Tänk om alla bara kunde sluta att läsa in saker mellan raderna och dra stora växlar på det de tror att jag har skrivit. Tala om att knäcka hunden och massa annat fultolkande... alltså va?
Så vi tar det väl för tiotusende gången - jag vill ha den här hunden kvar, annars hade jag inte slitit som ett djur för att få det att funka och slitit mitt hår i förtvivlan över att det ändå kör ihop sig. Skulle jag ha skrivit en hel roman om allt jag provat i trådstarten först för att inte få det kastat i ansiktet att det i stort sett alltid är föraren som gör fel, att jag motarbetar hunden, det antas att jag har nåt alfakomplex, etc etc?
Jag vill bara att det inte ska vara en viljornas kamp var och varannan dag. Jag hoppades att jag kunde få nånstans att ventilera och få fler idéer hur jag ska handskas med det. Men nu har jag istället ett gäng människor som petar i ett infekterat sår och säger åt mig att jag måste vara roligare och ha högre värde. Ni vet rent krasst inte nånting om hur rolig jag har försökt att vara fram tills nu. Ändå är jag inte värd vatten när min hund är på det humöret. Det är SVÅRT att leva så, att aldrig kunna känna mig säker på om han vill samarbeta eller inte.
Nu ber jag moderator att låsa tråden. Jag mår piss.