Hundar+vagn+bil?

Sv: Hundar+vagn+bil?

Här är det A6, två hundar (Malle+pitstaff) och barnvagn, går inte om alla ska med.. På det mesta är det tre barn och två vuxna, så hästsläpet har varit med i tanken många gånger..
Märker skillnad nu när jag satt i sittdelen, men blir ändå för trångt för hundarna att dela sista halvdelen..:/
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Att du upplever det må så vara men Passat 3c sväljer fler liter än föregångaren 3bg ..

Focusen tar mindre liter även den än nya Passaten. Vi har provpackar en Focus och det sväljer betydligt mindre =)
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

*KL*

Jag hade en ford mondeo från 96 innan, den var helt sjukt rymlig! Jag fick (med lite milt våld) in en rätt stor bäddsoffa från Ikea i den, det roliga var att min moster inte fick in en likadan soffa i deras windstar. Jag sörjde mycket när Mondeon dog, och känner fortfarande lite längtan när jag ser en.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Att du upplever det må så vara men Passat 3c sväljer fler liter än föregångaren 3bg ..

Focusen tar mindre liter även den än nya Passaten. Vi har provpackar en Focus och det sväljer betydligt mindre =)

Må så vara men det kan oftare handla om måtten än liter-antalet. Spelar ju ingen roll om ett bagage är störts litermässigt om alla de litrarna är på höjden. Många SUVar har ju ganska stort bagage liter-mässigt men de är oftast (de vi kollade på) väldigt grunda vilket är väldigt opraktiskt.

TS: Jag har två stora (ca 50 resp. 30 kg) hundar och jag har nog kommit till den slutsatsen att när/om vi blir en till i familjen så får vi klara oss utan vagn så långt det bara går. Att byta bil (dessutom till en svinstor) bara för den sakens skull blir helt enkelt för kostsamt.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Knapplån.

Jag fick helt enkelt inte plats, om jag inte ville ha vagnen i baksätet. Därför körde jag så mycket utan vagn som möjligt, innan Sebastian kunde få en Maclaren, som tog mindre plats bakom förarstolen åtminstone. Jag övervägde takbox, men det blev aldrig av..

Nu ska vi dock byta till en större bil/buss - för hundantalet har ökat och nu kommer vi inte på någon semester, för det går bara in 2 pers i bilen numera :angel:
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Nu pratar vi ju inte om någon SUV eller hur, vare sig Passaten eller Focus är ju av sådan sort så jag förstår inte alls vad det hade med saken att göra? I just detta fall är ju inte de liter som finns på höjden eftersom du redan deklararerat att som är lika höga så jag förstår inte ens vad du tjafsar om.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Vad fan är det med dig, vem är det som tjafsar egentligen?
Du sa att Passaten definitivt är större än focusen och hur du kan påstå att skillnaden är så stor är underligt, Passaten rymmer 873 liter (B*H*D) och Focusen rymmer 886 liter (om bagagen hade varit en kub).
I frågan barnvagn+hund så känns det spontant som att man har mer nytta av bredd än av djup på bagaget.

Det var (givetvis) ett exempel på att alla måtten spelar roll för literantalet för du verkade ju inte förstå det.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Inte ett dugg underligt.

Beroende på vagn har man nytta av djupet vilket jag har skrivit. Vår vagn blir lång och smal vilket gör att man nyttjar djupet.

Jag vet inte ens varför jag diskuterar vidare med dig, du har sådan otroligt tråkig attityd. Vi diskuterar väl på ett forum och varför du behöver svära och spela överlägsen förstår jag inte.

Det beror mycket på vilken av Passat variant du har hur stort literantal man får tydligen ( beroende på reservjul eller inte ). Men vad du får dina siffror ifrån undrar jag. Ur en broschyr från 2008 så rymmer Focusen 503 liter ( standard som är det största och inget reservhjulstillval ) och Passaten 603 liter ( Fsi 2,0 inget reservhjul )
Det var (givetvis) ett exempel på att alla måtten spelar roll för literantalet för du verkade ju inte förstå det.

Givetvis har den betydelse om man jämför alla sorters bilar, men diskussionen var kring Passat vs Focus och då har väl inte den jämförelsen något att tillföra.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

+Minna86

Jag har iof aldrig provat att packa hund och barnvagn i passat, men däremot massa saker för hästtävling i bade passat och focus. Kan bara med det säga att det var mkt mer plats i passaten (lite äldre modell). Focusen ÄR en liten kombi, passat ÄR en stor combi. Det gar att se med bara ögat tycker jag.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

aaw men tack så mycket!! jag är i v 14 nu :)
vi fick göra IVF, och tur som en tok så lyckades vi första gången! så jädra skönt måste jag säga, för det var fan jobbigt med alla mediciner och så... och vi fick en till frysen också, så kanske har vi ett syskon där hehe ;)

tänk att folk kommer ihåg sånt där, haha :) jag har knappt varit aktiv på hur länge som helst känns det som :)

Jag tänker på dig minsann för att jag hade också så svårt att bli gravid och led så med dig. Det är så smärtsamt att inte kunna få till den lille efterlängtade! Nu har jag syskonångest, vill jättegärna ha en till, men samtidigt går DEN smärtan inte att jämföra med den jag hade innan Elina kom - nu har jag ju en och är så tacksam för henne!
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Calazirya: Är det inte så att man sätter hund (har halvbur) på ena sidan och barnvagnen på andra sidan i kombin? De gör alla jag känner som har halvbur iaf och då är det väl bredden som har störst betydelse?
De som lastar åt andra hållet tror jag är i minoritet.

Ja, jag har tråkig attityd och jag är den enda:grin:
Jag får siffrorna från Teknikens Värld.

Ja, Focusen är en LITE mindre bil men det har ingenting med bagagestorleken att göra. Lilla Astra har nästan lika stort bagage som V70...
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Lastar åt andra hållet ?

Jag tror du missförstår mig nu faktiskt, jag menar att vår vagn ihopfälld blir lång och smal, dvs går med lätthet in på längden i ett bagage med en halvbur bredvid, jag kan tom ha väskor längst bak (mot passagerarryggstödet ) och vagnen framför. Annars kan man ofta ställa endel vagnan på sidan och hur man vrider på det så har utrymmet betydelse. Men som jag har skrivit flera ggr tidigare så beror det på vilken vagn man har.

Bredden på dom bilar vi talar om är ju rätt lika, men iom att passaten är större på djupet så sväljer den mer bagage, enkel ekvation.

Ja jag tycker att du är den enda med tråkig attityd i den här diskussionen, jag har vare sig svurit eller försökt måla dig som korkad.
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

ååh men va gulligt av dig :)
det känns jättebra nu när man har hunnit en bit och risken för missfall är mindre :)

förstår att det måste kännas jobbigt nu när ni vill ha ett syskon, det krävs ju endel för att få till det... :crazy:
hoppas ni lyckas med det iallafall, jag håller tummarna!! :)
 
Sv: Hundar+vagn+bil?

Calazirya: Är det inte så att man sätter hund (har halvbur) på ena sidan och barnvagnen på andra sidan i kombin? De gör alla jag känner som har halvbur iaf och då är det väl bredden som har störst betydelse?
De som lastar åt andra hållet tror jag är i minoritet.

Det tror INTE jag... Jag har barn o branvagn o halvbur o hundar (som jag tidigare skrivit), o mga av mina vänner har det samma. Ingen jag känner lyckas få in en banvagn med bredsidan utåt bredvid en hundbur i bagaget på någon bil. Jag tror faktiskt att det är helt omöjligt om man inte har hela bagaget att tillgå. Däremot funkar det (med rätt bil o rätt vagn) att antingen ställa vagnen ihopfälld men på hjulen o "i färdriktning"- alltså på längen, eller, om man har lite mindre plats, som vi, att ställa den på högkant och på längden. Då har djupet på bagaget ganska stor betydelse- vi fick välja bort två vagnar som plättlätt hade gått in om det inte varit så att de varit lite för långa.

Om man har riktigt ont om plats i bilen får man väl helt enkelt skaffa en "bilvagn", typ rejälare paraplysulky med möjlighet att snäppa på babyskydd innan barnet kan sitta i sulkyn som den är (t ex Acta Gracos) och satsa på den och /eller bärsele när man är i väg och sedan kanske ha en rejalare promenadvagn hemma. Det är ju ocå ett alterntic, o de där små i hopfällbara sulkiesarna blir ju pytesmå hiopfällda.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 321
Senast: ako
·
Övr. Katt Som några kanske läst i min andra tråd blir jag med ny katt i sommar. Första tiden ska vi ju såklart bara mysa hemma och i trädgården...
2
Svar
36
· Visningar
3 076
Senast: Ponnyfoton
·
Övr. Hund Det ständiga dilemmat i mitt liv; att få plats med alla hundar i bilen. Vad har ni för bilar? Vad har ni för hundar? Hur har ni inrett...
2
Svar
26
· Visningar
2 793
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
3 975
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp