Ja isf betalar jag den såklart.Sedan är väl frågan om du måste betala frakten vid returnering. Det kan de nog kräva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja isf betalar jag den såklart.Sedan är väl frågan om du måste betala frakten vid returnering. Det kan de nog kräva.
Det ingick en timmes (tror jag) konsultation innan, så inte helt slumpmässigt liksom![]()
Andra ställen/företag som håller på med liknande (främst större varuhus o liknande) brukar väl ta fram olika outfits som kunden får välja om hen vill köpa eller inte (alltså på plats och ställe, aldrig hört om någon som gjort detta genom att få saker skickade till sig).
Är väl inget konstigt att tacka nej till plagg man inte gillar och som man inte kommer att använda.
Det här är ett företag som jobbar uteslutande med second hand. Jag har inga rutiner i att beställa saker i överflöd för att returnera. Det är som sagt en konsultation innan och jag har även skickat mina mått.Fast fortfarande minskar risken för onödiga transporter betydligt om kunden får se de föreslagna plaggen innan de skickas. Nu skrev du något om att du kanske kunde fått se dem innan och är det så, så har du själv en liten del i att det blev som det blev (men företaget borde inte föreslagit det du sagt absolut nej till). Jag tycker dock att det skulle vara obligatoriskt att tacka ja (mrn fortfarande ångerrätt efter provning såklart) så skulle det minska problematiken.
Ja precis, det vanliga är ju att man som kund gör ett aktivt val. Jag antar att poängen här är att man ska kunna prova hemma och slippa ta sig till en butik, och det är ju tydligen vanligt även att beställa hem väldigt mycket kläder för provning som ett slags nöje, och sedan skicka tillbaka det mesta.
Och här tjafsar vi i andra trådar om att ta bilen till jobbet...
Jag ryser av tanken på all onödig icke-konsumtion vi normaliserat. Så mycket som inte ens blir ett köp, eller använt, utan bara skickas fram och tillbaka...och i värsta fall eldas upp utan att ens blivit använt en enda dag.
Det här är ett företag som jobbar uteslutande med second hand. Jag har inga rutiner i att beställa saker i överflöd för att returnera. Det är som sagt en konsultation innan och jag har även skickat mina mått.
Det blev bara lite fel den här gången, eftersom det som kom fram vid konsultationen inte följdes.
Men vill du diskutera själva konceptet kläder på internet eller något annat är det säkert andra som hänger med i en ny tråd![]()
Nja tråden startades för att jag kände mig besvärlig som kund, men blivit stärkt i att mina önskemål inte följdes så tack alla som skrivit om det för det!Nu är det ju du själv som startat en tråd om att handla kläder på nätet, och då tänker jag att man inte behöver bli så stingslig över att det diskuteras att det finns bättre och sämre varianter av det konceptet. Det är ju många fler än du som handlar kläder på nätet, och många som läser här, så det är väl bra om fler tänker på hur man gör det på ett bra sätt. Och även i ditt exempel finns det förbättringspotential från företagets sida.
Nja tråden startades för att jag kände mig besvärlig som kund, men blivit stärkt i att mina önskemål inte följdes så tack alla som skrivit om det för det!![]()
Men vad bra!Det här är ett företag som jobbar uteslutande med second hand.
JaMen vad bra!
Rådet kom lite sent så kändes inte aktuellt att svara på baraVilket jag också gjorde
Tillsammans med rådet att kolla kläderna innan de skickas nästa gång för att minska risken att det händer igen, så jag antar att det var det som var "too much"...
Men nu är detta nog tillräckligt utrett.
Till viss del håller jag med @Thaliaste men jag får en större förståelse för konceptet, om det handlar om second hand. Det skulle vara ett enormt arbete att lägga upp varje plagg på internet. Dock förvånar det mig, att det tycks finnas ett intresse för detta.Det här är ett företag som jobbar uteslutande med second hand. Jag har inga rutiner i att beställa saker i överflöd för att returnera. Det är som sagt en konsultation innan och jag har även skickat mina mått.
Det blev bara lite fel den här gången, eftersom det som kom fram vid konsultationen inte följdes.
Men vill du diskutera själva konceptet kläder på internet eller något annat är det säkert andra som hänger med i en ny tråd![]()