Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, som den blödiga typ jag är så kommer vi få hem en DSG som är i ganska akut behov av nytt hem :o.
Vi som börjat kika efter valp.. Vi får se om hon stannar eller om det blir att vi tar emot och försöker hitta nytt hem till henne så småningom. Först ska hon få landa lite så får man se om man får en uppfattning om hur träningsbar hon är (tror hon varit rätt väldresserad en gång i tiden) och om det finns en suck att ha henne lös ute i framtiden.
På fredag så ska vi besöka en kennel för att prata hund, vi var intresserade av att ta valp därifrån. Som tur är har de inga valpar just nu, vi ska träffa de vuxna hundarna och prata lite om rasen :love:.
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.
 

Bifogade filer

  • 1516809512460466426735.jpg
    1516809512460466426735.jpg
    85 KB · Visningar: 61
Var inne och köpte en låda Pondus idag. Och som den bästaste matten jag är så köptes det även hem träningsgodis av hjort :up: Såg även att dem hade färskfoder till katt, så nu sitter jag och räknar på hur dyrt det blir om man kör sammanupplägg till kisarna.
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.
Men usch! Hoppas det bara är ett skärsår i tungan eller något. :heart
 
Fridolf blir sakta men säkert bättre, om inget händer under natten så får han komma hem imorgon :love:

De är så gulliga, han är i fikarummet och blir klappad på, sköter sig exemplariskt tydligen. De skickar lite bilder då och då, väldigt skönt för en orolig matte. Men så sur och skeptisk han ser ut!
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.
Usch! Håller tummarna för att det går bra!
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.

Usch! Jag håller också tummarna för er.
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.

Men fy! :down:
 
Var inne och köpte en låda Pondus idag. Och som den bästaste matten jag är så köptes det även hem träningsgodis av hjort :up: Såg även att dem hade färskfoder till katt, så nu sitter jag och räknar på hur dyrt det blir om man kör sammanupplägg till kisarna.

Ha, jag köpte färskfoder till mina katter.
"Näver-bäver", hälsar dom. Totalt bortkastade pengar.
 
Att ha tre flockar är inte kul. Inte i ösregn p isgata. Jag har gjort 7 hundpromenader i dag med start kl 05.15 . Nu fick sambon ta över.

De här två brudarna är goda vänner iaf. Criga hade ju hunnit flytta när vi fick hem Jarla.
jyaVr5T.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 472
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 115
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 635
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 143
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp