Bukefalos 28 år!

Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit dålig på att skriva en tid, men ibland kommer annat mellan - jag försöker hinna läsa allt ni skriver i alla fall :D

Allting är bra här ändå, förutom att mitt knä bråkat som attan men med kortisonspruta är jag lite mer på banan igen. Väntar nu bara på remiss för att få se om och i så fall vilken operation som ska göras - artrosen i mitt skadade knä är nu "ben mot ben" på insidan av knät plus pålagringar, så inte konstigt jag har ont. Jäkla skitkropp när man vill så mycket :banghead: Hade möjligheten till att ta in en vuxen tik på prov för att se om det skulle fungera med lilla surtanten Mini och den tiken har en stam som är väldigt intressant för mig och skulle passa för parning med min Skalman - men det går bara inte nu. Räcker gott med två hundar då en är väldigt aktiv när det kan bli lång tid på kryckor framöver under året. Så det får vänta. Jag får lägga uppfödarplanerna på hyllan en tid :) Jag får istället se fram mot den dagen Skalman ska få "dejt" för där har kommit en hel del förfrågningar - stolt över min fina och trevliga grabb :love: Han börjar bli så vuxen och tiden går så fort :cautious:

I övrigt är allt super med doggsen. Tjocka tanten Mini har ju hux flux gått ner massor i vikt och börjar bli så fin sen Skalmans mamma Polly försvann, så där ser man hur mycket relationer mellan hundar kan störa även om det sällan varit bråk. Skalman är Skalman och är ett stort lyckligt bus och är bara glad över det mesta i livet :D
 
Då har ett poddavsnitt om tollaren kommit ut. Känns ärligt talat lite... sådär. Visst, jag hade förväntat mig något värre kanske, men detta var fortfarande lite sådär. :meh:

Tur var att tollarnas riktiga användsningområde faktiskt talades om och inte bara agility och lydnad som jag var rädd för. Men en hel del som sägs i podden känns väldigt färgat av en enda hundindivid.

Vad är det för podd?
 
Imorgon börjar vi en tävlingsinriktad valpkurs, jag och Gibbs. Lite små-ångest med tanke på att vi gjort cirka ingenting alls? :o Han kan hans namn, när han vill höra, vill säga. :angel: Han kan knappt sitt. Lasse är ju första tävlingshunden och en del saker vi gjorde när han var liten sitter liksom fortfarande i och måste jobbas "om" med, så det ska bli lite spännande också att ta en helt grön valp och köra tävlingsinriktat från grunden. Hoppas vi inte skämmer ut oss fullständigt. :D

Det gick hur bra som helst! :love:
Vi gjorde kontaktövning, början till ingångar, sitt - stanna (här körde vi mest sitt :angel:), början till snabba läggande och säkert något mer som jag glömt. Gillar instruktören, trevlig och tydligt med bra övningar.
 
Är den bra? Generellt alltså. Jag lyssnade ngt avsnitt i början men tyckte den var lite tramsig, den kanske har tagit sig.

Ja kan tycka att den varierar väldigt. Vissa avsnitt har varit givande och bra och andra, som du säger, mest tramsiga. De har ju ändrat lite nu den här terminen eftersom Eva Bodfäldt inte är med längre, om det blir bättre, detsamma eller sämre återstår att se.
 
Jag tycker Hundpodden är bra och förvånansvärt icke-tramsig för att vara radio. Jämför man med de andra hundtränarna som lyfts fram på TV/radio är det här otroligt seriöst tycker jag =D Har fått en del inspiration därifrån faktiskt. Har inte hört nått utan Eva dock.

När vi ändå är inne på ämnet, nåns om vet nån annan pod som är bra?? Kan ju vara på engelska också..
 
Åh nä fick precis reda på att min bästa väns JRT har en tumör i hjärtat och måste avlivas :cry: Jävla skit och piss...
 
Var finns den nu? Jag har letat både på SR där den var innan uppehållet och på andra poddställen, men får inte upp några nya avsnitt :cautious:

Ligger där den låg för läänge sedan, då den hette Vår bästa vän arkiv!
Vet inte vad du har för telefon, men på min iPhone går jag bara in på standardappen Podcasts och så heter podden ”Hundpodden Vår Bästa Vän”. Så har du lyssnat på SR-produktionen innan behöver du nog söka om på namnet för att få fram nya plattformen! :)

Jag är så dålig på att förklara, men hoppas det hjälpte lite i alla fall. :o
 
Ligger där den låg för läänge sedan, då den hette Vår bästa vän arkiv!
Vet inte vad du har för telefon, men på min iPhone går jag bara in på standardappen Podcasts och så heter podden ”Hundpodden Vår Bästa Vän”. Så har du lyssnat på SR-produktionen innan behöver du nog söka om på namnet för att få fram nya plattformen! :)

Jag är så dålig på att förklara, men hoppas det hjälpte lite i alla fall. :o
Tack! Jag var inne och letade på "vanliga" podden, men tänkte inte att titta under den gamla versionen. Hos mig har de fortfarande en bild som det står ARKIV på, lätt förvirrande :confused:
Men där fanns de nya avsnitten i varje fall, tack för hjälpen!
 
Alltså en promenad full av roliga övningar och lek tar tydligen mer på krafterna än man kan tro. Båda dogsen sover fortfarande som stockar :rofl:
 
Jag har varit ute med Ammo i det fantastiska vädret i 2 timmar, plockade med mig kameran ut. Ammo hann även med att bita mig i fingret så blodet sprutade, men räddade upp det med att gå fot förbi alla vi mötte (lös) på promenaden. Så han får en guldstjärna ändå! :love:

Ammo undrar dock om han kan få praktisera hos @Migo nu när han har övat på att smyga som en BC? :D
dsc_0342red.jpg
 
Behöver lite input. Bobber har ju slickat sig som en dåre på sin ena tå den senaste tiden, så idag tittade jag på det ordentligt. Hans klo håller på att åka av, men inte hela utan licksom bara kapseln typ. Men det är licksom en ny hård klo under, lite som när vi klämmer fingret vid nagelbandet och nageln långsamt lossnar och där är en ny nagel under ( någon som fattar??)

Tänkte han har vrickat, klämt, knäckt den men sen tittar jag och det är så på flera stycken klor, man ser licksom en ny klo under när man tittar underiftån. Men det är bara just en som är lite svullen runt fästet och sitter lösare på väg mot lossna helt.

Kan hundar ömsa klor? Eller vad kan ha orsakat ett klobyte?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
110 259
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 535
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
56 368
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 621
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp