dörren. :cry:

Kan hundar ha hjärnhinneinflamation som påverkar balanssinnet? Och om inte, någon som vet vad det är eller varit med om något liknande?

Tack på förhand!
 
Sv: Hund med hjärnhinneinflamation!?

jag antar att ni har kontaktat veterinär ???
Det kan ju vara så att eran hund har fått en hjärnblödning !

Men om det varit min hund så hade det varit raka vägen in till en veterinär !!

Tesora
 
Sv: Hund med hjärnhinneinflamation!?

Åk in till veterinären bums på momangen!!!


Har varit med om att en whippet inte ville ut på morgonen, inte åt heller. När hon sedan skulle ut på dagens långpromenad så gick hon långsamt ut i hallen, men väl där så ramlade hon och jag satt med henne i knät någon minut. Då skakade hon nämligen som en jag vet inte vad och slutade inte förrän jag suttit och hållit om henne och själv andats riktigt lugnt.
Hon bäddades ner i hundbädd och vilade i någon timme, men var vinglig när hon sedan reste sig.

Vi åkte in till veterinären på eftermiddagen med henne och det var sista gången vi såg henne. :cry:
Nu hade nog inget förändrats om vi hade åkt in tidigare, men jag önskar än idag att vi hade åkt in redan på morgonen... Kanske NÅGOT hade kunnats göra...
 
Sv: Hund med hjärnhinneinflamation!?

Det kan vara en stroke eller liknande. Typiskt för stroke är att de går i cirklar och har svårt med balansen. Veterinär bör ringas genast!

Min hund drabbades efter nyår av något som kallas för Old dog vestibularis eller vestibularissyndrom. Symptomen vid mildare varianter är snarlika stroke med undantag för att de inte går i cirklar. Det kan vara något att ha i bakhuvudet när du talar med veterinären. Men i första hand skulle jag misstänka stroke. Det är bara att packa sig in i bilen och ringa djursjukhuset på vägen in.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 200
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Jag har en welsh corgi pembroke som är drygt 1,5 år. I somras upptäcktes att han hade löftledsdysplasi och i juli opererades han...
Svar
4
· Visningar
4 933
Senast: Dobby
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 809
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp