Bukefalos 28 år!

Hur "blygsamt" klär ni er?

Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Från dina inlägg.
Nej? Eller har jag skrivit inlägg jag inte själv vet om?


Om det inte är vanligt är det ju suveränt :) Då är ju problemet inte så farligt helt enkelt.

OK, tack för att du visade vad som är för mycket. Jag antar att vi på Buke kan ta till oss och anpassa oss, eller nåt.

För övrigt visade ingen av dina bilder hela tuttar, rumpor eller fittor. Bara FYI sådär.
1. Nej, det är inte så farligt och ingen (annat än möjligen du) har sagt att det är det.
2. Jag visade för att illustrera vad jag tycker är för mycket, eftersom din reaktion kändes som om jag sagt att allt utom kaftan är no-no.
3. Nej? Jag har inte sagt något om hela tuttar, rumpor, fittor eller kukar. Jag vill inte se halva rumpan/fittan/kuken heller.

För att det alltid är kvinnor folk har åsikter om. För att jag aldrig hört någon säga att en man ser slampig ut.
Jag visade just en bild på en man som i mina ögon är lika "för lite" klädd som kvinnorna jag visade, missade du den bilden helt?

Orkar inte riktigt ta en diskussion när du konstant läser in saker jag inte skrivit eller tyckt.

Fortsätt du att vara perfekt och aldrig ha åsikter om något någon annan gör, det är säkert underbart att alltid vara så korrekt och inte uppfatta något alls som fult, stötande, irriterande, äckligt eller något annat :) Grattis.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Orkar inte riktigt ta en diskussion när du konstant läser in saker jag inte skrivit eller tyckt.
Okej, ingen tvingar dig. Förstår att det är lättare att bli sur över min argumentation än att svara på varför du inte tar hänsyn till alla människor i Sverige som har problem med tajta jeans, smink hår etc etc el dyl.

Fortsätt du att vara perfekt och aldrig ha åsikter om något någon annan gör, det är säkert underbart att alltid vara så korrekt och inte uppfatta något alls som fult, stötande, irriterande, äckligt eller något annat :) Grattis.
Du, den dagen jag sitter på fullaste allvar på Bukefalos och kallar andra människor för respektlösa för att de inte klär sig på ett sätt som jag uppskattar så hoppas jag verkligen att någon frågar mig vad i helvete jag dillar om.

Och FYI sådär, jag har visst en personlig smak när det gäller kläder - jag tycker vissa klär sig jättemärkligt och fult. Skillnaden oss i mellan är att jag förstår att andra människor inte är respektlösa mot mig eller nån annan bara för att de inte anpassar sig efter min eller någon annans smak. Tycker jag att gula kläder är fula så låter jag bli att klä mig i gult, simple as that, jag kallar inte andra respektlösa som klär sig i min hatfärg. Respektlöst är att röka i en rökfri lokal, inte att ta på sig en magtröja fastän Sparrisen123 tycker att magar i viss mån är för stötande att visa.

Men, det var visst end of discussion så jag slutar här.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag personligen tycker inte att det är fint att gå allt för lättklädd och jag gör det därför aldrig själv. Min uppfattning är att det kan se lite respektlöst ut,

Skrev jag från början.
Det får du till att jag kallar alla som klär sig i ditten eller datten respektlösa. Ska man dra gränser för vad som är okej att tycka "kan se lite respekt löst ut" vid vad som är tillåtet eller inte (som i ditt rök-exempel) tycker jag nog att man försöker bossa lite väl mycket över andras åsikter. Faktiskt. Och jag är inte så sugen på att diskutera med någon (oavsett kön etc. FYI...) som försöker berätta för andra vad som är okej och inte okej att ha för åsikter engagerar jag mig helst inte i.

Dessutom finns det massor av kläder jag tycker är fula utan att kalla respektlöst. Det är för mig skillnad på halva rumpor och one piece, till exempel.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och jag är inte så sugen på att diskutera med någon (oavsett kön etc. FYI...) som försöker berätta för andra vad som är okej och inte okej att ha för åsikter engagerar jag mig helst inte i.
Nej, du skrev det. Trots det så fortsätter du. För övrigt så får du ha vilka åsikter du vill precis som att jag får ifrågasätta dem. Jag börjar lessna på alla på Buke som klagar över att "de inte får ha sina åsikter i fred" bara för att folk inte håller med och ifrågasätter. Lev med det liksom, det är inte en mänsklig rättighet att aldrig bli ifrågasatt.

Du kallar vissa människors beteende respeklöst pga att de har kläder på sig som du anser vara stötande. Jag ifrågasätter din argumentation. Alla människor har olika åsikter om vad som är stötande, hur kan man förväntas ta hänsyn till hela världen? Eller ens halva Sverige? Du gör det ju inte ens själv, du täcker ju inte håret, du kanske sminkar dig, du kanske går i tajta jeans eller andra sorters byxor (men det ville du ju visst inte kommentera, my bad).
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Nej, du skrev det. Trots det så fortsätter du.
Ja, för att jag blir så sjukt irriterad och det är en av mina svagheter att älta och älta helt i onödan.

För övrigt så får du ha vilka åsikter du vill precis som att jag får ifrågasätta dem. Jag börjar lessna på alla på Buke som klagar över att "de inte får ha sina åsikter i fred" bara för att folk inte håller med och ifrågasätter. Lev med det liksom, det är inte en mänsklig rättighet att aldrig bli ifrågasatt.
Att bli ifrågasatt är helt okej, det jag verkligen lackar ur på är när man blir ifrågasatt och ställd till svars för sånt man aldrig ens har sagt.

Du kallar vissa människors beteende respeklöst pga att de har kläder på sig som du anser vara stötande. Jag ifrågasätter din argumentation. Alla människor har olika åsikter om vad som är stötande, hur kan man förväntas ta hänsyn till hela världen? Eller ens halva Sverige? Du gör det ju inte ens själv, du täcker ju inte håret, du kanske sminkar dig, du kanske går i tajta jeans eller andra sorters byxor (men det ville du ju visst inte kommentera, my bad).
Du ser liksom ingen skillnad på antalet människor som kan ta illa upp av att se en halv rumpa och antalet människor som kan ta illa upp av att se en kvinna som inte täcker håret?

För mig är det bara vanligt hyfs att ta hänsyn till vissa saker och där ingår för mig att inte visa halva rumpan/brösten/fittan/kuken. Tillsammans med många andra saker som jag väl närmast kan kalla sociala "regler" här där jag bor. Och det skiljer sig på olika håll, både klädsel, beteende, mat och annat.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Du ser liksom ingen skillnad på antalet människor som kan ta illa upp av att se en halv rumpa och antalet människor som kan ta illa upp av att se en kvinna som inte täcker håret?
Nej, inte alls faktiskt. Du beter dig ju, enligt ditt resonemang, respektlöst mot alla människor som anser din klädsel eller ditt utseende vara stötande. Är det okej att vara respektlös om man bara är det mot ca 50 personer på stan istället för 100? Jag fattar ärligt talat inte resonemanget, eller varför det ena är okej men inte det andra.

För mig är det bara vanligt hyfs att ta hänsyn till vissa saker och där ingår för mig att inte visa halva rumpan/brösten/fittan/kuken.
Förlåt men vem är det som överdriver egentligen? Fet chans att folk går och visar tuttarna och eller fittan eller kuken. Fet chans säger jag bara. Det är liksom olagligt, så jag köper inte att det är något som man ens behöver säga att man inte tycker är okej. Snacka om att överdriva från att vissa tjejer går med urringade linnen eller kortkorta shorts till att de flashar fittan för dig.

Jag ska göra ditt ältande lätt för dig: Du behöver inte svara på mina inlägg. Argumentationen går i cirklar och jag känner att du mest upprepar dina argument snarare än förklarar för mig. Så by all means, gör vad du sagt i tre (? två?) inlägg nu och ignorera mig istället.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

*kl*

Jag visste inte ens att bh-band kan anses stötande? Varför då? :p
Är det för att det är tyg som går ner till den o så sexuellt laddade bhn med de o så laddade brösten?


Jag älskar att ha urringnat när jag har klänning tex. Ibland med rejäl push up också. Dock brukar jag försöka balansera min klädsel, så om jag har urringat är inte hela klänningen snortight och muskort ( som om jag skulle ha en sådan med min nuvarande kropp... men tanken), och om kjolen är kort och tight så är överdelen lite längre och ledigare. För mig känns det bra. Hur andra gör är upp till dem.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag varierar ganska friskt, men av ganska förklarliga skäl har jag mer täckande kläder på mig på höst/vinter i form av stora tröjor. Brukar tänka på vilka kläder jag väljer till olika situationer. Exempelvis har jag inte samma typ av utstyrsel när jag träffar min handledare på universitetet som när jag är ute och festar, eftersom att jag inte känner mig rätt klädd för tillfället, vilket i sin tur leder till att jag lägger fokus på att vara missnöjd över kläder i stället för vad jag borde fokusera på.

Håller med om vad som tidigare har nämnts i tråden, det är inte plagget som sådant utan hur det matchas. Personligen visar jag hellre mer urringning än ben, eftersom att jag är väldigt nöjd med mina tuttar :p

Bryr mig nästan aldrig om hur andra är klädda, så länge det inte är med syftet att väcka anstöt hos andra. Eller ja, jag tittar ofta på hur andra är klädda för att få inspiration etc. (Och för att vara ärlig, riktigt illasittande bh:ar brukar innebära en medlidsam tanke på bärarens axlar och rygg)
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Fast det där är ju ditt problem, andra kan ju inte behöva klä på sig för att du ogillar att se vissa kroppsdelar?:p Min syster hatar fötter, men hon kan ju inte kräva av andra att de aldrig får ha flipflops pga detta:)


Jo, det argumentet funkar visst. Folk kan knappast förväntas anpassa sin klädstil efter din smak, förstår du inte hur rubbat det låter? Jag gillar inte uggs men de är överallt - ååååh så respektlöst av folk att sätta på sig dem! Knappast, va.

För övrigt vill jag gärna höra vad du menar med att de ser slampiga ut. Vad innebär det? Hur är man om man är slampig? Vad är så farligt med att se "slampig" ut? Slutligen - varför ska män få klä sig som de vill medan kvinnor förväntas ta hänsyn till andras uppfattning om "slampighet"?

Måste vara jobbigt för dig att gå till stranden om du tycker att det är så obehagligt att se bröst eller rumpor överallt.

Ja det är sant, och jag skulle aldrig säga till någon att de ska klä sig annorlunda bara för att jag inte håller med, men jag har full rätt till min personliga åsikt, och i den här tråden får man skriva både om man tycker det ena eller det andra. Jag råkar bara tycka annorlunda än många här, och det betyder inte att jag vill att ni ändrar er åsikt, bara att jag vill få ha min också. Jag må misstycka starkt med människor som väljer att klä sig väldigt lätt, men jag skulle aldrig förolämpa någon och säga till dom att jag tycker det är otrevligt, det har jag inte med att göra. Jag har inga problem att hålla det till mig själv, jag är en rätt trevlig människa.

Och går jag till stranden är jag så klart medveten om att det finns lättklädda människor, herregud. Jag har inget emot rumpor, bara inte i ett shoppingcenter, på nattklubben eller mitt i stan. Man kan välja sina tillfällen. (igen, bara min åsikt som jag är fri att uttrycka i ett forum där frågan ställts, jag menar inte att förolämpa er)
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag klär mig praktiskt. Vintertid visar nog mest bara ansiktet då. Mössa nästan Jämt, Sommartid lite olika. Tror inte att jag anses stötande klädsel eller vad det heter. En gång i Israel fick jag skyla benen då kjolen inte sträckte sig över hela knät. Det är väll ända gången tror jag som nån iaf sagt nått om min klädsel.

Bryr mig faktiskt väldigt lite vad andra har på sig. Jag skulle nog tänka "oj vad opraktiskt eller oj vad kallt". Men du bilden näst längst fel var väll inte helt fel ändå :p
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

*kl*

Jag visste inte ens att bh-band kan anses stötande? Varför då? :p
Är det för att det är tyg som går ner till den o så sexuellt laddade bhn med de o så laddade brösten?

Ganska exakt så :P. Verkar vara något som mer religiösa kulturer reagerar på, ex amerikaner.

Jag har ett lite tanke-exempel:
Skulle du/ni gå in i en kyrka/synagoga/moské/tempel i ett annat land än Sverige, iklädd linne med spagettiband och mus-kort kjol (och tänk dig att du har en kroppsform som passar i det)? Varför/varför inte?
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Tja mina oufits sticker inte ut så mycket :p Har korta klänningar och shorts ibland och ibland urringat. Gillar folk som är så bekväma med sina kroppar att de har urringat och kortkort, är tyvärr inte det själv :o

Fast när jag ser tjejer och killar med öppna jackor eller inga jackor alls, då vill jag säga "klä på er", det är kallt ute :D
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag har (när det är varmt, aldrig när det är kallt eftersom jag lätt fryser) ofta på mig korta klänningar och shorts. Tycker det är snyggt och skönt i sommarvärmen, dessutom så blir det bättre bränna än om klänningen når till knäna:p

Jag kan även ha på mig urringat, brukar dock matcha så att det inte är superkort och jätteurringat samtidigt då jag inte tycker det är jättesnyggt.

BH-band har jag inga som helt problem med men jag tycker det är fult när en klänning/tröja är öppen i ryggen och så ser man behån i ryggen, har jag sådana kläder på mig går jag utan behå.;)

Jag använder kläder jag tycker smickrar min kropp (och som jag känner mig bekväm i), så jag använder tajta byxor eftersom pösiga byxor får mig att se ut som 1 meter lång. exempelvis.:)

Jag dömer ingen som klär sig på ett annat sätt även om jag själv inte väljer att klä mig på samma sätt. När jag var yngre gjorde jag det, men jag har liksom slutat med det. Jag vet inte om det är för att jag växt upp eller för att jag har insett att deras klädsel inte har något med mig att göra. alls.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

(igen, bara min åsikt som jag är fri att uttrycka i ett forum där frågan ställts, jag menar inte att förolämpa er)
Fast det här är så tramsigt tycker jag. Du uttrycker åsikten att tjejer följer ett slampigt mode och att det är "äckligt" och "inte okej", då får du också leva med att folk argumenterar emot dig eftersom det är väldigt otrevligt sagt. Återigen - givetvis är du fri att uttrycka din åsikt men det betyder inte att du har någon form av rättighet att inte bli ifrågasatt. Tål du inte att bli ifrågasatt - uttryck inte åsikten på diskussionsforum.

För övrigt förolämpar du visst "oss" - dem av oss som klär sig enligt det som du beskriver vara ett slampigt mode, vi som klär oss äckligt, vi som klär oss på ett sätt som inte är OK enligt dig. Att du inte går rakt fram till folk på stan och säger det till dem är väl en liten vinst i sammanhanget i och med att du, helt utan att reflektera uppenbarligen, glatt och villigt sprider de här åsikterna på nätet.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Kollade på programmet du nämner och måste bara säga; HERREGUD vad är det för nåt j*vla opedagogisk skit program :rofl:
Hur man får in så mycket kulturchock och allmän familjedrama som möjligt i ett program.

i Filadelfia kyrka i Sverige kan man ha på sig vad man vill. Jag har själv inte testat kortkort men det var några unga som satt med kortkorta shorts i bänken på söndag utan några problem.
Mormonerna, som i programmet, har helt andra uppfattningar. Jag kan inte ens jämföra deras levnadssätt med mina egna kristna erfarenheter. Men skulle jag utav någon konstig anledning få för mig att följa med till deras kyrka skulle jag nog informera om vad jag kan ha på mig. Jag tänker ifall det är riktigt varmt, annars skulle det inte vara något problem.
Jag skulle nog vägra ha på mig någon speciell uniform.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Kollade på programmet du nämner och måste bara säga; HERREGUD vad är det för nåt j*vla opedagogisk skit program :rofl:
Hur man får in så mycket kulturchock och allmän familjedrama som möjligt i ett program.

Ja visst är det... intressant :D
Jag har sett en familj jag gillade, det var två män som hade fosterbarn "till vardags" som faktiskt verkade väldigt bra. Annars... njae :p
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Skulle du/ni gå in i en kyrka/synagoga/moské/tempel i ett annat land än Sverige, iklädd linne med spagettiband och mus-kort kjol (och tänk dig att du har en kroppsform som passar i det)? Varför/varför inte?
Jag skulle inte gå in i en kyrka iklädd det varken i Sverige eller något annat land, på samma sätt som jag inte skulle gå på en anställningsintervju eller konferens iförd samma kläder: Jag anser det helt enkelt inte vara lämpligt för situationen jag befinner mig i. Allt som andas bara axlar och kjol/klänning/shorts som slutar ovanför halva låret är nej och absolut nej för mig under dylika omständigheter.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Medhåll i allt!
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag går emot strömmen och säger att jag blir enormt provocerad när någon kommer gåendes i burka, ingen hud visas då!






















Obs, sarkasm.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp