Bukefalos 28 år!

Hur blir man bättre ryttare

Ja jag går i nian.


Nej på min skola praoar vi inte i nian utan vi jar en dag som vi åker till gymnasium och provar på det i stället. Tyvärr..

Har du funderat på vad du ska välja för gymnasieskola? Ett tips är t.ex. Sveriges ridgymnasium, de finns på flera ställen i landet och har internatboende. Du kan där läsa in ämnen som gör att di får högskoleberhögighet till de flesta högskoleprogram. Samtidigt som du får lära dig massor om hästar, ridning, skötse, foderl m.m. Om du går i nian nu så har du möjlighet att åka dit och skugga en gymnasieelev. kolla in deras hemsida. På vanliga gymnasieprogrammet går de bara på betyg och det är inget ridprov för att komma in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Är det någon som har tips på turridningsställen som också passar vana ryttare? Är så himla sugen på att få rida ut men det känns som...
2
Svar
35
· Visningar
1 681
  • Artikel
Hästnyheter Vill du förbättra dina resultat i sadeln? Då kan det vara dags att sitta av och varva ridningen med fysträning. Grand Prix-ryttaren och...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 826
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp