Hur blir jag av med iMessage?

Bapelsin

Trådstartare
Jag har en iPhone XS. I inställningarna har jag markerat att iMessage ska vara avstängt, ändå skickas mina meddelanden med iMessage till vissa personer. Varför är det så? Hur blir jag av med det? Jag vill inte använda iMessage.
DE474C8A-1B23-4981-A374-68810C60F52B.webp

Svarar du på meddelanden skickade med imessage när det händer?

Och varför vill du inte använda imessage? Bara nyfiken.

jag har samma inställning som dig och skickar inte iMessage, har dock en äldre telefon. Testa att radera de konversationer som är med iMessage och se om det nollas då? Eller om det finns någon ytterligare inställning att klicka i någon annanstans. Har inte XS så vet inte om vissa menyval ser annorlunda ut. Jag vet att på messenger så är jag tvungen att dels ändra i appens egna inställningar OCH i telefonens inställningar för appen om notiser för att det ska bli som jag vill.

Jag har samma problem, det brukar hjälpa tillfälligt att aktivera iMessage och sen stänga av det igen direkt så borde vanliga sms-funktionen aktiveras men rätt var det är så kommer iMessage tillbaka och så får man göra om det igen.

Liknande trådar

IT & mobiler Det är nämligen så att jag blockerat en person på SMS och telefon av olika anledningar. Om jag avblockerar personen, kommer de...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Tilde789
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
626
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
516
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
985
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka