Hur banta smällfet katt, riktig fetma!

kopparberg

Trådstartare
Jag ska få katt igen! :bow::laugh:
Katten är en katt som min sambo ägde ihop med sitt X, nu kan hans X inte ha katten kvar.

Kissemissen var överviktig redan när sambon hade henne, trots hon var utekatt och de andra två katterna de hade inte var överviktiga alls.
Nu är katten i fråga innekatt, nu är hon inte tjock längre, nu är det rejäl fetma! :crazy:
Veterinärvården har skötts väl med bra och kunnig veterinär, så det är inga fel på katten, felet är att hon fått för mycket mat!

Så hur bantar man en så fet katt på ett sunt sätt? Hon ska vara innekatt hos oss åtminstonde till sommaren, då kan det bli tal om uteliv. Så det är ju lätt att veta vad katten äter i allafall.

Några tips på bra foder? Och hur snål kan man vara med maten utan att katten blir att må dåligt? Det är en äldre katt, lek funkar inte, katten är inte intresserad av sådant tyvärr!

Blir i allafall härligt med katt igen, det är en snäll och rar kissemiss! :love:
 
Sv: Hur banta smällfet katt, riktig fetma!

Catkin's diet är mest effektivt dvs. proteinrik mat med lite kolhydrater. De flesta våtfoder passar bra in på profilen (men ge för fabian inte 300-400 g mat/dag som en del tillverkare rekommenderar!). Vill du ge torrfoder är passar Hill's m/d, Purina d/m och Orijen in hyfsat bra på profilen.

Och självklart, absolut inte fri tillgång på mat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Ena katten behöver banta, går under namnet "tjocka katten" här hemma.. Hur j*vla jobbig och tjatig han än blir om han inte får fri...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Vår katt har gått bort av ålderdom, så nu är vi kattlösa. Ny kissemiss ska bli familjemedlem till sommaren, och jag trodde valet var...
2
Svar
35
· Visningar
5 144
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp