B
BamsePlutt
Hej! Ny här på forumet och tänkte höra om ni har tips på hur man aktiverar och motioner en liten ettårig shettis.
Vi har haft Bamse ett par veckor nu och tycker himla mkt om honom
Han är inte så väldigt mycket hanterad men sköter sig fint ändå. Numera kan han stå uppbunden, lyfta hovarna snällt, ledas hyggligt bra, stanna osv. Vårt mål är att köra in honom och även hålla på lite med agility.
Vi har gått en hel del i skogen och det gillar han allra mest
Men idag fick han något slags glädjefnatt, det var så kul att springa
, problemet var bara att han helt enkelt stack iväg och vi hittade honom sen i stallet. Jösses så stark en shettis är.
Nu idag känns det som om vi måste hitta på något mer att ta oss för med honom, vi har gått en del i paddocken men han tycker liksom inte det är så kul. Fast det vore skönt att kunna hålla på med honom i paddocken, tänker lite på när dottern, 13 år, åker upp själv till honom.
Sen vill jag gärna att han rör på sig en del, för betet är lite kraftigare hos oss så han börjar bli lite väl rund.
Så har ni tips och ideer skulle jag bli jätteglad!
Vi har haft Bamse ett par veckor nu och tycker himla mkt om honom
Vi har gått en hel del i skogen och det gillar han allra mest
Nu idag känns det som om vi måste hitta på något mer att ta oss för med honom, vi har gått en del i paddocken men han tycker liksom inte det är så kul. Fast det vore skönt att kunna hålla på med honom i paddocken, tänker lite på när dottern, 13 år, åker upp själv till honom.
Sen vill jag gärna att han rör på sig en del, för betet är lite kraftigare hos oss så han börjar bli lite väl rund.
Så har ni tips och ideer skulle jag bli jätteglad!