Fast det där beror ju väldigt mycket på vad det är man läser på högskolan.
Jag läste till civ.ing. Gymnasiet var som en lunchrast i jämförelse. Iaf när det kommer till svårighetsgrad och press. Men uni var ändå otroligt mycket roligare och mer intressant än gymnasiet![]()
Jag måste hålla med. Jag läser juridik, men det är myyyycket som är svintråkigt ändå. Det som däremot skiljer från gymnasiet är att det är lättare att se en poäng med det tråkiga (jag läste teoretiskt program på gymnasiet), och att man vet att det kommer roligt också. Och att det blir roligt sen så att säga.
På ett sätt är nivån betydligt svårare än gymnasiet (och knas vore det ju annars), men samtidigt kan jag inte tycka det är svårare heller egentligen. Men jag hade inga större problem på gymnasiet heller. TEMPOT däremot är ett helt annat, på gott och ont. Man blir inte uttråkad - men man tror man ska få en hjärtinfarkt ibland. Och kommer man efter så blir det fruktansvärt. Det där skiljer sig ju givetvis åt beroende på vad man läser med, det finns ju utbildningar som jämfört med juridik nog framstår som semester, och det finns utbildningar som nog får juristprogrammet att framstå som semester.
Sen tror jag ålder spelar in med. Jag är gammal för att läsa juristprogrammet och jag ser ju helt klart fördelar med det. Jag stressar inte upp mig på samma vis som många av mina betydligt yngre klasskamrater.