Hundarnas namn!

Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter Greta-Garbo och hon kallas för Greta eller Grisen till vardags :)

Min valpis heter "Cateline Little Elwood Blues" och kallas för Elwood av vissa andra för Elli, Eddie eller Woodie, men jag säger bara Elwood :)
 
Sv: Hundarnas namn!

min cocker heter Maricocks Mamma Mia i stamtavlan, Lowa till vardags.
Rottisen heter Eternal Stars Nallemaja i stamtavlan och kallas Maja :)


Förra hunden (sheltie) hette Windmoors graceful Kelly men kallades Mimmi :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hundarnas namn!

KL!

"Min" uppfödare ville att hundarna skulle ha samma namn i stamtavlan som de sedan skulle kallas till vardags! Så att den som t.ex. träffar dem på utställning eller tävling och hör hundens namn nämnas, vet hundens riktiga namn! Ligger nåt klokt i det, faktiskt!
Så - min hund heter Satchmo´s Reeko och kallas ... Reeko! (uttalas "Riiiko") . Utom när han är Stornos, Söthunden, Rixpix eller Rikopiko, förståss...
 
Sv: Hundarnas namn!

Hon var en supersött litet energiknippe som passde perfekt i sitt namn. Farmor fick en stroke i januari och är numera på hemmet, ofta ganska långt in i dimman. Men Dottie minns hon (trots att hon dog för lääänge sen, Dottie alltså) :love:

Men Dottie var en svart mellanschnauzer, SUCH och mor till en rad valpar, och alltid glad och alltid energisk. Namnet Dottie (uttalas Dotti btw) passade henne perfekt =)

Dessutom en av få hundar i bekantskapskretsen som efter ett långt och friskt liv gick och la sig i sin korg på kvällen, och aldrig vaknade mer. Somnade lugnt och stilla in i sömnen, av ålder typ (inte minsta sjuk eller krasslig innan).

Det är ju verkligen ett avslut man önskar att varje hund fick ha...eller vilket djur som helst egentligen.
 
Sv: Hundarnas namn!

KL!

"Min" uppfödare ville att hundarna skulle ha samma namn i stamtavlan som de sedan skulle kallas till vardags! Så att den som t.ex. träffar dem på utställning eller tävling och hör hundens namn nämnas, vet hundens riktiga namn! Ligger nåt klokt i det, faktiskt!
Så - min hund heter Satchmo´s Reeko och kallas ... Reeko! (uttalas "Riiiko") . Utom när han är Stornos, Söthunden, Rixpix eller Rikopiko, förståss...

Så gör kenneln min är ifrån också.

Hon heter *kennelnamn* Tova Mc Ai

Tova är tilltalsnamnet och Mc Ai kommer från faderns namns Makhai. Kullarna får alltid ett samlingsnamn som kan accosieras till faderns.
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter Impala Easy Rider men kallar honom Ipod till vardags! :)
 
Sv: Hundarnas namn!

Charway AprilSong lystrar till vardags till namnet "Maggie"
Freja kallar vi... "Freja". :)
 
Sv: Hundarnas namn!

Lawtons Girl in the mirror men kallas Miiko,monstret,älskling eller bäbä beroende på situation och humör;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
25 26 27
Svar
531
· Visningar
14 826
Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
557
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 103
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 840
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp