Hur bär man köpkorgar?

tanten

Trådstartare
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Jag bär den för det mesta hängande i näven med rakt hängande arm.
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
I armvecket - även om det är obekvämt.
 
Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?
Armvecket, mest för att det är smidigt att ha bägge händer fria samt lämplig höjd att lägga ner varor i, vill inte böja mig i onödan. Här är det alla som gör det oavsett kön/kultur.
Bär jag den i näven med hängande arm känns det i hela armen och axeln, brukar även variera sida vilken arm den hänger på.
 
Lite hur som, sparkar fram den annars och yrar runt och hämtar det jag ska ha och kastar ner i korgen. Blir den tyngre bär ja den som en annan låda med båda händerna, stödd mot magen.
 
Beror ju på hur tung den är. Lätt = armvecket, tung = handen.

Jag tänker att män har bredare axlar och smalare höfter och att det därför är lättare för dem att bära i handen. För kvinnor det sällan lika bekvämt.
 
Först i armvecket och sen om den blir tung med rak arm och håller den i handen. Har inte tänk på att det skulle se feminint ut om en man bär den i armvecket, det gör väl en del män. Min man svarar att han inte har den i armvecket för att det känns fel å e obehagligt, men tycker inte det e feminint å göra.

Tror också att kroppsbyggnad kan spela in på hur man bär bäst :)
 
Har aldrig tänkt på det men ska ha koll på hur män och kvinnor bär sina korgar resten av veckan.
Jag brukar oftast ta en sån man drar efter sig.
 
En av kollegorna frågade mig något som fick mig ställd. Han är äldre och på det stora hela en väldigt vettig och tänkande man.
Men, ibland säger han saker som får mig att studsa.

Nu frågade han om jag inte tyckte det såg omanligt ut när män bär korgen i affären i armvecket. Istället för i handen, på rakt hängande arm. Jg svarade sanningsenlig nej och han blev lite fundersam I hans ögon såg det "feminint" ut.

Så, bukepedia; hur bär ni affärernas korgar? Ni kvinnor - bär ni den i armvecket? Ni män, bär ni den i näven på rakt hängande arm?

Hur ser det ut i affärer landet runt?

Jag bär i armvecket! Eller använder en vagn för korgen om jag ska handla tyngre typ mjölk, juice osv...
 
Jag bär i armvecket. Om jag håller korgen på rakt hängande arm så slår korgen lättare i mina ben när jag går och det är extremt obekvämt. Hur andra bär sina korgar tänker jag inte på alls (så länge de inte går med korgen så att den slår in i mig när de passerar). Framförallt har jag aldrig tänkt tanken på att det skulle finnas ett feminint och ett maskulint sätt att bära en korg på!
 
Oftast armbågen, men oftast tar jag vagn så jag har något att hålla mig i. Funderar på rollator, med korg, tungt att bära hem från affären de gånger jag handlar lokalt.
 
Armvecket här också, oavsett vikt tror jag. Jag är ganska kort, så att bära den med armen rak blir lätt opraktiskt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
19 596
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 706
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
624
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp