Hur använder du "gilla"-knappen?

Varför trycker du på gilla?

  • För att jag håller med om allt i inlägget

    Röster: 135 88,2%
  • För att jag håller med om delar av inlägget

    Röster: 99 64,7%
  • För att jag tycker att inlägget är väl skrivet, utan att nödvändigtvis hålla med

    Röster: 32 20,9%
  • För att jag tycker att inlägget tillför till diskussionen på ett bra sätt

    Röster: 111 72,5%
  • För att stötta någon som blir hårt ansatt i en diskussion

    Röster: 55 35,9%
  • För att visa att jag läst något utan att svara

    Röster: 78 51,0%
  • För att jag inte vet vad jag ska svara

    Röster: 27 17,6%
  • För att inlägget lärt mig något nytt

    Röster: 81 52,9%
  • För att jag gillar personen som skrivit det

    Röster: 13 8,5%
  • Jag vill egentligen reagera med annat (som hjärta, skratt etc) men det alternativet finns inte

    Röster: 21 13,7%
  • Annat (skriv gärna i tråden vad!)

    Röster: 4 2,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    153

Nahar

Trådstartare
Är nyfiken och omröstningen ska inte på något sätt tas som kritik mot funktionen!

Jag har märkt att jag trycker på "gilla" av många olika anledningar, och är nyfiken på vilka anledningar ni har!
 
Hur menar du med den här punkten?
"Jag vill egentligen reagera med annat (som hjärta, skratt etc) men det alternativet finns inte"
Det finns ju ett flertal olika reaktioner att välja mellan
Med tanke på att detta är ett djurforum där folk skriver om gulliga djur vill jag ibland ha denna :love: men den finns inte som reaktion. Bara ett hjärta är en helt annan sak för mig. Då blir det en gilla istället. Kanske är det så det menas?
Just hjärta och skratt finns ju som alernativ.
 
Med tanke på att detta är ett djurforum där folk skriver om gulliga djur vill jag ibland ha denna :love: men den finns inte som reaktion. Bara ett hjärta är en helt annan sak för mig. Då blir det en gilla istället. Kanske är det så det menas?
Just hjärta och skratt finns ju som alernativ.
Ja, det var så jag menade @Shaggy, alltså något annat som hjärta och skratt men som inte finns!
 
Jag saknar ett alternativ för att uttryck att något är roligt skrivet även om själva innehållet inte är så kul.

Jag tycker att 🤣 kan verka lite hånfullt i vissa fall och skulle vilja reagera med 😁,eftersom den inte finns blir det en gilla ibland.
 
Jag använder den också på flera sätt och kryssade i samtliga alternativ utom de sista tre samt "För att jag inte vet vad jag ska skriva". För mig är alternativ 3 och 4 ungefär samma sak ("För att jag tycker att inlägget är väl skrivet, utan att nödvändigtvis hålla med samt "För att jag tycker att inlägget tillför till diskussionen på ett bra sätt"), så där valde jag bara det första.

Oftast använder jag nog knappen för att jag håller med eller för att jag blir glad att läsa det som står (kan vara någon som lyckats med något svårt till exempel, eller gjort något bra/kul/trevligt). Mest sällan använder jag den för att stötta någon som blir hårt ansatt, men det händer det också.
 
Jag antar att du menar reaktion, tycker det räcker med ledsen-reaktionen.

Något jag tyckt mig märka är att reaktioner föder reaktioner. Det är betydligt enklare att få reaktioner om man redan har fått en reaktion.

Jag tycker lite illa om att användare reagerar positivt på en annan användare lite oavsett vad som skrivs bara för att de gillar användaren.
 
Men vad menar du med gilla? Alla reaktioner? Tummen upp, arg, ledsen, hjärta, förvånad. Eller bara tummen upp? De olika reaktionerna man kan ge används ju helt olika för mig och alla kan ha lite olika innebörd.

Som hjärta som exempel:
-Jag tycker mycket om det som skrivits eller bilden som lagts upp
-Omtanke om en person som har det svårt. Ett litet sätt att skicka lite kärlek och omtanke till någon som har det jobbigt.
 
Men vad menar du med gilla? Alla reaktioner? Tummen upp, arg, ledsen, hjärta, förvånad. Eller bara tummen upp? De olika reaktionerna man kan ge används ju helt olika för mig och alla kan ha lite olika innebörd.

Som hjärta som exempel:
-Jag tycker mycket om det som skrivits eller bilden som lagts upp
-Omtanke om en person som har det svårt. Ett litet sätt att skicka lite kärlek och omtanke till någon som har det jobbigt.
Omröstningen är bara för själva gilla/tummen upp. Skulle vara kul med en omröstning för hjärta också men det använder jag inte lika frikostigt så kan inte komma på så många alternativ.
 
Använder den på två sätt, att jag håller med om vad som står i inlägget samt "annat".

Om jag och en annan användare haft en diskussion i en tråd som visade sig bero på missförstånd eller att vi menade olika saker, då kan jag använda gilla knappen som en "aha nu fattar jag vad du menar", utan att för den sakens skulle hålla med i sakfrågan.
 
Använder den på två sätt, att jag håller med om vad som står i inlägget samt "annat".

Om jag och en annan användare haft en diskussion i en tråd som visade sig bero på missförstånd eller att vi menade olika saker, då kan jag använda gilla knappen som en "aha nu fattar jag vad du menar", utan att för den sakens skulle hålla med i sakfrågan.
Ah, ja, så har jag med använt den nu när du säger det!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
279
  • Artikel
Hästnyheter Numera är det vanligt att försöka öka hästens ättid på fler sätt än genom att dela upp fodergivan i många små mål, vilket kanske var det...
Svar
8
· Visningar
779
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp