Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min hund heter Greta-Garbo och hon kallas för Greta eller Grisen till vardags![]()
Hon var en supersött litet energiknippe som passde perfekt i sitt namn. Farmor fick en stroke i januari och är numera på hemmet, ofta ganska långt in i dimman. Men Dottie minns hon (trots att hon dog för lääänge sen, Dottie alltså)
Men Dottie var en svart mellanschnauzer, SUCH och mor till en rad valpar, och alltid glad och alltid energisk. Namnet Dottie (uttalas Dotti btw) passade henne perfekt =)
Dessutom en av få hundar i bekantskapskretsen som efter ett långt och friskt liv gick och la sig i sin korg på kvällen, och aldrig vaknade mer. Somnade lugnt och stilla in i sömnen, av ålder typ (inte minsta sjuk eller krasslig innan).
KL!
"Min" uppfödare ville att hundarna skulle ha samma namn i stamtavlan som de sedan skulle kallas till vardags! Så att den som t.ex. träffar dem på utställning eller tävling och hör hundens namn nämnas, vet hundens riktiga namn! Ligger nåt klokt i det, faktiskt!
Så - min hund heter Satchmo´s Reeko och kallas ... Reeko! (uttalas "Riiiko") . Utom när han är Stornos, Söthunden, Rixpix eller Rikopiko, förståss...