Hur anmäler jag mig som junior på storhäst?

E

evelinaljungbeck

Hejsan!
Jag är 14 år, alltså junior, och äger en storhäst som jag nu ska tävla med. Jag har tidigare tävlat d-ponny på elitnivå men där är det ju bara juniorer som får tävla, men nu när jag ska tävla storhäst vet jag inte hur jag ska anmäla mig.

Så om jag anmäler mig till en vanlig regional tävling, t ex en regional 120 cm, på storhäst, görs då olika klasser för juniorer & seniorer? För jag som junior ska väl inte tävla mot seniorer? :confused:
Jag har kollat på startlistor hos olika klubbar för t ex regional 130 för storhästar, och där står det bara en startlista.. är det då blandat med juniorer & seniorer? Jag fattar ingenting, någon som vet säkert hur det är ?!
 
Sv: Hur anmäler jag mig som junior på storhäst?

Det är ingen skillnad på vanliga tävlingar, alla tävlar mot alla, juniorer som seniorer. Det är först i mästerskapen som det blir skillnad. Vissa tävlingar har vissa juniorklasser men då står det i proppen.

Det är ju det som är en av tjusningarna med ridsport, det spelar ingen roll hur gammal du är eller vilket kön du har. Alla kan tävla på lika villkor:)
 
Sv: Hur anmäler jag mig som junior på storhäst?

Okej, tack. :)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 830
Senast: hhere
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 721
Senast: Valle
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 180
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 379
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp