Hur blir man jockey?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Fragglet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 170
F

Fragglet

Hej alla :)

jag undrar lite hur man ska gå till väga för att bli jockey. Jag har hört att det finns någon kurs i England som ska vara bra men jag vet inte hur jag kommer i kontakt med dem? behöver man ha mycket erfarenheter av galopp eller behöver man ha praktiserat elle rhur är det ? :P Jag känner att jag har noll koll på läget.

Jag undrar lite över vikt och längd också, finns det några gränser lixom? Jag är 153cm och väger mellan 43 och 45kg.

Ge mej så mycket kunskap och tips ni kan :)

Sv: Hur blir man jockey?

Kolla in Ung Galopp, där finns all info om kurser. Det finns också en massa gamla trådar här.

Det beror givetvis på hur gammal du är men 43 kg är i lättaste laget. Du får bygga lite muskler om du ska orka!

Lycka till!:laugh:

Sv: Hur blir man jockey?

Ja okej då ska jag försöka kolla upp det :) Ja okej bra då väger jag inte för mycket då i allafall :P Men jag är 19år så jag är ju ganska gammal ändå, men det kanske inte är för gammalt i allafall?:P

Tack för att du svarade :)

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min... 2
Svar
21
· Visningar
1 519
Senast: NilHe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 630
Senast: lizzie
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 908
Senast: Migo
·
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
2 841
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka