Hur blir vi en "seriös" förening?

unki

Trådstartare
Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Jag och en kompis startade en förening i somras. Föeningens medlemmar har alla egna hästar. Vi ordar lite tävlingar och sånt. Men vi har inte registrerat föreningen någonstans.. Så egentligen "finns" den väl inte. Vi har idag ca 20 medlemmar. Så hur gör vi? :confused:
Tacksam för alla svar!!
:bump:
 
Re: Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Kontakta ridportförbundet så hjälper de er.
 
Re: Hur blir vi en \"seriös\" förening?

Om ni vill bli medlemmar i Svenska Ridsportförbundet så krävs minst 25 medlemmar i klubben. Avgiften är 50 kr per medlem och år till förbundet, plus en avgift till distriktet som kan vara lite olika. Ansökan skickar man till distriktet och ansökningsblankett finns att ladda ner på Riksidrottsförbundets hemsida under länken Föreningskunskap. På den sidan finns det en massa annan bra information också!

Föreningen kan även registreras hos kommunen (fritidskontoret eller nåt motsvarande). Då kan man få en del bidrag från kommunen, men det har jag ingen större koll på.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Ajda
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 495
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 712
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp