Hund som har det mindre bra- vad göra?

S

Skumbananen

Min sambos föräldrar har grannar med en stor hund. Hunden kan vara dryga året. De bor i lägenhet med en träaltan och det är i stort sett där hunden tillbringar sina dagar, ensam. De går knappt ut med honom så han tvingas bajsa inne på sin egen altan och även kissa.
Jag tycker så otroligt synd om denna hund och undrar vad jag kan göra. Det är inte sådär en hund ska leva så det gör mig otroligt ledsen att se honom sitta där. Kan man kontakta någon som kan utreda det hela?
 
Sv: Hund som har det mindre bra- vad göra?

prova att prata med ägarna? jag vet inte hur pass miss skött hunden ska vara innan djurinspektörer eller kommer och utreder det hela
 
Sv: Hund som har det mindre bra- vad göra?

Vi hade en granne i Åmål som gjord elikadant. Vi ringde till de som hade hand om djurskyddet då, de åkte dit med en gång. De fick varning, men det blev inte bättre. Sen försvann hunden, vet dock inte vad som hände då.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 770
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 160
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, ny här på forumet! Hur som helst, det som blivit för mig är att min sambo tvingade på mig en hund förra året då hen lovade att jag...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
13 131
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp