Hur är det egentligen med kolhydrater?

Sv: Hur är det egentligen med kolhydrater?

KL

Är det fler än jag som noterar, nu när snön smält bort hur mycket hundskit som ligger på marken? Jag kanske är lite sjuk men jag har jämfört högarna med varandra och dessutom försökt observera vilka hundraser vi har i området.

Många av skithögarna är ENORMA. Jag talar om korvar som är över 10 cm långa och säkert 13 cm diam eller mer, men även de "små" högarna är väldigt stora. De största raserna vi har i området är schäfer och labrador. Jag har bara sett hundar som äter torrfoder med mycket spannmål skita dessa högar, Grima sket likadana högar när hon kom till mig då hon åt torrfoder. Nu ger jag henne MER mat, och det är pyttekorvar som kommer ut. Bara det är ett bevis på hur hög smältbarhet en diet baserad på animalier ger. Dessa högar jag observerat ute ser ut som att hunden skitit ut ungefär lika mycket som den stoppat i sig. Med andra ord matas hundarna med bukfylla.

Har iakttagit exakt samma sak! Och lukten! Om man råkar gå förbi en spannmålsbajshög, även om den inte är färsk så luktar den fruktansvärt.

Sen förstår jag att det är halvt omöjligt att göra halvfabrikat utan spannmålet, men folk borde bry sig mer om vad de ger hundarna.

Även jag har noterat detta, det värsta är att det ligger mosad skit på trottoarerna nu också och inte bara vid sidan om - snön har ju plogats så att trottoarerna varit mkt smalare och nu smälter det bort och lämnar oplockad skit kvar mitt på. Så jäkla sunkigt, oavsett om det är spannmålsskit eller BARf-skit ;)

Även jag har noterat detta, det värsta är att det ligger mosad skit på trottoarerna nu också och inte bara vid sidan om - snön har ju plogats så att trottoarerna varit mkt smalare och nu smälter det bort och lämnar oplockad skit kvar mitt på. Så jäkla sunkigt, oavsett om det är spannmålsskit eller BARf-skit ;)

Håller med, och fan vad äckligt det är! Hemmavid är det hur mycket hundskit somhelst. Att folk inte skäms !! :mad:

Men då tänker jag göra det iaf!

En hund KAN inte bryta ner kolhydrat om den inte är behandlad på något sätt.
Måhända att den kan utvinna något microskopiskt av det, men mer än så blir det inte.
Naturligtvis har du rätt, men hur många utfodrar sina hundar med okokt ris eller okokt omalen vete?
Jag borde varit tydligare.

Liknande trådar

Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
705
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 124
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025