Jag tror inte alls att vi tror att du är hela felet eller tränar hekt fel. Men det finns olika sätt att träna på där man verkligen behöver ha en röd tråd och ett system för att underlätta för sig själv och hunden.Nu tar du saker ur sitt sammanhang. Att ta hunden till en ny plats var tänkt som en del av träningen, för att han ska lära sig att inte stänga ute mig bara för att massa nya intryck är spännande. Självklart får han också promenader där han får nosa helt fritt och jag inte lägger mig i. Men ska vi kunna träna störningar måste vi ju ta oss dit de finns, eller hur?
Vi har inte satt foten på en regelrätt träningsplan sedan den där enda slyngelkursen i tidernas begynnelse så det är lugnt, jag har inte lyckats förstöra det också. Vi har en lång, lång väg att gå innan det blir aktuellt att ens försöka med den typen av miljö. Den här hunden har redan tvingat mig att tänka utanför boxen och att träna på platser som är distraherande men inte en typisk träningsmiljö är en av de saker jag testar mig fram med. Som redan etablerats i tråden har vi ju varken träningsgrupp eller privat instruktör att tillgå, så det blir som det blir.
Spekulationer i att det är jag som är dålig på att fokusera och liknande betackar jag mig för. Jag mår redan riktigt dåligt över att det inte går bättre, och ditt är ett av många inlägg som konstaterat att det säkert är jag som är hela felet. Det behöver faktiskt inte upprepas igen. Jag gör så gott jag kan med begränsade medel.
Hundträningen kan vara skitsvårt, särskilt vissa hundar är svårare än andra och nu verkar du fått en sådan.