Bukefalos 28 år!

Hur är era videokameror?

Miao

Trådstartare
Jag är ute efter att köpa en ny videokamera, och ville kolla lite om det finns någon här på Buke som kan ge lite tips och egenupplevda erfarenheter om just er kamera, så att man vet lite vilka modeller som är bra. OBS inga länkar tack, då ryker säkert tråden! (tror att detta är en tillåten tråd, man brukar ju få fråga efter systemkameror och hundraser som passar en ;))

Det jag vet att jag söker är en videokamera som är

  • Lätthanterlig
  • Tålig (ska användas mest till att filma träningar och tävlingar med hundarna och hästarna, så de måste tåla vind och sand och dylikt :p)
  • Minneskort alt. hårddisk (inga med miniDVkasseter eller liknande, har en sån)
  • Lätt att föra över till dator (jag vill bara plugga in och sen börja kunna redigera typ :D) Syrran har en videokamera som gör om filmerna till något konstigt format som inte går att använda i hennes dator, och det vill jag slippa :crazy:

Sen finns det säkert jättemånga mer funktioner som är käcka att ha, men som jag inte tänkt på än ;).

Så berätta gärna lite om ni har någon som uppfyller dessa krav :laugh:
 
Sv: Hur är era videokameror?

Söker också svar på detta.
Nån som filmat ock är nöjda med kameran?

Tack på förhand!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver byta upp mig på videokamerafronten. Har idag en drygt 7 år gammal kamera från Canon som visserligen fungerar väldigt bra men...
Svar
6
· Visningar
1 545
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Finns det vettiga videokameror för max 3.000:-? Fick den summan i 30 års present av familjen & släkten igår när jag fyllde år, bad om...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: hajo79
·
IT & mobiler I tider av systemkameror tänkte jag bryta trenden lite och fråga huruvida bukarna har någon erfarenhet av videokameror? Stillbilder i...
Svar
4
· Visningar
737
IT & mobiler Kära Bukefalosvänner! Nu behöver jag hjälp och råd. Min älskade HP-laptop som hackat en tid slocknade och den lokala datorreparatören...
Svar
5
· Visningar
1 316
Senast: DrPepper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp