Hur bemöter man ätstörning?

Jag vill bara lägga till, att du inte ska låta dig drivas av föräldrarnas ångest till något som inte känns rätt. Ibland tror föräldrar att man löser sjukdomen genom att kontrollera, och börjar ta hjälp av personer i omgivningen för att det lindrar deras egen ångest om de tror att de har koll på vad barnet äter. Om det skulle bli aktuellt så avböj vänligt att spela den rollen för det hjälper varken den sjuke eller den anhöriga egentligen. Men som anhörig går man också runt i ångestlabyrinten och vet inte allt, varken om sjukdomen eller sig själv.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·
Småbarn Jag skrev en fråga på sociala medier tidigare och blev mest påhoppad. Så nu ställer jag frågan på nytt här, då jag hoppas på lite mer... 12 13 14
Svar
260
· Visningar
20 474
Senast: lil-sis
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 999
Senast: Red_Chili
·
H
  • Låst
Övr. Barn Har en fundering kring detta då min sambo fick gå till Länsrätten och kräva verkställighet av en dom från Tingsrätten där han har rätt...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka