Hundslynan?

Sv: Hundslynan?

Intressant, orgasm hos djur i största allmänhet är extremt ovanligt. Hur såg hon ut när hon fick orgasm? På hingsten syns det ju tydligt. Att korna föredrog en tjur framför en annan har inte med kärlek att göra, antagligen var inte den nya tjuren enligt dem av samma kvalitet som deras tidigare tjur, varför de "knep ihop" tills de insåg att han inte skulle komma tillbaka. I naturen ser man hela tiden hur hondjuren väljer en hane framför den andra, de tycker helt enkelt att den ena är bättre. För dem spelar inte stamtavla någon roll, det är kvaliteten hos handjuret i sig som är nyckeln. "God älskare" och "kärlek" finns som regel inte hos djur, det är ett förmänskligande av dem. Man är gärna lite romantisk, men de bryr sig inte om sånt. Tråkigt men sant!


På dressyrforum finns en person som har läst buntvis med böcker och rider med dem och inget annat.
Det som fattas i böckerna är känslan, den får man bara genom att själv rida sin häst upp i klasserna och en bok kan aldrig förklara dettta med olika individer och då olika sätt.

Det blir samma här, det som står i böcker att det inte förekommer kan mycket väl förekomma hos enskilda individer av tamdjur utan att man /jag på något sätt förmänskligar dem.

Det är en känsla som man ser och som man känner mellan vissa djur, så ja, det jag har sett med mitt ponnysto så njöt hon, de kor jag såg betäckas av dendär tjuren njöt på ett annat sätt och jag har aldrig sett samma senare, även om de tyckt att tjuren varit OK.

Och Lena, självklart tycke jag inte det är OK med penetration hos hund ex, bara för att jag går emot böcker o menar det jag har sett, att hondjur kan njuta.

Och skratta nu, men jag har en höna vars tupp dog i vintras som är olycklig. Inga andra tuppar duger och hon vill inte para sig och har sålunda för första gången inte fått några kycklingar i år.
Av alla mina hönor så är det den enda hönan som valt ut en tupp och han valt henne och de var som ett svanpar.

Och Scabtree, vi har Krav och naturbete så det kan vara vårt kött du köper.:idea:
 
Sv: Hundslynan?

Jag förstod inte riktigt liknelsen med böcker...man kan ju beskriva hur en hingst/handhund etc ser ut vid orgasm. Mina hundar ser helt tokiga ut av njutning om jag kliar dem på rätt ställe!

Angåenden köttet, skönt att höra att ni satsar å krav och naturbetes. Förresten, ni råkar inte leverera till Martin Olsson?
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
342
Senast: Glimra
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp