Bukefalos 28 år!

Hur blir jag av med fanskapen?

Sv: Hur blir jag av med fanskapen?

Helt allvarligt så får du låna Dimma om du vill. :) Hon kan nog behöva några dagar på sig innan hon finner sig till rätta, men jag tror hon är en fenomenal jägare (hon kan inte ha överlevt som hemlös så länge om hon inte var bra på att jaga och dessutom matade massor med ungar).

(Isola VET jag är värdelös, jag har sett henne försöka jaga hemma hos pappa för flera år sen... Vojne vojne... )
 
Sv: Hur blir jag av med fanskapen?

Ja, hon skulle kunna få komma hit och bo några dagar och sprida sin kattdoft omkring sig.. Det verkar ju som att mössen inte vill vara här om det finns katt i huset.. Nu åker jag ju bort i helgen, hon vill nog inte vara själv här.. Så nästa vecka kan hon nog få bo här några dagar! Sen hoppas vi på att hon och Doris kan komma överens ;)
 
Sv: Hur blir jag av med fanskapen?

*kl*

Alltså jag är LITE impad av supercat fällornas effektivitet.. Det var först idag jag upptäckte att man skulle ta bort det där plastskyddet på bete :angel: Och ÄNDÅ har de fångat tre möss!!

Nu har jag sanerat mitt kök på musavföring.. skurat med klorin har jag också gjort! Sen har jag laddat mina andra fällor med nougat, har placerat 8 fällor i köksskåparna :devil:

Så nu får fällorna jobba fram till efter helgen, och så hoppas jag på att Tassens Dimma kan jaga och skrämma iväg resten!!

Kampen mot mössen har bara börjat :D
 
Sv: Hur blir jag av med fanskapen?

*kl*

Klorinet verkar ha varit sjuhelvetes effektivt för mössen har inte synts/hörts sen igår.. Kanske ska skura skåparna med det några gånger till så kanske de inte vill bo här alls sen :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp