Bukefalos 28 år!

Hund som fäller MYCKET

Sporthorse

Trådstartare
Hej,
Är det någon som vet vad som är fel när en hund fäller extremt mycket?
Den äter standardt extra men har fällt lika mkt på andra foder.
Får fiskolja i maten på senare tid men fäller lika mycket för det.
 
Vissa raser fäller ju alltid och en del bara vid löp,dräktighet,dom vanliga 2 hårbytar tiderna.Stress?
 
Titta inte bara på att den fäller mycket. Hur ser pälsen ut i övrigt. är den blank eller torr och spröd ? Är pälsen normal eller har hunden tunna/kala fläckar ? är hunden kastrerad ?

Vissa raser fäller massor, vissa hundar fäller extremt visa år ( i år verkar vara ett snt år oavsett raser vad jag hör av vänner och bekanta).
 
Mammas hund fäller alltid väldigt mkt, men hon fäller mer när hon fått fästingdroppar i nacken. Det tog dock några år innan mamma såg sambandet, men nu får hunden inte fästingdroppar längre. Hunden får foder baserat på fisk på veterinärens inrådan men det hjälper nog föga...
 
Det beror på vad du menar. Fäller den lite hela tiden, året runt eller fäller den två gånger om året och då jättemycket? Om det är det sista så tänker jag att det är sunt, det är så det helst ska vara. Fäller den lite hela tiden så hade jag inte oroat mig om pälsen ser fin ut och hunden verkar må bra. Jag har två tikar och de fäller väldigt mycket en månad innan löp. De får samma foder som du ger (men inte ”extra”) under sommaren och färskfoder under jaktsäsong.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 371
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 717
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
756
Senast: Emmi
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 260
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp