Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
När veterinären säger att bästa behandlingen för prostata problem är kemisk kastrering tror, åtminstonde jag att hunden blir infertil av behandlingen. När man sen börjar göra efterforskningar på läkemedlet visar det sig att det inte alls ska påverka fertiliteten utan bara testosteronet på nått vis. Tur Impa inte ska löpa än på några månader och att jag fick koll på det innan.
 
När veterinären säger att bästa behandlingen för prostata problem är kemisk kastrering tror, åtminstonde jag att hunden blir infertil av behandlingen. När man sen börjar göra efterforskningar på läkemedlet visar det sig att det inte alls ska påverka fertiliteten utan bara testosteronet på nått vis. Tur Impa inte ska löpa än på några månader och att jag fick koll på det innan.

Är det Ypozane?
 
I onsdags var maken och tävlade på KM i agility med Nike, hon kom på förstaplats i sin klass och jag måste säga att det var fantastiskt fina priser!

41725330_10215785285459325_1164270844017377280_n.jpg


Så typiskt att jag och Nessie missade KM i år igen, förra året var hon snäppet för ung och nu var hon inte i den form så jag ville tävla henne. Vi ligger i startgroparna för KM i lydnad imorgon istället men jag är tveksam till att vi kommer på pallplats, jätte-många anmälda :p. Hoppas på att vi ska klara ett uppflyttnings-resultat igen.. :nailbiting:
 
En nackdel med hunderiet är att när det äntligen är helg så måste man ibland gå upp ännu tidigare för att göra något hundigt :cautious:

I dag har klubben haft Behörighetsprov (BH-prov) inför IPO.
Jag har varit fuktionär i gruppmomentet.
Hela natten har det kräkregnat så det kändes sisådär muntert när jag klev upp i morse.
Men solen har stålat hela dagen från en klarblå himmel. Och alla ekipagen fick godkänt :up:

I morgon fortsätter proven med IPO och maken och Helga ska försöka ta 1:an. Det är lite skakigt i vissa moment. Hon släpper bla apporten för tidigt så vi får hoppas den inte hamnar på makens fötter för då rasar det poäng :crazy:
Det kommer bli ett riktigt kul prov då hela tre syskon ur hennes kull är med :)
 
Lång dag på klubben! På förmiddagen tävlade jag och Nessie i startklass och fick 176 poäng, uppflytt och kom 3:a på KM :banana::banana:.

41863483_10215800026067831_4220114464231391232_n.jpg


På eftermiddagen var jag skrivare i klass 3, jättekul med nio startande och alla körde igenom även de som nollade nåt moment :). Kom precis hem och är helt slut så det blir att inta soffläge en stund..
 
20180915_152833.jpg


Den här gangstern firade helg genom att vid 17.45 stjäla en använd tampong ur sopkorgen på toaletten. Ringde djursjukhuset och blev rådd att komma in för att få kräkspruta. Till djursjukhuset hittar vi ju så på det viset blev det. Tampongen kom upp också ;)

Min hund ser söt ut, men gör inte enbart söta saker.
 
Visa bifogad fil 19489

Den här gangstern firade helg genom att vid 17.45 stjäla en använd tampong ur sopkorgen på toaletten. Ringde djursjukhuset och blev rådd att komma in för att få kräkspruta. Till djursjukhuset hittar vi ju så på det viset blev det. Tampongen kom upp också ;)

Min hund ser söt ut, men gör inte enbart söta saker.

Tur det gick bra. Men äta en tampong alltså :wtf:
 
Heja Helga o maken!!! Vi håller tummar o tassar för er.

Hundjäkel :rage:
De gick ut och gjorde ett superfint lydnadsprogram. Helt klart över 90.

Sen kom platsliggningen :(
När ekipage nr 2 kastade sin andra apport så stack hon :arghh:

Som tur var gick allt bra. Två snälla tikar men givetvis blev Helga och maken diskade.

Nytt försök 4 nov. Gissa om någon kommer traggla platsliggning medans apporterna haglar över huvudet.
 
Hundjäkel :rage:
De gick ut och gjorde ett superfint lydnadsprogram. Helt klart över 90.

Sen kom platsliggningen :(
När ekipage nr 2 kastade sin andra apport så stack hon :arghh:

Som tur var gick allt bra. Två snälla tikar men givetvis blev Helga och maken diskade.

Nytt försök 4 nov. Gissa om någon kommer traggla platsliggning medans apporterna haglar över huvudet.

Men så jäkla typiskt :( Speciellt när poängen såg så fina ut. Men, det kommer säkert sitta tills 4 november :up:
 
Chester sprang fram till en annan hund på promenaden idag. Den enda hunden han inte är vänligt inställd till. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, jag känner mig så oerhört oansvarig och dum. Jag är en sådan vars arga hund försöker bita små hundar.

Det är så typiskt också, inkallningen har på sistone (senaste månaderna, t.om senaste året) varit 100%ig, även med andra hundar i sikte. Han gick jättefint och höll sig nära mig hela promenaden. Han har ALDRIG varit elak mot någon hund, förutom denna, som jag aldrig trodde skulle gå i skogen, just där vi gick.

Just nu vet jag inte hur jag ska ta mig vidare. Om jag kommer kunna gå på promenader mer eller ens fortsätta med hundar. Känner mig så otroligt tom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
614
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
586
· Visningar
43 118
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 656
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
410
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp