Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.

vallhund

Trådstartare
Fortsättning på
http://www.bukefalos.com/threads/fortsatt-uppdatera-del-15.1455653/page-100#post-18416378

Hela buke håller tummarna för @Migo s Fridolf.
ina_console.gif
 
Men fy, vad läskigt @Migo! Hoppas verkligen att Fridolf blir helt återställd och klarar sig utan komplikationer. :heart
 
Han har fått behålla lite mat, är hungrig och letar efter mig :heart Får sms-uppdateringar med bilder från veterinären. Han är tillräckligt igång för att ge henne en kränkt och skeptisk blick över att vara instängd ;)
 
Jag åkte och köpte tre rullar pondusfoder. Hur billigt är det egentligen?! :eek:

Mina hundar ska äta typ 100-130 gram per hund och dag enligt tabellen, alltså räcker tre rullar i typ två veckor om de äter det på halvtid...
Skulle de äta det på heltid så skulle det gå åt max 15 rullar i månaden om jag räknar i överkant på 100 respektive 150 gram per hund och dag. Rullarna kostar runda slängar 25 kronor styck, alltså 375 kronor i månaden. Det är 100 kronor mindre än vad torrfodret kostar på samma tid.

1200 kronor om året. Det är 17 tävlingsstarter eller två privatlektioner, hehe :D

Ver dock inte när jag ska börja ge...
De får prova lite i morgon, men jag är borta på styrelsemöte hela helgen. Det får nog vänta till nästa vecka.
 
Åh, vad härligt att det ändå har gått så bra för honom @Migo ! :heart Och så himla bra veterinär du verkar ha, guld värt! :
De är verkligen makalöst bra, vet inte hur jag skulle klara mig utan dem! Kostar gör det ju så klart, men det får det göra. Istället för att behöva jaga veterinären i flera timmar för att få reda på hur hunden mår, så får man mms-uppdateringar :love:
 
Jag åkte och köpte tre rullar pondusfoder. Hur billigt är det egentligen?! :eek:

Mina hundar ska äta typ 100-130 gram per hund och dag enligt tabellen, alltså räcker tre rullar i typ två veckor om de äter det på halvtid...
Skulle de äta det på heltid så skulle det gå åt max 15 rullar i månaden om jag räknar i överkant på 100 respektive 150 gram per hund och dag. Rullarna kostar runda slängar 25 kronor styck, alltså 375 kronor i månaden. Det är 100 kronor mindre än vad torrfodret kostar på samma tid.

1200 kronor om året. Det är 17 tävlingsstarter eller två privatlektioner, hehe :D

Ver dock inte när jag ska börja ge...
De får prova lite i morgon, men jag är borta på styrelsemöte hela helgen. Det får nog vänta till nästa vecka.
Jag borde börja med småhundar... :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 296
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
112 865
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 516
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
114 852
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp