Hundar+vagn+bil?

Sv: Hundar+vagn+bil?

Jag har inget svar alls på frågan, men jag hade missat att du är gravid - och vill inflika världens största grattis :)
Jag har hållt tummarna för dig :bump:
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Ah ett rätt stumt hjul med andra ord, kanske sådana som Teutonia kör med ?

Jag ogillar det iaf pga av komforten på ojämt underlag blir sämre och vi promenerar allt som oftast på rätt huppiga underlag =)
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

De var nog sånna däck på den du körde, jag har luftkanal i mina däck (teutona fun) och den går jättefint på guppigt underlag.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Jag har massiva gummihjul på min teutonia Fun, funkar toppen tycker jag.
Jag slipper oroa mig för punka... Jo, den är kanske lite hoppig, men jag märker det inte och snäckan är mer än nöjd i vagnen.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Jag känner att jag svarar lite bakvänt nu för min del men för din del kanske bätte :)

Vi hade en volvo v70 tidigare (bytte bil pga andra anledningar som inte hade med bilen att göra men jag saknar detta bagage!!) vi hade en hundbur (dock med en liten hund men vi hade lätt fått in en till i den) + emmaljungas största vagnsmodell edge duo. Vagnen gick in i "färdrikting" och det smarta med v70:ns bagage var att det inte är nersänkt så du "fällde bara ihop vagnen, lyfte upp och styrde in" ist för att konka på snedden, lyfta upp och så ner i ett nedsänk... ja smidigt var det!

Min sambos syster har en likadan bil och vagn och 2 fullstora hundar och de har gjort på ett annat vis för att lösa situationen! De har köpt ett galler (orginal till volvobilar) som delar av i mitten av bagaget (eller jag tror du kan sätta det var du vill och bestämma storlek) så hundarna har ca halvabagaget och vagnen andra halvan. Det går också att köpa till grindar så hundarna inte hoppar ur när man öppnar bagaget! Nackdelen med hundbur är ju att man "tappar utrymme" buren sväljer kanske inte ända ut i kanterna på bilen.
Sedan är takbox UNDERBART när man har barn och djur och ska på semester!!! :)
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Vad har du för hundar (alltså hur stora)? Vi har en cocker o en springer, o vi har satt mellanvägg i mitten, galler o dörr (alltså inte helbur för att på så sätt utnyttja utrymmet maximalt), och vi har fått in först Brio Sing o nu Teutonia Timmy på andra halvan på högkant utan bekymmer. Det gäller ju dock att prova o kolla när man köper bvagn, för det är inte givet att alla vagnar går in bredvid hundarna. Vi trodde det skulle bli trångt för våra hundar, som tidigare hade en dubbelbur (cockern såg rätt liten ut i sin del), men det går jättebra, de har gott om plats o de trivs.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

vi har en passat också två stora flatar och en barnvagn (Emmaljunga) det är inte en bra kombination. En hund och vagn går bra i skuffen även med buren dock fick man ta bort grindarna då. Skulle två hundar med så fick vagnen åka i baksätet = skitigt värre. (satt fast med bältet). Går lättare nu när man bara har sulky fast i skogen vill jag ha Emmaljungan så då får man trixa.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

STORT GRATTIS förresten har verkligen hållt tummarna för dig :-) Vad är du i för vecka? Gick det "spontant" eller fick ni hjälp från utredningen? Så glad för er skull har verkligen längtat efter att du ska få ett plus!
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Tror det är en Springer och en tax?

Borde fungera att dela av halva bagaget åt dom två tillsammans kanske ?
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Tror det är en Springer och en tax?

Borde fungera att dela av halva bagaget åt dom två tillsammans kanske ?

Det borde ju gå, vår cocker o springer har det hur bra som helst i sin halva, o taxen kan ju inte vara större än cockern. Dock tror jag inte en halvBUR hade funkat, för man får rätt mkt extra utrymme av att utnyttja platsen över hjulen som inte utnyttjas med bur.

Till TS: Grattis till grav :), förstod på de andra i tråden att den var mkt efterlängtad!
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

kl

Min pappa har tva tollare (ngt mindre än springer) och en ford focus. Dom aker oftast tillsammans i en hel bur men ska manga saker med sa delas buren av och dom far dela pa halva buren, inga problem alls med utrymmet. Men den barnvagn vi har som sverigevagn (en stor teutonia mistral) gar inte in i bilen om buren är där, oavsett hundar i eller inte. Men en passat är väl större bak än focusen ocksa?
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Ja som sagt så beror det helt på vilken vagn dom väljer ( och om det är nyare passat-modellen ).

Vi har nya passaten och där får vi in ( mätt ) en halvbur och vagnen på sidan (UJ) däremot får man ha liggdelen inne eftersom det är en hårdlift på vår vagn.

Alternativet är att ha som min bror.
Dom hade 3 hundar som delade på bagaget ( två små i ena buren och den stora i andra halvan ), sedan hade dom vagnen i takboxen när hela familjen behövde åka med, faktiskt rätt smidigt =)

Turbofling: Nya passaten är definitivt större än focusen, men om den sväljer både bur och en stor fyrhjuling är tveksamt, möjligtvis på högkant!?
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Grattis till graviditeten!

Vi bytte bil :crazy: bagageutrymmet i en BMW X5 ar forvanansvart litet och nar vi testade att lasta in tvillingvagn + stor labrador sa gick det bara inte. Sa vi kopte en Volvo XC90 istallet och nu aker hunden som en kung darbak :D
Fast jag saknar fortfarande BMW:n och onskar egentligen att vi inte salt den utan anpassat oss under de ca 2 ar som man har med vagn overallt. Latt att vara efterklok!

Takbox ar GULD vart, vi hade aldrig klarat oss utan var!!!
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

nä vi bor nog inte så långt ifrån varandra, om ni har flyttat tillbaka till gävle? :)
vad gulligt av dig! men jag tror vi ska mäta och kolla med brorsans emmaljunga och sedan leta upp en bra takbox :) det kändes smidigast av alla lösningar.

vi har ingen aning om vad det ska bli för vagn ännu, men jag vill nog ha en som bebisen kan ha ett längre tag så det lär väl inte bli en av de mindre varianterna.
och även om takboxen bara får plats med underdelen till vagnen så är det bättre att ha liggdelen i bilen än hela paketet :) blir så skitigt på vintern..
men kanske har man tur och kan hitta en vagn och takbox som passar ihop så att den kan ligga där i :)

vad hade du för vagn? vet du vad det var för takboxar som kunde svälja hela vagnen? :)
shit vilken djungel alltså!! :crazy:
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

jag har en springer och en tax, men det skulle inte bli en lugn stund om dom skulle sitta ihop i halva bilen är jag rädd... :crazy:
lilleplutt springern är lite väl glad och hör inte riktigt taxen när hon inte vill alla gånger, så jag kan bara tänka mig vilken kalabalik det skulle kunna bli :crazy: jag kör mycket på E4an så man kan inte stanna så lätt heller och jag törs nog inte öppna bakluckan + bur och sära på hundarna heller, tänk om dom skulle rymma :(

så det är därför jag vill ha dom i varsin bur, för husefridens skull :)

tack så mycket förresten, graviditeten var helt galet efterlängtad :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Hundar+vagn+bil?

aaw men tack så mycket!! jag är i v 14 nu :)
vi fick göra IVF, och tur som en tok så lyckades vi första gången! så jädra skönt måste jag säga, för det var fan jobbigt med alla mediciner och så... och vi fick en till frysen också, så kanske har vi ett syskon där hehe ;)

tänk att folk kommer ihåg sånt där, haha :) jag har knappt varit aktiv på hur länge som helst känns det som :)
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

tack så mycket!! :)
jaa vi gillar ju våran bil så vi hade inte tänkt att byta, och det handlar ju bara om nåt år som man får trixa med vagnen.. sen blir det ju enklare ju mindre vagnen blir och barnet kan gå själv sen :)
men en takbox känns ju ändå som att man kan ha nytta av i framtiden också när man ska packa ner hela familjen och åka på semester!
vi har en stuga i finland som vi brukar åka till varje år, och det blir ju bilsemester hehe :) och hundarna kommer att följa med dit också, så just till det ändamålet kommer takboxen passa perfekt.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Turbofling: Nya passaten är definitivt större än focusen, men om den sväljer både bur och en stor fyrhjuling är tveksamt, möjligtvis på högkant!?

Ny Passaten är djupare men inte bredare än Focusen och de är lika på höjden. Personligen är min uppfattning att alla bilar blir mindre och mindre bak och det är ju tråkigt för oss med behov av stort bagage.
Hade tidigare en Passat -99 (har nu -06) och jag upplever absolut att bagaget var större på den gamla, lite trist som sagt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 321
Senast: ako
·
Övr. Katt Som några kanske läst i min andra tråd blir jag med ny katt i sommar. Första tiden ska vi ju såklart bara mysa hemma och i trädgården...
2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 793
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 975
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp