Hundarnas namn!

Sv: Hundarnas namn!

Min chihuahua heter;

Angelluck's Challange (Chasing Challange egentligen men han fick inte registreras med det, var tydligen för långt...)

Kallas för Chase, dock verkar många tro att han heter tjej när man presenterar honom :confused:
 
Sv: Hundarnas namn!

* ruberta och * eloisa blir berta och eijdih (berta hette ruberta hos uppfödaren när vi tog henne som gamm-tant, men det blev för krångligt att säga :) och vi hade spikat enya som namn på eijdih, men det namnet tog uppfödaren till tiken från samma kull som hon behöll, och vi spenderar en del tid där.... skulle nog ha blivit aningens krångligt med samma namn :D)
 
Sv: Hundarnas namn!

Bortsett från kennelprefixen så heter min gammeldam bara Zala i stamtavlan, och det är hennes vardagsnamn också. Unghunden heter Wahidah Cherazade Bint Zala och kallas Wahidah. Jag valde stamtalvenamnet till henne (och de andra i kullen) just för att kunna ha något som även går att kalla hunden till vardags.
 
Sv: Hundarnas namn!

LojsanH: Det var väl fint!

Min går nog också mest under andra smeknamn såsom "Mattes gull" eller "Pytteliten"...
 
Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter Lisa i papprena, men kallas för Roxi till vardags!
 
Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter TRISOBLUES ROSE FERDINAND PICKARD men kallas för Lucas :laugh:
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter (förutom kennelnamnet)

More Than Words - kallas Sirius

Vår förre hette

Brown Baloo - kallades Baloo

När jag väljer namn på mina hundar tänker jag inte på vad de heter i stamtavlan, jag väljer det som jag tycker är fint. Skulle från början haft en valp som hette Mambo nr. Five, också han skulle hetat Sirius. Baloo fick dock heta Baloo eftersom han hade kallats det i 6 månader när vi fick honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Hundarnas namn!

Min heter:

Ottey's Dancing Blue Queen men kallas för Minta

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_35/24300000-24309999/640x480/24309918.jpg

Min förra som jag sålde heter Ottey's Liz Taylor (efter Elisabeth Taylor) och kallades för Liz

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_30/29080000-29089999/640x480/29087627.jpg


Kul med Otteys! Jag kände ena dottern i familjen för några år sedan, eller hur man ska säga det. Vi har mao ingen kontakt längre idag! Men har hälsat på alla hundarna där och så (:
 
Sv: Hundarnas namn!

*KL*

Delfi (fiffi råttan) heter Mog-Ur's Mrs Delphinium Kallades Delfi när jag köpte henne.
Bella heter igentligen Portobelloroad. Hon kallades Bella när jag köpte henne.
Tudor heter Nerelius Hard Candy i pappren men Tudor var bestämt redan innan han kom hem. Ville ha en hund som var som ett batteri o bara går o går o går så därför blev det Tudor. (fick en hund som älskar att jobba så namnet passar bra.)
 
Sv: Hundarnas namn!

Utan att nu ange kennelnamnen så har mina följande namn i stamtavlorna: Star heter i kennelnamn Midnight Star
Aicha heter Aicha
och Eddy heter Eddy
Vi funderade lite på Star, vi kunde ju kalla henne Stina men då sa sonen ifrån, han tyckte att det lät som en tös från landet och det skulle inte passa en afghan enligt honom så det fick bli Star kort och gott.
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina tidigare hundar hette sina stamtavlenamn, Raskva och Ilona.
Min nuvarande heter egentligen Lorelei men jag har förkortat det till Leia.
 
Sv: Hundarnas namn!

*KL*

Haft blandat. De jag vet stamtavlenamn på nedan:

Stamtavlenamn - vardagsnamn

Kennelnamn glömt Zarkow - Zacke
Kennelnamn glömt Cindy - Cindy
Svartfälls Dixie - Dixie
Mariesens Salina - Sally
Ociparkens Thuja - Nisse (ja en tik)
Du Roi Firebird - Affe
Du Roi Fighter - Mackan
(Izabella, blandis, ingen stamtavla, egendöpt, kallades Bella)
Rabbit Busters Muprhys Law - Bork
Mundiz Milleniumgirl - Millis
Up Shots Utter - Utter
Kari - Viktor

Farmor hade en Majbackens Donnadotter - Dottie
 
Senast ändrad:
Sv: Hundarnas namn!

kl

Uppdaterar med de nya åbäkena

Min nya westie heter "Whiteboards Twix" men lyssnar på namnet Ian.

Mammas nya (en dag yngre) schnauzer peppar och salt heter "Adiolas Baccus Bus" men lyssnar till Nisse eller Nils.
 
Sv: Hundarnas namn!

Hon var en supersött litet energiknippe som passde perfekt i sitt namn. Farmor fick en stroke i januari och är numera på hemmet, ofta ganska långt in i dimman. Men Dottie minns hon (trots att hon dog för lääänge sen, Dottie alltså) :love:

Men Dottie var en svart mellanschnauzer, SUCH och mor till en rad valpar, och alltid glad och alltid energisk. Namnet Dottie (uttalas Dotti btw) passade henne perfekt =)

Dessutom en av få hundar i bekantskapskretsen som efter ett långt och friskt liv gick och la sig i sin korg på kvällen, och aldrig vaknade mer. Somnade lugnt och stilla in i sömnen, av ålder typ (inte minsta sjuk eller krasslig innan).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
25 26 27
Svar
531
· Visningar
14 812
Hundhälsa Min hund får Librela men effekten avtar. Veterinären sa att man kan prova annan medicin, Catrophen tror jag den heter. Har någon gjort...
Svar
3
· Visningar
551
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 092
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 839
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp