Hund som lossar EXTREMT med hår

litentjej

Trådstartare
Min hund lossar EXTREMT med hår, året om. Det går inte att klappa på henne utan att man blir full med hår. Dammsuger 2ggr/dag för att det ser ut som om vi har en heltäckande ryamatta med hundpäls. Om man tar tag i pälsen och drar (löst) får man med sig stora tussar.
Hon äter bra, foder från iams. har provat en del olika då hon är väldigt kräsen i maten. Men den här tycker hon om. Har inte märkt någon skillnad på hårfällningen när jag har bytt foder. (har provat fodren i minst 1-2 månader).
Borstar henne varje dag. Men ändå fäller hon lika mycket.

Vad ska jag göra? Finns det något knep?
Hon mår i övrigt bra. Är pigg, glansig päls och allt är som det ska vara..
 
Sv: Hund som lossar EXTREMT med hår

Iams tillhör inte de bättre fodren på marknaden, ge hellre färskfoder, inte många hundar som ratar det, finns flera olika sorter, Vom og Hundemat är bäst tycker jag, du kan även ge B vitaminer som tillskott, t ex Shy Feeder
 
Sv: Hund som lossar EXTREMT med hår

kl

Jag tror också på att byta foder till nåt bättre. Då menar jag färskfoder. Jag ger olja med maten också.
 
Sv: Hund som lossar EXTREMT med hår

Nu stod det faktiskt inte att jag tycker Iams är ett bra foder utan det jag menade är att hon äntligen ÄTER bra. Att hon äntligen får i sig rätt mängd hon ska ha och har därför äntligen gått upp i hull. Och just nu råkar det vara med hjälp av foder från Iams.
Tidigare har jag provat olika veterinärfoder efter rekomendationermen ingen har direkt fallit henne i smaken och hon har därför inte ätit. Ibland kunde hon gå en hel dag utan att äta. (men då satt ju pälsen kvar iaf..)
 
Sv: Hund som lossar EXTREMT med hår

Har du prövat färskfoder?
Min kräsentass älskar det. Finns olika märken, vi ger Halla.
 
Sv: Hund som lossar EXTREMT med hår

Om pälsen satt kvar när hon inte åt iams så är det väl ganska enkelt att förstå att fodret gör att hon fäller? Byt till färskfoder! Det bästa jag gjort och kommer inte återgå till torrt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 998
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 482
Senast: Marje
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 548
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en...
2
Svar
38
· Visningar
3 553
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp