Hundbur (bil)

Jag tänkte köpa en ordentlig hundbur till bilen. Just nu har jag en lånad gallerbur men jag vill ha en sån där rejäl variant som är krocksäker, gallerburen känns för klen och skramlig överlag.
Jag har en liten hund och vad jag då förstått är det enklare att få buren att passa i min bil utan att behöva måttanpassa. Jag har en VW Tiguan dvs inte jättestort packutrymme men jag har idag en gallerbur i stl M som tar halva utrymmet och ryms utan problem. Min hund är 25 cm hög och drygt 7 kg tung, kommer växa mer men blir ju aldrig en stor hund.

Mina krav på buren:
*Låsbar
*Evakueringslucka
*Ej hela/igenbyggda sidor då jag vill ha maximal ventilation sommartid
*Helst under 5000 kr

Hittade en smidig bur från ArtFex men det föll på att den bara hade en lucka. Jag vill kunna ta ut hunden åt fler än ett håll.

Robust. Dom gör måttbeställda burar. :)
 
Har nu gjort lite efterforskningar...

Jeppe verkar intressant, men har ju ingen mejladress för kontakt :down: (föredrar mejlkontakt, jag har inte tid att sitta i tfn och ringa runt på tider som vanliga människor vill svara i tfn...). Tycker deras halvbur med höjt golv ser intressant ut, verkar fiffigt med packutrymme för hundgrejer under buren. Min hund är ju så liten så den nyttjar knappast hela takhöjden i vilket fall.
RU har jag kontaktat via mejl. Gillar att de har golv i enkelburen, likaså har Artfex detta. Men jag hade velat se fler bilder på deras enkelbur, ffa evakueringsluckan.
Robust har en liten bur som nog skulle kunna funka, hybridburen anpassad för mindre hundar. Bra prislapp också.
 
Har nu gjort lite efterforskningar...

Jeppe verkar intressant, men har ju ingen mejladress för kontakt :down: (föredrar mejlkontakt, jag har inte tid att sitta i tfn och ringa runt på tider som vanliga människor vill svara i tfn...). Tycker deras halvbur med höjt golv ser intressant ut, verkar fiffigt med packutrymme för hundgrejer under buren. Min hund är ju så liten så den nyttjar knappast hela takhöjden i vilket fall.
RU har jag kontaktat via mejl. Gillar att de har golv i enkelburen, likaså har Artfex detta. Men jag hade velat se fler bilder på deras enkelbur, ffa evakueringsluckan.
Robust har en liten bur som nog skulle kunna funka, hybridburen anpassad för mindre hundar. Bra prislapp också.
Det är jätteirriterande att man måste ringa Jeppe, jag har fobi för att ringa..
Jag har en RU enkelbur, den är gammal men jag kan fota evakueringsluckan om du vill. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 323
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag har en kombi och har rejäla krocktestade dörrar bak. Jag har två hundar varav den ena blir väldigt stressad av att åka bil. Det...
Svar
5
· Visningar
2 412
Senast: Taxilock
·
Övr. Hund Eventuellt kommer det utökas med en hund till i familjen inom en relativt snar framtid. Jag har en Dvärg schnauzer idag och det...
2
Svar
22
· Visningar
5 590
Senast: Nominous
·
  • Låst
Övr. Hund Om planerna går som det ska, kommer jag bli med valp till vintern:laugh: Nu, i väntans tider, kan man ju inte annat än börja planera...
Svar
2
· Visningar
1 293
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp