Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sett flera Boxrar som har utmärkta kvalitéer för IPO. Tror att det mer hänger på köparnas intressen än hundarnas potential att de inte längre syns i sporten :)

Det är absolut sant. Det saknas ju bruksintresserade köpare också.

De kan ju ha en del problem med att få till ett riktigt bra bett på större föremål, men utöver det passar IPO:n dem bra.

Vi hade en prova-på kurs för IPO i det västra lokalområdet för några helger sen och nu har en liten grupp startat upp regelbundna träningar. Så det finns hopp om återväxten.
 
Nerverna höll på både mig och Floyd idag, och resulterade i ett förstapris med finfin kritik :love: älskade lilla hund!
5FCA6259-3858-441C-B412-DED20EF82315.jpeg
 
Har ju pratats lite om det här med att hitta en bra dagmatte/husse, hundvakt osv här i omgångar.
Idag stötte sambon på ett riktigt spån till dagmatte.

När han kom ner med båda hundarna till porten så såg han att närmsta grannen och en äldre kvinna med liten hund stod precis utanför. Kvinnan stod inte i vägen för dörren men så pass nära att hon skulle behöva flytta på sig för att någon skulle kunna komma ut genom dörren. Hon noterar sambon innanför dörren och ser hundarna som står mot dörren men flyttar sig inte.
Sambon vill helst undvika att hundarna möts så han försöker få henne att kliva undan utan att öppna dörren. Efter en stund plockar hon i alla fall upp hunden och då passar sambon på att gå ut.
Hundarna går fram till favvogrannen och hälsar på honom, varpå kvinnan direkt släpper ner sin hund bakom våra. När Sherlock och Watson då vänder sig mot den så säger hon "ja de kan väl hälsa!" och så tar hon tag om den och trycker fram den i ansiktet på Sherlock! :rage:
Sherlock blir ganska ställd och den stackars lilla hunden får panik. Den ålar sig ur både kvinnans grepp och sitt halsband. "Jamen hur ska jag få tag på den nu då!?" utbrister kvinnan och stapplar omkring och viftar efter hunden som mest springer i cirklar. :banghead: "Det är ju inte ens min hund!"
Himla glad att det inte kom någon bil just då!
Tack och lov hade ju sambon godis med sig och kunde locka in hunden så att hon fick tag på den men alltså... hur dum får man vara? :eek:
 
Idag har vi badat i havet i superstora vågor. Inte helt Svansson-vänligt men han var med och var så duktig! Nu är han helt slut, så det var dagens träning :D

Han är dessutom nyrakad vilket verkar rätt uppskattat men han är också lite frusen så idag har han sovit under täcket hopkurad mot min mage. :love:
 
Det är inte helt smärtfritt med allt (promenader är lätt jobbiga med stissig unghund), men på hemmaplan fungerar det mellan hundarna :love:
Harry och Skalman. Två helbröder. Harry 1 år, Skalman 15 månader äldre.


Skalman är fantastisk med sin (stora) lillebror. Han leker och fostrar nästan som han gjorde med sina egna valpar. Harry är en lite osäker mjukis som försöker vara stentuff då han i sommar blivit könsmogen. Men storebror är en snäll kille som snäll och vänligt visar vem som är "boss" och gärna leker så länge man är schysst :heart Harry närmast kameran i början
 
Blir så less. Ska till hoffe-SM i helgen och hade ordnat med hundvakt till min hane för att han skulle slippa bli åtsidosatt och mest ligga i bilen. Han trivs visserligen med det men mitt samvete mår bättre. Nu 3 dagar innan jag ska åka hoppar hundvakten av. :mad: Så lätt är det inte att få tag på nån annan med 2 dagars varsel för en hel helg så nu får han följa med istället.
 
Varit på gratisträning för instruktörselever. Var en 5 månaders aussievalp med som var så pass lik @Fisherlings tös att jag fick titta två ggr. Jättesöt.

Sen tyckte jag nästan lite synd om sista instruktören när jag bytte hund. Var allmänna kontaktövningar och det kan den lilla svarta. Så var inte mycket hjälp hon kunde ge oss. Samtidigt är det svårt att stänga henne ute när hela hunden vibrerar av upphetsning när vi kommer till en hundhall.
 
I dag kickade SKKs uppfödarutbildning igång så eftermiddagen har vigts åt den. Samtidigt har jag med ett öga följt Svenskarna i IPO-VM i Italien.
De hade 34 grader under dagen! Tuft för hundarna att prestera på topp i den värmen :(

Har gått en sväng med hundarna i skogen i halv storm! Byggnadställningen utanför huset dunkar i väggen när den gungar i blåsten så det blev ingen lång tur.
 
Besök hos veterinären idag. Reaktioner i alla tassar, ben och i ryggen. Två test för reumatism/autoimmunt ska göras. Nu är planen smärtstillande i 14 dagar (om hans mage orkar det, hennes kommentar). Som jag förstod det är förhoppningen att några sekundära smärtor ska försvinna och någon/några primära framträda för att veta hur vi ska gå vidare. Som grädde på moset fick tre personer sticka honom 8 gånger för att få blod. Jag förstår ju att det inte alltid är enkelt, men det skar lite i mattehjärtat när han ändå började gruffa vid sjunde sticket. Pälsen bara rasade av på undersökningsbordet :(
Det ska visst aldrig vara enkelt med vårat lilla Skrälle :heart Positivt är att vi i alla fall får gå lite längre rundor nu och att han bör få avlasning i smärtan.
 
Besök hos veterinären idag. Reaktioner i alla tassar, ben och i ryggen. Två test för reumatism/autoimmunt ska göras. Nu är planen smärtstillande i 14 dagar (om hans mage orkar det, hennes kommentar). Som jag förstod det är förhoppningen att några sekundära smärtor ska försvinna och någon/några primära framträda för att veta hur vi ska gå vidare. Som grädde på moset fick tre personer sticka honom 8 gånger för att få blod. Jag förstår ju att det inte alltid är enkelt, men det skar lite i mattehjärtat när han ändå började gruffa vid sjunde sticket. Pälsen bara rasade av på undersökningsbordet :(
Det ska visst aldrig vara enkelt med vårat lilla Skrälle :heart Positivt är att vi i alla fall får gå lite längre rundor nu och att han bör få avlasning i smärtan.
:heart
 

Bifogade filer

  • 1536777492883.png
    1536777492883.png
    488 bytes · Visningar: 8
Besök hos veterinären idag. Reaktioner i alla tassar, ben och i ryggen. Två test för reumatism/autoimmunt ska göras. Nu är planen smärtstillande i 14 dagar (om hans mage orkar det, hennes kommentar). Som jag förstod det är förhoppningen att några sekundära smärtor ska försvinna och någon/några primära framträda för att veta hur vi ska gå vidare. Som grädde på moset fick tre personer sticka honom 8 gånger för att få blod. Jag förstår ju att det inte alltid är enkelt, men det skar lite i mattehjärtat när han ändå började gruffa vid sjunde sticket. Pälsen bara rasade av på undersökningsbordet :(
Det ska visst aldrig vara enkelt med vårat lilla Skrälle :heart Positivt är att vi i alla fall får gå lite längre rundor nu och att han bör få avlasning i smärtan.


Jag rekommenderar Fortiflora om hans mage behöver lite extra hjälp! Håller tummarna för er!
 
Besök hos veterinären idag. Reaktioner i alla tassar, ben och i ryggen. Två test för reumatism/autoimmunt ska göras. Nu är planen smärtstillande i 14 dagar (om hans mage orkar det, hennes kommentar). Som jag förstod det är förhoppningen att några sekundära smärtor ska försvinna och någon/några primära framträda för att veta hur vi ska gå vidare. Som grädde på moset fick tre personer sticka honom 8 gånger för att få blod. Jag förstår ju att det inte alltid är enkelt, men det skar lite i mattehjärtat när han ändå började gruffa vid sjunde sticket. Pälsen bara rasade av på undersökningsbordet :(
Det ska visst aldrig vara enkelt med vårat lilla Skrälle :heart Positivt är att vi i alla fall får gå lite längre rundor nu och att han bör få avlasning i smärtan.

:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 287
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
11 241
Senast: Shaggy
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
29 30 31
Svar
602
· Visningar
46 004
Senast: Tonto
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
13 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp