Bukefalos 28 år!

Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur kn de få medhåll om att låta tänder växa in i gommen? Jag fattar verkligen inte :crazy:
Gissar att det är 50/50 hobby veterinärer och folk vars gammelmormors mosters mans kusin varit med om något liknande "och det löste sig utan operation!!" :angel:

Edit: Fast det förklarar inte det faktum att det är en grupp för uppfödare :o attans
 
I morgon åker fodertiken hem :banana:
Guuud så skönt.

Jarla har varit på klubben både lördag och söndag. Nu har vi avanserat. Hon har börjat med frammåtsändande, apportering, platsliggning och rondering.
Och det ser så lovande ut så :)

På eftermiddagen gick vi upp till sjön med Jarla, Criga och Skägget. De var lösa hela tiden och fick rasat av sig ordentligt under en timme. Eller ja...Skägget gick i hälarna på oss så där blev det inte så mycket "rasande" :D.
 
Har fått tillbaka Tinja :love: Nu nojar jag dock supermycket. Brukar hennes mage kännas så? Brukar ryggmusklerna vara så fasta? Är hennes öron inte lite varma?

Jag är ju orimlig :cautious: Inte konstigt att jag inte låter folk låna henne. Jag går ju sönder av onödig noja!
 
Kul dag igår! Jobbade natt och åkte sen iväg med vovvarna och maken på inoff agilitytävling, banan såg rätt rolig ut och jag hoppas det blir nåt liknande nästa helg. Lilla Nike och husse ut först och hunden sniglade runt banan, i slalom (som hon brukar vara fena på) så promenerade hon igenom och sniffade på varje pinne :p. Hon fick väl hundra tidsfel eller så men de kom runt om än sakta.. Döm min förvåning när hon blev 1:a och enda vovve som kom igenom banan utan diskning. Sen tog husse Nessie runt banan och hon är ju för söt, där var det mer fart även om hon har ovanan att sen bromsa upp inför varje hinder för att ta sats över. De kom runt med 20 fel, hon hoppade av gungan men tog den sen på andra försöket och sen så satsade hon järnet på att hoppa över kontaktfälten på både a-hinder och balans :meh:.
I hoppklassen så sniffade Nike lite mindre men promenerade runt banan och fick tidsfel, hamnade på 2:a plats. Alltså den hunden gillar ju agility egentligen men det syntes inte igår, på träningen i onsdags hade hon bra fart :confused:. Funderar på om fröken passar på att vara skendräktig nu efter löpet för hon ligger mest runt hemma och sover numera, även för att vara henne så är hon osedvanligt lugn. Husse och Nessie hade himla bra fart i hoppklassen och jag trodde faktiskt det skulle gå riktigt bra men mitt i så stannar husse upp och ser förvirrad ut, han har glömt banan :rofl:. Råkar ta Nessie över fel hinder och de blir diskade men Nessie var lika glad för det. Nessie hade en hel del beundrare och fick många klappar och kommentarer :D.
Husse pratade om att det var roligt att få köra med Nessie och vi ska kanske testa byta hund sen, närmaste två tävlingarna är vi ju anmälda till redan men sen så gör i väl förarbyte. Jag har ju tyckt att det bekvämt att ha Nessie då jag kan skicka iväg henne på hinder då jag inte så snabb. Nike får man ju springa mer med men ska hon snigla runt banan kan jag lika gärna springa med henne :cool:.

Nessie och Nike igår:
27540617_10214011842524360_4237364356260895325_n.jpg
 
Då har ett poddavsnitt om tollaren kommit ut. Känns ärligt talat lite... sådär. Visst, jag hade förväntat mig något värre kanske, men detta var fortfarande lite sådär. :meh:

Tur var att tollarnas riktiga användsningområde faktiskt talades om och inte bara agility och lydnad som jag var rädd för. Men en hel del som sägs i podden känns väldigt färgat av en enda hundindivid.
 
Men fy! Jag minns att du skrev om det där förra sommaren, men trodde att det löst sig nu :(
Nä det är segt som tusan och han lär väl få leva med en ful tå. Jag hoppas bara inte tassen ska ta skada i längden av det då just den tån gör att det blir lite snett (märker att den klon inte slits som dom andra då tån ligger an snett mot marken). Den tåns trampdyna ligger inte direkt mot marken, utan mer utåt så han har skapat liksom en ny trampdyna av päls. Trodde han ev skulle få problem under vintern när det blev kallare, men inget alls. Det ser fint ut så han får vara så. Känns mer som en skönhetsgrej nu. En veterinär nämnde tåamputation och det känns långsökt så länge han inte har problem :nailbiting:
 
Gjorde misstaget att fråga i en fb-grupp för SKK-Uppfödare hur de brukar göra med prisavdrag och så för valp med bettfel. Fick 25 svar som dumförklarade min veterinärs bedömning av tänderna, ett antal tips om att hundar inte har ett dugg ont av att inte kunna stänga munnen pga hörntänder som sticker upp i gommen och tips om att avvakta och se om det växer bort. Ingen av dem har ens sett bild på bettet. Och de blev jättekränkta när jag bad dem låta bli att ge veterinärmedicinska råd om en hund de aldrig sett.

Registrerade uppfödare. Jag blir mörkrädd.
Jag hann läsa en del i inlägget - tänk att folk ska ha så svårt att hålla sig till ämnet :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
110 095
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 403
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
56 260
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 463
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp