Bukefalos 28 år!

Hund som bara bits.

Vad jag förstår är att trådskaparen inte kan välja vilken riktning tråden tar. Det här är ett diskussionsforum inte en frågespalt.
PL
 
ja jag vill disskutera vad man kan göra åt en sådan hund, inte vad man skulle ha gjort eller vad som är rätt eller fel i då tiden.. alltså faktum är att hunden lever beter sig som den gör och vad kan man göra åt den..

Om någon vill disskutera nackdelarna med att ta en valp för tidigt kan de gott och väl skapa en ny tråd eftersom att denna inte är ämnad för det.

Det här är ett diskussionsforum inte en frågespalt.
Med tanke på de flesta trådar skulle nog de flesta tolka bukefalos som ett frågeforum, och vad är det nu för fel med att fråga om saker på ett disskutionsforum? De flesta trådar här handlar om folk som behöver hjälp med något faktiskt om du missat det.
 
Du har bett om råd vad de ska göra med sin hund som bits.
Det råd jag har gett är ett direkt svar på denna fråga.
Hunden bör avlivas. Kort och koncist.

Detta med omtanke om hunden, inte av hundägarna. De har sig själva att skylla. Hunden är däremot oskyldigt drabbad och det enda raka (bästa för den) är och förblir avlivning.

Hunden ska inte behöva lida för att människor är dumma.
 
Nej du KaZa! Jag tar inte alls i.
Den hund jag hade var efter mentalt stabila, jakt och utställningssch., noga utvald. Men den var av en stor tuff ras Vorsteh.
Det räckte med att ha borta de två viktgaste uppfostringsveckorna.
Dessutom så är det så att en stor hund tar stora tuggor när den hugger, en liten små. Därför jag frågade om vilken ras det var på hunden.

Varför frågar du då om rasen? Du anser ju att den ska avlivas ändå. Tycker det är ganska hårda råd för att inte veta någonting om ras, individen, miljön och ägarna.

Självklart så klarar vissa raser/individer att vara borta från sin tik mellan v. 6-8 bättre/sämre än andra.
 
Men du har fått flera svar om din fråga. Sen kanske vi andra vill diskutera detta vad som kan hända om man tar en valp för tidigt från vuxna hundar. För den skull behöver inte det handla om dem du känner. Vi kan diskutera det i allmänhet.
 
jag var på en föreläsning med Runar Naess och Kerstin Malm (med reservation för efternamnen). Från Valplåda till unghund - han hade forskat på vargar och hon var någon form av etolog tror jag. Det föreläsningen handlade om var bl a vad som var arv och hur mkt miljön spelade in på valparnas fortsatta liv och det kan jag säga att efter den föreläsningen kommer jag vara ÄNNU noggrannare nästa gång jag väljer uppfödare för inte var det arvet som var absolut viktigast kan jag säga, utan gång på gång visade de hur mkt de andra vargarna/hundarna påverkade den lilla valpen och hur viktiga veckorna mellan 4 -12 veckor var. Präglingen och miljön var oerhört påverkande på hur valpen skulle bli. Om ni har möjlighet att gå på den föreläsningen så gå det var bland det intressantaste jag har gått på länge!

javan
 
ja diskutera ni vad ni vill men ni behöver inte förstöra min tråd det är inte så svårt att skapa en egen tråd ska jag lära dig?
 
OK eftersom du inte uppskattar annat än vad du själv vill höra så skall jag i fortsättningen inte ställa upp på någon av dina trådar.
PL
 
Detta är som sagt ett diskussionsforum. Man börjar på en tråd och spinner den vidare till ett helt nät. Man förstör inte en tråd bara för att man blev intresserad av en sak där och vill fortsätta att diskutera den. Om vissa vill diskutera den här så får de väl göra det, di behöver inte bry dig om det. Det är faktiskt ett fritt land och du har ingen rätt att bestämma vad som får skrivas i den här tråden eller inte, trots att du har skapat den. Punkt slut!
:mad:
 
även jag har rätt att ha min åsikt eller är det bara du som får ha det?

Ni får gärna spinna vidare på trådar men jag vill inte att ni disskuterar mina vänners vetande eller uppförande när jag specifikt bett om att slippa det. Om du skriver en tråd om vad sdom helst och ber att inte disskutera ett specifikt ämne i just den tråden så självklart respekterar jag det, men vissa har problem med det, Hade jag velat disskutera det du inte ville ha skrivet i din tråd så hade jag skapat en ny för så jäkla svårt är det faktiskt inte, dessutom så kan ni disskutera bara det där och då kan andra människor som också vill diskutera det specifika ämnet gör det där.. Jag läser inte alla trådar utan jag tittar vilka som verkar intressanta och jag uppskattar om man kan hålla sig till ämnet så kan alla få en chans att deltaga.

Jag sa inte att jag skulle bestämma bara för att jag skapat tråden jag undrade bara om folk kunde bespara min tråd det och hålla sig till det ursprungliga ämnet och skriva om det tråden egentligen handlar om, eftersom det är jag som skapat tråden så kan man ju respektera det och skapa sitt eget nät det är inte så svårt faktiskt. vissa som kanske har bra tips kanske inte ens bryr sig om att skriva bara för att tråden spårat ur.

Varför finns det så fruktansvärt många olika trådar då? En tråd i varje forum kanske hade varit något för dig?
 
OK eftersom du inte uppskattar annat än vad du själv vill höra
Nu har jag lite svårt för att förstå vad du menar..

Jag uppskattar om folk disskuterar kring ämnet vad man ska göra med en hund som bits som tråden handlar om, men jag uppskattar inte när tråden spårar ut och folk hoppar på utomstående nära och kära när jag bett om att inte disskutera det, tror inte du heller hade gjort det.

så skall jag i fortsättningen inte ställa upp på någon av dina trådar.
Så vitt jag vet har du inte "ställt upp" på någon av mina trådar, och av att döma från dessa senaste inlägg av dig i den här tråden så lär jag ju inte gå miste om något.
 
Tråden har inte alls spårat ur. Jo nu, när du tjafsar om vad vi får skriva om.
Om du inte vill vi ska diskutera dina vänner, så kanske du inte ska lägga ut en tråd om dom här.
Och det är ingen som hoppat på någon heller. Vi har sagt ren fakta. Och det är att man tar inte en valp som är 4 veckor. Vi har diskuterat ämnet och det får du acceptera.
Och sen tycker moderatorerna att vi kan hålla oss till en tråd om man redan diskuterar där.

Och visst går du miste om något om inte Peter vill svara dig. Jag tycker han verkar kunnig i mycket.


Läste igenom tråden igen. Och jag tror det bara var en som direkt sa att det var fel av dina vänner att ta en sån ung valp. Vi andra har diskuterat hur det blir när man gör så, men vi har inte diskuterat dina vänner.
 
Visst ska man respektera det. Men som jag har förstått det så har det inte diskuterat människorna du känner utan allmänt. Du behöver inte ta åt dig av detta om du inte vill. Det är klart att folk reagerade på det du skrev. Hade du itne velat ha våra åsikter så hade du inte behövt skriva tråden överhuvudtaget. Man får vara beredd på människor kritiserar precis allt!

Visst, man ska respektera det du bad om. Men du måste ju ändå acceptera att folk har sina åsikter. Och om någon tycker än sak så bör det skriva det, eller ska de skapa en hel tråd, kopiera det andra som folk har skrivit i denna tråden och fortsätta så? Nej, det ska de inte.
Det är fler än bara din tråd som har "urartat" (om man nu kan använda det ordet), det är ingenting man kan göra åt. Lär dig att acceptera att människor har olika åsiker och många av oss VILL uttrycka dem.

vissa som kanske har bra tips kanske inte ens bryr sig om att skriva bara för att tråden spårat ur.
Tror inte att din teori stämmer riktigt. Anser snarare att om man verkligen har bra tips så skriver man oavsett om tråden har spårat ut eller inte.

Varför finns det så fruktansvärt många olika trådar då? En tråd i varje forum kanske hade varit något för dig?
SOm sagt, det är ett diskussionsforum. Alla har olika åsikter och alla vill starta något nytt att diskutera. Men det förhindrar ju inte att man genom en tråd kommer in på ett intressant ämne närliggande det ursprunliga, inte sant?
 
Det ä rlite svårt att ge råd om man inte får nämna eventuella orsaker till att problemet har uppstått. Det är svårt att lösa problem om man inte får lufta sina teorier bakom det hela. Det är som att be ngn sätta plåster på ett sår utan att ta reda på varför personen behöver plåster. Vem vet, det kanske är ett benbrott??
 
Jag skrev ju att valpen var tagen ung bara för att ni skulle förstå orsaken bakom det hela annars hade jga aldrig skrivit det bara för att slippa diskutera det. Men jag var ju tvungen att skriva orsaken för som sagt så kan man ju inte bara lösa ett problem om man inte vet vad problemet är.. Diskutera ni gärna men låt bli att hoppa på människor och kalla dem djurplågare när det inte ens kan försvara sig.
 
Tråden har inte alls spårat ur. Jo nu, när du tjafsar om vad vi får skriva om.
Vad ni får skriva om? har du missat att man får skriva m vad som helst inom reglerna och jag bara bett er att sluta diskutera människor som inte kan försvara sig?

Om du inte vill vi ska diskutera dina vänner, så kanske du inte ska lägga ut en tråd om dom här.

tRÅDEN HANDLADE INTE OM MINA VÄNNER DEN HANDLADE OM DERAS HUND OCH VAD MAN SKA GÖRA NÄR DEN BITS HELA TIDEN. INTE OM VARFÖR DEN BITS ELLER VAD MAN SKULLE GJORT INNAN DOM TOG DEN. JAG TRODDE ATT JAG GJORDE DET KLART FR DET FLESTA VARFÖR DEN BITS NÄR JAG SKREV ATT DEN VAR TAGEN VÄLDIGT TIDIGT.. (oj stora bokstäver orakar inte ändra).

Och det är ingen som hoppat på någon heller. Vi har sagt ren fakta.
Nä att kalla någon specifik person djurplågare är inte att hoppa på någon, att ens kläcka ur sig någon sådant när man inte vet någon som helst bakrund om männikorna är lite väl att ta i.

Och visst går du miste om något om inte Peter vill svara dig. Jag tycker han verkar kunnig i mycket.
Jag vet inte vilka kunskaper han besitter och jag har aldrig vetat det heller så jag lär ju knappast lida av förlusten av någon jag aldrig ändå haft. Dessutom så finns det flera än han på bukefalos som har oerhörda egenskaper, så om en användare väljer att inte svara på mina trådar så är det upp till den. Alla svarar ju ändå inte.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 904
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 267
Senast: Migo
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 262
Senast: Ratax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp